אורי מקלב באולפן: "ההליכה עם החרד"לים הייתה טובה"

אורי מקלב באולפן: "ההליכה עם החרד"לים הייתה טובה"

ח"כ מקלב מיהדות התורה תוקף את ליברמן; על ההסכם עם החרדל"ים: "הליכה שהביאה תועלת, ללא תנאים מהצדדים". ופנייה להר המור? "כל מי שיעמוד במה שאנחנו מייצגים נשמח לשתף פעולה"

אורי מקלב: "ההליכה עם החרד"לים הייתה טובה"
  (צילום ועריכה: אריאל ליבא)

שבוע לפיזור הכנסת, ח"כ אורי מקלב מיהדות התורה מאשים באולפן סרוגים את אביגדור ליברמן בהליכה לבחירות, תומך פעם נוספת בריצה עם הקהילה החרד"לית: "הביאה תועלת לשני הצדדים" והאם יפנו לקהילת הר המור? "כל מי שיעמוד במה שאנחנו מייצגים נשמח לשתף פעולה. אבל אנחנו עדיין לא שם".

לליברמן יש לו מספיק ערוצים בתוך הליכוד כשהוא רוצה דברים, אבל הוא לא שמה. זה שהוא הכריז בעיתונאים הוא מתעתע, הוא לא מחוייב לשום דבר, לא למפלגה ולא לחלק מהפלגה". על הפרסום לפיו, שני ח"כים מישראל ביתנו לחצו עליו להיכנס לממשלת ימין, מקלב שולל: "זה אפילו לא משחק, הכל לא רציני ושמה לא מרימים את היד בלי שמישהו נותן יד, או אישור של הבוס".

משלת ימין צרה או בחירות? "זו טריפה וזה שלוש נקודות.."

בהשאלה לליברמן, מקלב נשאל מה יותר גרוע – ממשלת ימין צרה או בחירות? "זו טריפה וזה שלוש נקודות.. אין הבדל, כל הדברים לא טובים, אני בעד ממשלת ימין צרה אבל לא תחת הכרזות שלו. לכך אני לא יכול להסכים".

"אני חושב שהניסיון הצליח", הוא אומר על ההסכם עם קהילת אור ישראל בבת ים בראשות הרב דוד חי הכהן. "ההליכה המשותפת הביאה תועלת לשני הצדדים וראינו שאפשר. לא ששאלנו כמה הם שווים, זו הייתה הליכה ללא תנאים,  מצד שני הצדדים ולא היו שום דרישות. הם חיפשו את הפלטפורמה ההלכתית  והשקפתית במפלגה שעומדת בקריטריונים שלהם, והיחידה שעמדה בזה הייתה מבחינתם יהדות התורה. החיבור הזה היה בסדר ויכול להמשיך".

אתם הסכמתם לחתום על מסמך מרחיק לכת מצד יהדו התורה נגד פינוי יישובים

"לא היה שום שינוי בעמדה ובהשקפה, הדברים אולי הובהרו. גם אנחהו לא משנים את ההשקפה לשנו וגם לא הציבורים האלו שבאו אלינו".

השקפת יהדות התורה היא ימנית?

"לא ימנית", הוא מפתיר בהתחלה ולאחר מכן מסביר הפוך: "אם אנחנו נדבר על זה שיש סכנה ולא בעד להחזיר שטחים ולא רואים את זה כיעד, אלא לשמר את ארץ ישראל. אמרנו את זה וציבור ששאל קיבל את התשובה מצד גדולי ישראל ולא אנחנו קבענו את זה".

לדבריו, "גם היום אחרי הניסיון שיש לנו שהוא טוב, התורה היא דרך שלנו וגם בארץ ישראל דרך התורה  צריכה להוביל אותנו. כשבאים להצביע, הפלטפורמה למפלגה שמי שחבר ובה ומייצג אותה שומר שבת, אנחנו לא כפינו. החיבור הזה היה בסדר ויכול להמשיך כל אחד בדרך שלו, אבל בחלק של ההצבעה בכנסת יש משהו אחד ואין סתירה בהשקפה".

תפנו לקהילת הר המור, למפלגת נעם?

"כל מי שיעמוד במה שאנחנו מייצגים נשמח לשתף פעולה. אבל אנחנו עדיין לא שם, עוד רחוקים וצריך רצון של שני הצדדים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 1 דיונים מיין לפי
1
אז באמת אין צורך בבית היהודי.
חיים | 04-12-2019 22:09
מי שרוצה מפלגה לייט יצביע לבנט. מי שרוצה מפלגה תורנית יצביע לעבודת ישראל/שס. אין שום בזבוז קולות לימין. רפי פרץ וסמוטריץ מיותרים במפה הפוליטית.
שריך סוררים וחברי גנבים כולו אוהב שוחד ורודף
ישעיהו | 04-12-2019 23:22
שריך סוררים וחברי גנבים כולו אוהב שוחד ורודף שלמונים...
לאריאל
חיים | 04-12-2019 23:09
למפלגת ימינה הצביעו 7 וחצי מנדטים. 2.5 מתוכם הגיעו מהבית היהודי השאר בנט הביא. בבחירות הקודמות שהבית היהודי רץ עם עוצמה הם קיבלו 4.5 ובנט קיבל 4. באותה מערכת בחירות היה גם את פייגלין שזה די דומה לבנט וגם את כחלון. בקיצור במערכת הפוליטית הנוכחית בנט ינסוק למעלה כי יש קהל עצום שמחפש מלגת ימין שהיא לא ביבי. סמוטריץ ורפי שהוכיחו שהם כפויי טובה איבדו גובה ואהדה ציבורית. לעניות דעתי רפי לא שווה אפילו מנדט ואותם אנשים שכן מצביעים לו, זה מבוגרים שכל חייהם הצביעו מפדל ולא מכירים משהו אחר. לסמוטריץ יש יותר קהל ויש לו גם יכולת אישית גבוה יותר, הוא עשה טעות פוליטית חמורה שהוא לא התחבר עם עוצמה ייעוץ חמורה עוד יותר שהוא הלך לעוצמה יהודית על הראש. כרגע הכי חכם מבחינתו לחבור לעוצמה יהודית ולהשאיר את רפי לריסוק עצמי, הוא יעלם באותה שניה שסמוטריץ יחבור לעוצמה יהודית. חיבור בין עוצמה לסמוטריץ הוא חיבור קוהרנטי,ולכן הוא יביא אפילו 5/6 מנדטים.
ראינו כמה מצביעים לבנט
אריאל | 04-12-2019 22:45
וכמה לרב רפי ובצלאל.