כחול לבן: "נתניהו החליט שהולכים לבחירות" - סרוגים

כחול לבן: "נתניהו החליט שהולכים לבחירות"

במפלגת 'כחול לבן' תוקפים בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואומרים כי הפגישה הערב בין נתניהו לגנץ מוכיחה שנתניהו לא מעוניין בממשלת אחדות אלא במערכת בחירות נוספת

author-image
כחול לבן: "נתניהו החליט שהולכים לבחירות"
  (צילום: הדס פארוש\ פלאש90)

במפלגת 'כחול לבן' תוקפים בחריפות את ראש הממשלה בנימין נתניהו ואומרים כי הפגישה הערב בין נתניהו לגנץ מוכיחה שנתניהו לא מעוניין בממשלת אחדות אלא במערכת בחירות נוספת.

בהודעה שהוציאה המפלגה אחרי הפגישה נתניהו אינו מכונה ראש הממשלה אלא יו"ר הליכוד. על פי ההודעה: "יו"ר הליכוד לא הביא שום הצעה חדשה התואמת את מצבו המשפטי ואת ההכרה בהפסד בבחירות, או שום הצעה חדשה בכלל.

עוד באותו נושא

תוך פחות משעה: התפוצצה פגישת גנץ ונתניהו


8

לטענת מפלגת הגנרלים "בפגישה אף סירב להתחייב על קווי יסוד לממשלה או כי ימנע מחתירה לחסינות אישית. בקיצור- נתניהו החליט בחירות"

"למרות זאת", הוסיפו במפלגה, "נמשיך עד הרגע האחרון לנסות ולמצות כל סיכוי להקים ממשלה של שותפות ואחדות. מילים שככל הנראה זרות לנתניהו".

מנגד, הליכוד האשים את כחול לבן בטרפוד הקמת ממשלת אחדות: "כדי למנוע בחירות מיותרות ולהקים ממשלת אחדות, ראש הממשלה נתניהו הציע לעגן בחקיקה יצירתית את הסדר הרוטציה, שמונע מכל צד להפר אותו. למרות זאת וחרף ויתורים מרחיקי לכת, כחול לבן ממשיכים לסרב להקמת ממשלת אחדות בשל הוטו שהטיל יאיר לפיד נגד הקמת ממשלת אחדות". בעקבות פיצוץ הפגישה נתניהו זימן ישיבה דחופה עם בכירי הליכוד, שתיערך בשעה 19:00 בקריה בתל אביב.

עוד באותו נושא

דיווח: הסכם חלוקת התיקים בין כחול לבן לליכוד


12

מוקדם יותר דווח כי המתווה עליו ידונו השניים הוא המשך כהונתו של נתניהו כראש ממשלה לתקופה של חצי שנה, כשנתניהו כאמור הוא הראשון ברוטציה. בזמן שנתניהו הוא ראש הממשלה, גנץ ישמש כממלא מקום ראש הממשלה ויהיה ראש הממשלה בפועל כשנתניהו ייאלץ להיעדר מהארץ. בנוסף, השניים היו צפויים לסגור גם את חלוקת התיקים והתפקידים כאשר הרמטכ"ל לשעבר, ח"כ גבי אשכנזי יהיה שר הבטחון. מספר 2 בכחול לבן, יאיר לפיד, יכהן כשר החוץ, ואילו תיק האוצר יישאר בידי הליכוד. עוד עולה מהמתווה המסתמן כי ח"כ יולי אדלשטיין ימשיך בתפקידו כיו"ר הכנסת.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
אחדות
משה | 03-12-2019 19:11
לפיד סתם את הגולל בשביל גנץ ללכת לאחדות. כחול לבן מעוניין בבחירות בלבד. כולם מקווים שליברמן יחבור לליכוד עם הדתיים ותהיה ממשלת ליכוד צרה של 63 מנדטים.
2
לפיד+ ליברמן
מאיר | 03-12-2019 19:14
מאז מוצאי הבחירות באפריל לפיד וליברמן מתואמים לשבש כל תהליך... זה ברור כשמש.
אמת
ראובן | 03-12-2019 19:44
שני פראנוידים אפסים
3
כחול לבן
יוסי | 03-12-2019 19:37
ספין שיתפוצץ.. בבחירות הבאות הימין מנצח
4
בחירות נוספות כנראה..
שלומי | 03-12-2019 22:26
גנץ אתה לא מנהיג את כחול לבן אלא לפיד שהוא מנחה אותך בכל התהליך ואתה רק ליצן החצר.. תרים את הראש ותהיה עצמאי בהחלטה למנוע בחירות נוספות ..
5
גנץ חפרפרת גדולה שהגיעה רחוק מידי
אדווה | 04-12-2019 22:42
גנץ חפרפרת עוד מימיו בצבא. חתרן שעבד מאחרי גבו של המעסיק בוס נתניהו . כל מי שבוחר בו לא חושב על טובת הארץ אלא רק מחזק את השמאל ...מציעה לכם לשמוע אתדניאלה וייס ודעתה על גנץ