תוצאות המפגש בין צה"ל ל'נוער הגבעות': 93% אחוזי גיוס - סרוגים

תוצאות המפגש בין צה"ל ל'נוער הגבעות': 93% אחוזי גיוס

לפני חמישה חודשים נערכה פגישה בין מפקד הבקו"ם ל-51 נערים המכונים "נוער הגבעות". מתוך הקבוצה 68% התגייסו, רובם ליחידות קרביות ו-27% ממתינים לגיוס. "חוות גלעד נראית כמו מכינה".

author-image
תוצאות המפגש בין צה"ל ל'נוער הגבעות': 93% אחוזי גיוס
  אחוזי גיוס מרשימים. (פלאש90)

לפני מספר ימים קיים מפקד יחידת מיט"ב – הבקו"ם אל"מ גיל בן שאול פגישה שנייה עם עשרות בני נוער המכונים "נוער גבעות" בכדי לבדוק אפשרות לגייס אותם לצה"ל, זאת בעקבות ההצלחה של המפגש האחרון שהתקיים בחודש יולי האחרון.

על פי נתוני המועצה האזורית שומרון, יותר מחצי מבני הנוער שהגיעו למפגש גויסו – רובם הגדול ליחידות קרביות.

אל"מ בן שאול הגיע למפגש עם קציני המטה של הבקו"ם ונועד עם למעלה משלושים נערים וצעירים מהגבעות מכל רחבי יהודה ושומרון, חלקם ממגורשי גוש קטיף, רבים מהם מעוכבי גיוס עקב תיקים על רקע המאבק על ארץ ישראל או הנחיות שב"כ, אשר ביקשו להתגייס ולשרת ביחידות ובסיירות הקרביות ביותר בצה"ל.

בתיאום המפגש, שהתקיים לפני מספר ימים במוסד חינוכי של האגף לשירותים חברתיים של מועצת השומרון בישוב איתמר, היו מעורבים ראש ישיבת איתמר תא"ל (מיל) הרב אביחי רונצקי, ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה ואנשי האגף לשירותים חברתיים במועצה האזורית שומרון שחבר למחלקות לשירותים חברתיים במועצות נוספות ביו"ש לאיתור נערים רלוונטיים, וכן רכז הביטחון (בהתנדבות) של חוות גלעד יאיר אלמקייס שפעל יחד עם רכזי בטחון נוספים.

המפגש התנהל לאורך שעות ארוכות, במפגש קבוצתי וראיונות אישיים, מהשעה שש אחר הצהריים עד לאחר עשר בלילה.

המפגש השני התקיים לאור ההצלחה הגדולה והתוצאות המרתקות של המפגש הראשון, שהתקיים כזכור בחוות גלעד, כשמתוך 51 משתתפים, 35 התגייסו לצה"ל – רובם הגדול ליחידות קרביות וסיירות, 14 עומדים בפני גיוס ורק שניים לא התגייסו.

גם במפגש הנוכחי, כל אחד מהצעירים שנשאל לאן הוא רוצה ללכת ענה כי הוא רוצה לצנחנים, לאגוז וליחידות אחרות , העיקר כדבריהם: "רק לקרבי".

חוות גלעד נראית כמו מכינה

הפעילות המאומצת של הרב רונצקי ראש הישיבה באיתמר ואנשי מועצת השומרון בראשות גרשון מסיקה הביאה לחיבור בין ישיר בין מפקד הבקו"ם לבני נוער כדי להתגבר על הפערים ולגייס את אותם בני נוער, הנחשבים לציונים מאוד ואיכותיים ביותר.

ראש המועצה האזורית שומרון גרשון מסיקה סיפר על המפגש: "היה מפגש מרשים ואפילו מרגש, ברמה הציונית, ההתיישבותית והצה"לית. בני הנוער, שהסטיגמה התקשורתית כלפיהם ידועה ומוכרת, הגיעו וביקשו כולם להתגייס ליחידות הקרביות הכי קשות ולתרום בשירותם הצבאי הכי חזק ואיכותי שאפשר. ההתיישבות היא בשר מבשרו של צה"ל, וצה"ל הוא בשר מבשרה של ההתיישבות. הנוער בשומרון, על רבדיו השונים חילוניים ודתיים ישובים גדולים והגבעות, מלא במוטיבציה לשרת את המדינה – עד כדי שאחד מכל שלושה מנוער השומרון הוא לוחם, ואחד מכל שישה קצין. על המסיתים כנגד הנוער בגבעות להתנצל בפניהם ולבקש סליחה".

"מדובר בדבר מרגש" – אומר הרב אביחי רונצקי ראש הישיבה הגבוהה באיתמר – "חוות גלעד נראית כמו מכינה קדם צבאית, פתאום רואים חיילים בכל היחידות מגיעים לחווה בסוף שבוע, בסופו של יום אי גיוס של בן נוער לצה"ל הוא דבר לא בריא הן עבור החברה והן עבור אותם נערים. הגיוס שלהם מכניס אותם לתלם ועשוי להפוך אותם לאזרחים מועילים יותר עבור מדינת ישראל וזאת מבלי לוותר על השקפת עולמם".

הצבא מתגמש; הנוער מתגייס

ג', צעיר שהיה בעבר בעל פטור מלא מגיוס. ג' הגיע למפגש עם מפקד הבקו"ם ביולי האחרון, והיום משרת ביחידה קרבית. לדבריו: "התחושה שלי הרבה יותר טובה. אני מרגיש שייך, אני מרגיש חלק מהעם מהמדינה והצבא. העובדה שלא רצו לגייס אותי בשל המעצרים והשתתפותי בהפגנות נגד פינויים פגעה בי ונתנה לי תחושה שהמדינה לא רוצה בי. כעת למרות שעמדותיי לא השתנו אני גאה להיות חלק מהמערך הלוחם בצה"ל ולהגן על המדינה.

למפגש האחרון הגיע גם ר', שהצליח לצלוח את הגיבוש לשייטת ואף קיבל תאריך גיוס, אלא שלאחר כמה חודשים נעצר בחסימות הכבישים בהפגנה, וצה"ל החליט להקפיא את הגיוס ולבטל קבלתו לשייטת. בעקבות המפגש אמש עם מפקד הבקו"ם, ולאחר שהביע את רצונו העז להתגייס לשייטת, הוחלט לאפשר לו להתגייס ואף לחזור לשייטת.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו