נתניהו: דיברתי עם פומפאו על ריבונות בבקעת הירדן - סרוגים

נתניהו: דיברתי עם פומפאו על ריבונות בבקעת הירדן

נתניהו התייחס להכחשות על פרטי השיחה שלו עם מזכיר ההגנה האמריקני: "נאמר שלא דנו בתוכנית פורמלית וזה נכון, אבל הנושא עלה והעליתי אותו בפני מזכיר ההגנה פומפאו ואני מתכוון להעלות את הנושא בפני ממשל טראמפ"

נתניהו: דיברתי עם פומפאו על ריבונות בבקעת הירדן
  (צילום: יונתן זינדל/פלאש90)

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס בועידת מקור ראשון בבנייני האומה גם למדיניות החוץ וליחסים עם ארה"ב. בניגוד להכחשות מצד ארה"ב על כך שנושא בקעת הירדן לא עלה בפגישה עם פומפאו בפורטוגל, נתניהו אמר כי הנושא עלה אך לא בצורה פורמלית.

עוד באותו נושא

נתניהו בליסבון: רוצה שנתיים כרה"מ, לא חצי שנה


5

"יש שתי הזדמנויות גדולות שאסור להחמיץ. אפשר להשיג עכשיו ברית הגנה היסטורית עם ארה״ב. זה אפשרי עכשיו ואסור להחמיץ את זה, אמרתי את זה לבני גנץ. אמרתי לו שאני יכול להביא את הברית הזאת באופן כזה שחופש הפעולה של ישראל לא יוגבל. כל מדינה מחפשת בריתות, מעצמות על מחפשות בריתות. על אחת כמה וכמה מדינה קטנה כמו שלנו, גם אנחנו צריכים לפתח בריתות.", אמר נתניהו.

"אני מייצר קשרים ומערכות יחסים ובריתות, חלקן סמויות מהעין, עם מדינות באפריקה, אמריקה הלטינית, אסיה, מדינות ערב. הרבה מאוד בריתות ומערכות יחסים שלא היו בכלל קיימות ואי אפשר היה לדמיין בכלל שיהיו קיימות. הברית החשובה ביותר שאין לה תחליף זה הברית עם ארה״ב והגיע הזמן שלנו למסד את הברית הזאת על פסים של ברית הגנה למצבי חירום שבה ישראל שומרת לחלוטין על חופש הפעולה שלה."

הכרה אמריקנית בבקעת הירדן

"אני יכול להשיג ברית הגנה היסטורית וזה מה שאני מתכוון לעשות בעזרת השם בחודשים הקרובים. ההזדמנות השנייה היא לקבוע את גבולנו המזרחי, להחיל את החוק הישראלי על בקעת הירדן ולעשות זאת עם הכרה בינלאומית, הכרה אמריקנית. אני רוצה הכרה אמריקנית בריבונות שלנו בבקעת הירדן, זה דבר חשוב.

נאמר שלא דנו בתוכנית פורמלית וזה נכון, אבל הנושא עלה והעליתי אותו בפני מזכיר ההגנה פומפאו ואני מתכוון להעלות את הנושא בפני ממשל טראמפ – הגיע הזמן להחיל את הריבונות הישראלית בבקעת הירדן וגם להסדיר את כל היישובים ביהודה ושומרון, אלה שבגושים ואלה שמחוץ להם. הם יהיו חלק ממדינת ישראל."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
סבבה
אברם | 08-12-2019 12:16
תמשיך לדבר ..מעריציך אוהבים דיבורים ..לכן תומכים בך...אין צורך לעשות מעשים ת'כלס..
2
שקרים על גבי ספינים. ספינים עלי גבי כזבים.
חחחח | 08-12-2019 12:37
תתאבדו עם יושבי בלפור. תהנו.