פרשת הצוללות: מיקי גנור וצ'יני יואשמו בשוחד, שמרון בהלבנת הון

פרשת הצוללות: מיקי גנור וצ'יני יואשמו בשוחד, שמרון בהלבנת הון

הפרקליטות הגישה היום את המלצותיה בעניין פרשת הצוללות, בני גנץ: "לא האמנתי שאשמע את המילים שחיתות וביטחון ישראל נאמרות ביחד"

author-image
מיקי גנור וצ'יני יואשמו בשוחד, שמרון בהלבנת הון
  צילום: יונתן זינדל/ פלאש 90

התפתחות בתיק 3000: הפרקליטות פרסמה היום (חמישי) את המלצותיה בפרשת הצוללות.

הפרקליטות החליטה כי יוגש כתב אישום בכפוף לשימוע בעבירת שוחד כנגד מפקד חיל הים לשעבר אלי מרום (צ'ייני) ואיש העסקים מיקי גנור, בעוד שדוד שמרון יואשם בהלבנת הון בלבד.

העבירות המיוחסות לחשודים

מיקי גנור – הצעת שוחד, מתן שוחד, הלבנת הון, עבירות מס ועבירות על חוק המפלגות

מפקד חיל הים לשעבר אלי (צ'ייני) מרום – לקיחת שוחד, הלבנת הון ועבירות מס

דוד שרן – לקיחת שוחד, הפרת אמונים, הלבנת הון ועבירה על חוק המפלגות

השר לשעבר מודי זנדברג – לקיחת שוחד, הלבנת הון, מרמה והפרת אמונים ועבירות מס

דוד שמרון – הלבנת הון; טייב- תיווך לשוחד

יצחק (צחי) ליבר- הלבנת הון וסיוע לעבירות מס.

כזכור, מאז פברואר 2017 משטרת ישראל חוקרת את פרשת הצוללות, במרכזה עומדות עסקאות בשווי מיליארדי שקלים לרכישת צוללות וכלי שיט מהתאגיד הגרמני "טיסנקרופ" וכעת הודיע הפרקליטות על כוונתה להעמיד לדין חשודים בה, בכפוף לשימוע.

עוד באותו נושא

"נתניהו עסק בצוללות בזמן שהחזיק מניות"


13

תגובות החשודים

עו"ד ציון אמיר, המייצג את אליעזר מרום, הגיב להחלטה להעמיד את מרום לדין בכפוף לשימוע: "קיבלנו את כתב החשדות בתדהמה – הוא מופרך מהיסוד ועומד בסתירה לראיות שנאספו בידי המשטרה. אם נחליט להגיע לשימוע – נקעקע מהיסוד כתב החשדות המופרך הזה"

עו"ד שמרון הגיב לדברים ואמר כי: "זו עבירה טכנית המתוארת באופן פומפוזי תוך טעויות ניכרות בעובדות, ועל כן בשימוע שייערך גם היא תוסר מסדר היום. משפחתי ואני עברנו תקופה ארוכה ומטלטלת וככל הנוגע אלי, הפרשה הגיעה היום לידי סיום".

עו"ד עמית חדד ונועה מילשטיין ממשרד חדד, רוט, שנהר ושות' המייצגים את עו"ד דוד שמרון מסרו בתגובה גם הם: "הודעת הפרקליטות היום משקפת את מה שידענו וטענו מתחילת הדרך – לא נפל רבב בהתנהלותו של דוד בפרשה שכונתה בתקשורת "פרשת הצוללות". דוד פעל לאורך כל שנות הקריירה שלו בצורה עניינית, מקצועית ובהתאם לדין כאשר עומדים לזכותו ולצידו כישוריו בלבד. כך הוא עשה תמיד וכך הוא ימשיך לעשות.אנו בטוחים בצידקתו של דוד ואנו מקווים שלאחר שנפרוס את טיעוננו ונציג לפרקליטות את העובדות כהווייתן – גם כתב החשדות המינימלי שהועבר לעיוננו היום, שעניינו בחשד לביצוע עבירה שאין לה כל קשר ל"פרשת הצוללות", ייסגר. דוד יכול היום לחזור לחייו ולהתחיל לשקם את שמו הטוב שנפגע בשל אירועים שהיום גם הפרקליטות קבעה, ובצדק, שאין להם כל קשר לדוד."

עורכי דינו של מיקי גנור, בעז בן צור ומאיר ארנפלד, מסרו בתגובה: "כמקובל בעסקאות רכש בטחוני, העסיק מר גנור יועצים שונים במסגרת פעילותו הקשורה בעסקת הצוללות. כלל התשלומים ששולמו ליועצים אלה שולמו כדין ובאופן שקוף לחלוטין, תמורת עבודתם של אותם יועצים. כתב החשדות בעניינו של מר גנור הועצם והוחרף באופן מלאכותי, משביקש גנור להקשיב לצו מצפונו ולהעיד אמת בלבד, עדויות אשר לא עלו בקנה אחד עם כותרות שנקשרו לתיק 3000. מכל מקום, מכלול העובדות, המסמכים, ההקלטות והצילומים מוכיחים היטב כי תיק 3000 נופח מעבר לכל פרופורציה. יש להניח כי בתום הליך השימוע תתבהר התמונה במלואה – תמונה השונה לחלוטין מזו המוצגת בכתב החשדות".

יעלון: "נתניהו לא ידע?"

יו"ר כחול לבן, ח"כ בני גנץ, אמר: "כמי ששירת 38 שנים במערכת הביטחון, לא האמנתי שאשמע את המילים שחיתות וביטחון ישראל נאמרות ביחד"

שר הביטחון לשעבר, ח"כ משה בוגי יעלון אמר: "ממשלה בראשות 'כחול-לבן' תקים ועדת חקירה שתכליתה חשיפת האמת בנושאים שלא נבדקו עד תום בכלל, ולגבי נתניהו בפרט. מוגשים כתבי אישום חמורים נגד המקורבים ביותר לנתניהו, והוא לא ידע? השאלות ששאלתי את היועמ"ש לממשלה בנובמבר 2018, בתום חקירת המשטרה, עדיין נותרו ללא מענה"

ח"כ סתיו שפיר הגיבה לדברים: "על פי כתב האישום פרשת הצוללות היא הפרשה החמורה בתולדות ישראל. אם נתניהו לא ידע – הוא כשל בתפקידו כראש ממשלה והפקיר את המדינה למושחתים. אם הוא ידע – הוא מושחת עד היסוד. בכל מקרה חייבים לחקור מיד. לפגיעה בבטחון ישראל אין התיישנות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
12 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
ניצן נמצא על הסוס
עמיר | 05-12-2019 14:21
נחיה ונראה מה יצא מכל המשפטים
כיפה סרוגה מטמאים את עם ישראל בשחיתות ושפלות
מתנחל אבל ישר. | 05-12-2019 17:25
מטמאים ומשחיתים את עם הקודש בשפלות ובסחי של שוחד מרמה והפרת אמונים בחסות מתנחלים על בני ישראל עם קרובו.
2
הנאשם מספר אחד לא נמצא שם,בושה !!!
אור כהן | 05-12-2019 14:34
האיש נחשד על ידי בוגי ואנשי ביטחון נוספים כבוגד בביטחון המדינה !!! מנדלשליכט הוציא אותו נקי. אל דאגה גם כאן יבוא יומו הוא לא יינקה !!!
מגיע לו ומגיע גם למקורביו. לקבוע בחוק: מגיע !
השוחדעוזר לכלכלה! | 05-12-2019 17:08
השוחד מקל מאד בביצוע תהליכים גדולים. למי זה רע?
רודפי השקר שכמותך .
רודף צדק | 05-12-2019 15:23
אתה ושכמותך רודפי השקר והעוול אצים ורצים להטביע אותנו בים של שנאה .גם אתם לא תינקו כל מעלילי השקר וכזב נראה בתבוסתכם אמן.
למגיב אור כהן
התמים | 05-12-2019 15:22
אתה צודק. לא העמידו אותו לדין מכיון שהגרמנים הקפדנים היו מבטלים את העיסקה אם היה מתברר שההחלטה על הזמנת הצוללות נעשתה בגלל שחיתות. האחרים גזרו קופון אבל לא היו מקבלי ההחלטה. את ההחלטה קיבל אדם אחד : מושחתיניהו.
3
איך ביבי לקח 16 מליון וחמק מאישום?
חגי | 05-12-2019 16:31
כולם לקחו שוחד. ביבי קנה ומכר מניות חברה שסוחרת עם טיסן בפקטור 4 והוא יצא נקי? צריך להיות דביל מוחלט או דתי לאומי בשביל לקבל את זה.
4
כל פינה טהורה במדינה זוהמה ע"י ביבי.
אלון | 05-12-2019 16:44
מסכנים. גם הם נפלו בפח.
5
גנצ תשאל את אולמרט על שחיתות במערכת הביטחון
זאב | 05-12-2019 16:46
הוא יספר לך כמה דברים על אהוד ברק, וזה רק ההתחלה. בנוסף אני לא מאמין שאתה לא מכיר שחיתויות במערכת, הכל העמדת פנים
6
אלו גיבורי העם ומיטב אנשיה - מגיע להם הכול!!
צרי עין בפרקליטות | 05-12-2019 17:02
בטורקיה לוקחים שוחד ואף אחד לא מדבר. הגיעה השעה שגם אצלנו.
7
צריך לחקור את בוגי
משה | 05-12-2019 17:17
הוא היה שר הביטחון בזמן הזה הבן אדם הזה נוכל
ברור כולם נוכלים חוץ מביבי
התמים | 05-12-2019 18:14
לא חשוב שביבי ניטרל את בוגי מטיפול בעניין הצוללות, לא חשוב שאין כל חשד נגד בוגי, בעיני הבבונים של ביבי - צריך לחקור את בוגי ! למה, מה, מו - לא חשוב. לחקור את בוגי. הוא מושחת, גנץ מושחת, אשכנזי מושחת, סער מושחת, לפעמים - תלוי במצב - גם בנט מושחת, שקד מושחתת, ליברמן מושחת, לבני מושחתת, הרצוג מושחת, אלשייך מושחת, מנדלבליט מושחת. כל העולם מושחת - כי לא מתיישרים עם ביבי.