נתניהו נחת בליסבון: "אמליץ להפעיל על איראן לחצים" - סרוגים

נתניהו נחת בליסבון: "אמליץ להפעיל על איראן לחצים"

עם נחיתתו בליסבון, ראש הממשלה אמר כי ישוחח עם מזכיר המדינה האמריקני על האיום האיראני: "אמליץ לנקוט בתקיפות ולהפעיל על איראן לחצים". על ברית ההגנה: "אפשר לתת מענה לחששות שקיימים בהקשר לברית הזאת"

author-image
נתניהו נחת בליסבון: "אמליץ להפעיל על איראן לחצים"
  (צילום: איתי בית-און\לע"ם)

ראש הממשלה בנימין נתניהו נחת כעת בפורטוגל, שם הוא צפוי להיפגש הערב (רביעי) עם מזכיר המדינה האמריקני מייק פומפאו. עם נחיתתו נתניהו סיפר כי ידון עם פומפאו בנושא ברית ההגנה של ארה"ב וישראל, וכן על האיום שנשקף מצד איראן.

"יש כעת כר נרחב להחליש את איראן. אני מנהל קשר עם הנשיא טראמפ ברציפות בנושא, והמלצתי לנקוט בתקיפות ולהפעיל על איראן לחצים. יש לנו תיאום מודיעיני ומבצעי עם ארה"ב" אמר. "המשאבים הכלכליים של איראן מתחילים להיות מתוחים בזמן שהיא מנסה להרחיב את האימפריה שלה, כפי שהיא קוראת לזה. זה יוצר גם בעיות פוליטיות וגם בעיות של שליטה, כולל באיראן".

על ברית ההגנה אמר כי הוא "חושב שזה הדבר הנכון, וכי אפשר לתת מענה לחששות שקיימים בהקשר לברית הזאת". בכך התייחס לביקורת שנשמעה על ההצעה מצד כחול לבן ובני גנץ, שאמר כי יתנגד לברית ההגנה מחשש שהוא יגביל את חופש הפעולה של ישראל ושל צה"ל.

עוד באותו נושא

נתניהו: "אם ניקלע לבחירות – אנחנו ננצח בהן"


6

לפני המראתו הבוקר לפלונטר הפוליטי ולפגישתו אמש עם יו"ר כחול לבן בני גנץ, שהסתיימה שוב ללא התקדמות. בדבריו קרא שוב לממשלת אחדות, אך גם הבהיר כי הוא אינו חושש מבחירות שלישיות. "המדינה זקוקה כעת לממשלת אחדות ולא לבחירות מיותרות לגמרי, אבל אם ניקלע לבחירות – ננצח בהן" אמר. "אני רוצה אחדות. אחרי ההצעות הנדיבות שהצענו לכחול לבן, הם לא זזים מילימטר. הצענו כל מיני הצעות, כולל דרכים להבטיח שממשלת האחדות הזאת תחזיק מעמד, הם פשוט מסרבים".

"זה מתנגש עם אינטרסים לאומיים גדולים מאוד בגלל אינטרס אישי של אדם פרטי – יאיר לפיד" הוסיף וטען. "זה מצער. אם זה לא יתאפשר אנחנו ניערך לבחירות וננצח בבחירות, אבל אני עושה כל מאמץ כדי שעדיין נמצה את האפשרות של ממשלת אחדות ואני עדיין פתוח לשיחות עם כל מי שירצה להיפגש ואני מקווה שזה יישא פרי". עוד התייחס ללחצים שהופעלו על אביגדור ליברמן לחבור לממשלת ימין צרה, ואמר כי "ליברמן יכול לעשות ממשלה איתנו, זאת החלטה שלו".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו