מוטי יוגב: "המיזוג עם האיחוד הלאומי היה צריך להיעשות מזמן"

מוטי יוגב: "המיזוג עם האיחוד הלאומי היה צריך להיעשות מזמן"

ח"כ מוטי יוגב משרטט מתווה לריצה של מפלגת הציונות הדתית: "אם המפלגות אינן מסוגלות להסכים, אז לפחות נרוץ בבלוק טכני או סיעה אחת". על פריימריז פתוחים? "במידה והזמן יאפשר"

author-image
"המיזוג עם האיחוד הלאומי היה צריך להיות מזמן"
  צילום: מארק ניימן לע"מ)

מהימין החדש ועד עוצמה יהודית:  ח"כ מוטי יוגב משרטט מתווה חדש לריצה של מפלגת הציונות הדתית: "אם המפלגות אינן מסוגלות להסכים, אז לפחות נרוץ בבלוק טכני או סיעה אחת. כך חווינו בעבר וכך חווינו בעת האחרונה, איבדנו פחות קולות בבחירות האחרונות מהבחירות שקדמו להן".

אך בראיון לנועם זיגמן ב'קול ברמה',  קורא בכל זאת לריצה משותפת בבחירות הבאות:  "ראינו בשנה האחרונה שאף גוון בציונות הדתית אינו עומד אלקטורלית בביטחון בפני עצמו. נכון היה בבלוק טכני או בדרכים אחרות לחפש קשר וכל כיוון לציונות הדתית לגווניה, מהכיוון אותו ביטאו נפתלי בנט ו'הימין החדש' ועד איתמר בן גביר ו'עוצמה יהודית' ". כך אמר הבוקר ח"כ מוטי יוגב (הבית היהודי-האיחוד הלאומי) בראיון ל'קול ברמה'.

לדברי יוגב, "כל הגוונים שבציונות הדתית צריכים להתאחד למפלגה אחת או לפחות סיעה אחת, אם לא מסכימים על הכול, כדי לא לאבד קולות בצד הדתי-לאומי של המפה. להגיע לבחירות כשכל עם ישראל, כולל הצד הזה, לא מאבד שניים ושלושה וארבעה מנדטים, כדי להשפיע על הממשלה הבאה".

עוד אמר יוגב כי מיזוג עם האיחוד הלאומי "היה צריך להיעשות מזמן, ויפה שעה אחת קודם".

אין זמן לפריימריז פתוחים

בתשובה לשאלה על קיום פריימריז פתוחים בציונות הדתית? סייג יוגב ואמר כי הדבר תלוי בזמן שיהיה קודם הבחירות הבאות. "ככל שהזמן יאפשר, ואולי כבניין כח, כך ראוי היה, לאחר שלב של תודעה שיסביר מדוע נדרשת מפלגה ציונית דתית, שיהיה מפקד גדול ורחב שבו יוכל להשתתף כל מי שמאמין בדרך הזאת מכל גווני הקשת, ייערך פריימריז במידה והזמן יאפשר זאת. מה יתאפשר בריצה מהירה לבחירות שייערכו בעוד שבעים או תשעים יום? זה נראה לי התהליך הנכון שישיב את אמון הציבור למפלגה הציונית דתית. האם זה יכול להתבצע בזמן קצר? אינני יודע, על כך צריך לדבר. אלו העקרונות הנכונים בעיניי".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
13 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
כל היתר לא מעניינים
בן גביר לליכוד | 04-12-2019 10:44
אין מקום יותר למפלגות קטנות וסקטוריאליות בציבור הדתי לאומי. היות והדתי לאומי משתתף בכל החובות והזכויות בארץ. והיות ומדובר בציבור שאינו מסתגר. אז אין כבר צורך במפלגות מגזריות קטנות. בן גביר הוא היחידי שמעניין. כל היתר מתאימים לנהל וועדי בתים במקרה הטוב. בן גביר צריך להיות מפלגה בת בתוך הליכוד, כמעיין מסיבת התה אצל הרפובליקנים.
אבל בן גביר לא משתתף בחובות...
איך? צא ולמד | 04-12-2019 17:35
שירות בצבא זה חובה. טחינת כמויות עצומות של בורקס זאת פריבילגייה ששמורה לכרסתנים הגזענים.
בן גביר
אריה | 04-12-2019 17:19
לא תומך בגירוש יהודים והריסת הבית שלהם ותמיכה בחמאס כמו הליכוד "הימיני " על כן הוא לא יהיה שם בחיים תצאו מהסרט שלכם
2
סמוטריץ לא שווה יותר מרבע מנדט!!!!!
יואב עפרה | 04-12-2019 11:02
למה לשריין את סמוטריץ במקום ריאלי ברשימה על חשבון המתפקדים הנבחרים . תפסיקו לתת לנוד נפוח הזה יחס עודף אך ורק בגלל הפה הגדול והמטונף שלו. הוא לא מביא איתו לא בוחרים ולא קולות נהפוך הוא הוא מרחיק מצביעים פוטנציאלים רבים שסולדים מסמוטריץ סיגנונו ושחצנותו
כל הפוסל - במומו פוסל
לא נעים | 04-12-2019 11:36
כל הפוסל - במומו פוסל נוד נפוח פה גדול ומטונף סיגנונו ושחצנותו. תכל'ס - במקרה שלך - לא צריך להיות חכם גדול כדי לראות את זה לא חבל??
3
זהות + ימין חדש, עוצמה + איחוד + בית יהודי
שי | 04-12-2019 12:49
הרבה חברה שמצביעי הימין החדש מחפשים מפלגה לא דתית וכן ימינית שאינה הליכוד.
4
רק פריימריז!אין סיבה שתקומה יקבלו מקומות חינם
יאיר הולץ | 04-12-2019 13:25
תקומה זה אוסף קטן של חרדלים שכבר שנים מתעלקים על מפלגות אחרות הגיע הזמן לתת להם את היחס הראוי להם ולהודיע להם או שהם רצים לבד ויגרדו את עשרת אלפים פתקים או שהם יתמודדו כמו כולם בפריימריז לא להתרגש מהמצג שווא והחזה מתוח של סמוטריץ אין מאחוריו מצביעים
פריימריז חובה
שמעון | 04-12-2019 15:23
חובה. בחירות פנימיות לראשות לכל ובהקדם .
5
רוב הציוניים הדתיים הם בליכוד
מסורתי | 04-12-2019 14:24
רוב הציוניים הדתיים הם בליכוד. יש סנובים המתייגים אותם כמזרחיים מסורתיים.
6
צודק בהחלט
שמעון | 04-12-2019 15:22
חייבים להתאחד .להרחיב את השורות ובהקדם האפשרי פריימריז לראשות לכל . רק כך נגדל נתחזק נפעיל את כל המערכות . הציונות הדתית היא אדאולוגיה ממשית .חייבים לותר על ההגו
7
בלי פריימריז אני מצביע ליכוד
מוטי | 04-12-2019 16:00
.
8
רק פריימריז
ירדן | 04-12-2019 16:35
בלי פריימריז מצביעה לליכוד.
9
הליכוד והבית היהודי שודדי הקופה הציבורית
יעקב | 05-12-2019 3:08
אני איש ימין מובהק אבל הליכוד מושחת. לא הגיוני לקחת עוד כסף מהקופה הציבורית עבור קמפיינים. להיפך צריך לצמצם את כספי מימון המפלגות. אז לא יהיה לכם כסף לקמפיינים. אנשים יצביעו גם בלי קמפיינים. מה שקורה במדינה הזו-זה לא נורמלי. לאנשים אין כסף לאכול, לקורת גג. והחכים עם המשכורת השמנה לא יכולים לקחת מהכיס של עצמם בכדי לקדם את העבודה שלהם בשביל עצמם?? למה הציבור לא מפגין יום יום עד שיופסקו לחלוטים כספי מימון מפלגות?? שיוציאו מכיסם או יגייסו תרומות או שיופיעו באמצעי התקשורת כמו טלווזיה ורדיו בחינם. הציבור טיפש מפגין על שטויות במקום על מה שצריך. טוב שהצבעתי לעוצמה יהודית-כל הכסף גייסו מתרומות. לא נגעו בקופה הציבורית. שמעתי שגם הבית היהודי הצטרף לליכוד ולא התנגד וזה ממש בושה.