אכזבה: אושרה החלטה אמריקנית נגד ההתנחלויות - סרוגים

אכזבה: אושרה החלטה אמריקנית נגד ההתנחלויות

למרות התנגדות הרפובליקנים, בית הנבחרים בארה"ב אישר הצעה המחייבת את המדינה לתמוך באופן מפורש בפתרון של הקמת מדינה פלסטינית ברוב של 228 תומכים מול 188 מתנגדים. ההחלטה כעת תעבור לסנאט- שצפוי לסכל את המהלך

author-image
אכזבה: אושרה החלטה אמריקנית נגד ההתנחלויות
  בית הנבחרים בארה"ב (צילום: מארק ריינשטיין\שאטרסטוק)

אכזבה בישראל: בית הנבחרים האמריקני אישר אמש (שישי) הצעת החלטה התומכת במדינה פלסטינית, וקובעת כי "כל הצעה אמריקנית להשגת פתרון צודק, יציב ובר-קיימא לסכסוך הישראלי-פלסטינית חייב לתמוך באופן מפורש בפתרון שתי המדינות”. ההחלטה עברה ברוב של 228 תומכים, מול 188 מתנגדים.

עם זאת, חשוב לציין כי ההחלטה לא תהפוך לחוק רשמי אלא אם כן תעבור הצבעה גם בסנאט האמריקני ותזכה לאישור של הנשיא דונלד טראמפ. מכיוון שהסנאט נשלט על ידי רוב רפובליקני, ההצעה צפויה ליפול בשלב הבא של התהליך החוקתי.

ההצע, שמספרה הסידורי הוא H.Res. 326, הוגשה על ידי חברי המפלגה הדמוקרטית והועלתה להצבעה לאחר שזכתה לתמיכתם של 192 מקרב המחוקקים בבית הנבחרים, המשמש בית המחוקקים התחתון האמריקני. ואולם, כל התומכים היו מחוקקים דמוקרטים מבית הנבחרים, ללא תמיכה של מחוקקים רפובליקנים – שסירבו לתמוך בהצעה.

עוד באותו נושא

הצבעה בקונגרס: ארה"ב תתמוך במדינה פלשתינית?

בשדולת "ג'יי סטריט", המזוהה עם השמאל בארה"ב, ציינו כי "זו הפעם הראשונה שבה בית הנבחרים קיבל הצעת החלטה המביעה התנגדות אמריקאית לתוכניות הסיפוח של ממשלת נתניהו. ג'יי סטריט מברכת על העברתה של הצעת החלטה 326, המדגישה גם את מחויבות חברי בית הנבחרים למדיניות האמריקנית משכבר הימים שבבסיסה התנגדות לבנייה בהתנחלויות ותמיכה בקידום הפתרון של שתי מדינות לשני עמים". בעקבות הדברים, משרד החוץ האמריקני הכחיש ואמר כי "לא הוצגה בפגישה תוכנית – מלאה או חלקית – לסיפוח של חלק כלשהו בגדה המערבית".

כזכור, בספטמבר האחרון ראש הממשלה התחייב כי אם ייבחר, הוא יחיל את הריבונות הישראלית על יישובי בקעת הירדן וצפון ים המלח. "הנשיא טראמפ אמר שאחרי הבחירות הוא יציג את תוכנית המאה להסדר הקבע בין ישראל לפלסטינים. אמר אז נתניהו. "זאת הזדמנות היסטורית, שעת כושר חד-פעמית להחיל את הריבונות הישראלית על יהודה ושומרון, ועל אזורים אחרים בעלי חשיבות לביטחוננו, למורשתנו ולעתידנו". בעקבות דבריו, הזהיר מלך ירדן כי "אם המדיניות היא לספח את הגדה – יהיו לכך השלכות גדולות על יחסי ישראל-ירדן וגם על יחסי ישראל-מצרים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
נו אז מה ?
אברם | 07-12-2019 19:14
ביבי מלך העולם ..הסגן שלו זה טראמפ ...מי יכול להגיד להם משהו ? ביבי כבר ביצע עשרות פעולות ימניות ..כמו חאן אל אחמאר וסילוק המוסלמים מהר הבית .. מי בעולם יכול נגדו ?
2
דמוקרטים ..דפוקים
שמעון | 08-12-2019 0:57
בושה לדמוקרטים ועוד יהודים מצביעים ותורמים כספ להם .בושה
3
כול ספין סופו להתפוגג ובקרוב גם מחולל הספינים
בזמן קריב | 08-12-2019 12:39
כי תעביר ממשלת זדון מן הארץ.
4
מה אתם רוצים אלה הדמוקרטים שונאי ישראל
דוד היכיני | 08-12-2019 14:26
ורוב היהודים!!! כלומר הקונסרבטיבים הרפורמים והסתם (שזה רובם) שעדיין יהודים. האורתודוקסים קרי היהודים באמת - ברובם הגדול עם המפלגה הרפובליקנית