גנץ לנתניהו: "נמצא עבורך תפקיד הולם למעמדך" - סרוגים

גנץ לנתניהו: "נמצא עבורך תפקיד הולם למעמדך"

יו"ר כחול לבן פנה לראש הממשלה וקרא לו להתפשר כדי להגיע לממשלה: "נמצא מעמד ייחודי שיאפשר לך לתפקד ולחזור אם תזכה את שמך". לפיד מנגד תקף: "הסיבה היחידה שאין ממשלת אחדות היא נתניהו"

author-image
גנץ לנתניהו: "נמצא עבורך תפקיד הולם למעמדך"
  (צילום: סרוגים)

יו"ר כחול לבן בני גנץ פנה היום (שני) במהלך ישיבת הסיעה של מפלגתו לראש הממשלה בנימין נתניהו, וקרא לו להצטרף לממשלת אחדות בראשותו במקום להוביל לבחירות נוספות. בדבריו הבהיר כי הוא מוכן לרוטציה ופשרות, אך דרש מנתניהו לאפשר לו לכהן בשנתיים הראשונות.

"בפוליטיקה אי אפשר להשיג 100%. צריך פשרות בין ערכים ואנשים, לשרת מטרות לטובת הארץ ולא מטרות של אינטרסים אישיים. אני מבין שכחלק מהפשרות לא נרכיב את ממשלת החלומות, אך לא אהיה מוכן שנרכיב ממשלת בלהות" אמר גנץ. "נקבל הצעות פשרה, אבל לא הצגות פשרה. בשביל זה אין צורך בהדלפות, או שיחות עם מקורבים".

האו קרא לנתניהו: "יש פשרות בחיים, כחול לבן ניצחה בבחירות אבל אנחנו הסכמנו לרוטציה" הסביר את משנתו בעניין. "כחול לבן בטוחה שנמצא את מעמדך הייחודי שיאפשר לך לתפקד ולחזור אם תזכה את שמך. עצור את שעון החול, ובוא לדבר על המתווה שהצעתי. בראש המדינה צריך לעמוד מישהו שמסוגל לאחד אותה מבית ולא ממשלת מעבר חסרת לגיטימציה שבראשה עומד חשוד בפלילים".

עוד באותו נושא

לקראת קואליציה? הסכמות בין הליכוד וכחול לבן


18

עוד טען כי "האתגר האמיתי הוא הפילוג והחשש הגדול והלא בלתי מבוסס הוא חלילה מלחמת אחים. בניגוד לאחרים איני רוצה להעמיד את ישראל בפני בחירות נוספות יקרות ומיותרות. אני מבקש להוקיע את המעשים האלימים והאמירות כנגד קבוצות בחברה הישראלית, נגד אנשי מערכת אכיפת החוק, נגד החרדים, העולים וגם נגד הזלזול וההכללות של תומכי נתניהו המביעים ברובם את דעתם בצורה לגיטימית. בישראל יש מקום לכולם, גם אם יש מחלוקות".

במענה לשאלה על החלטת שר הביטחון לאשר הקמת שכונה חדשה ביישוב היהודי בחברון, גנץ אמר כי "צריך לשמוע את הדעות של הגופים המקצועיים שעוסקים בעניין הזה. כשנשמע את העמדות המקצועיות של גורמי הביטחון ומתאם הפעולות בשטחים, נוכל לשים דעה אמיתי ולא רכילות סתם".

מהליכוד נמסר בתגובה לדברי גנץ כי "מצער שבני גנץ לא מרים את הכפפה לממשלת אחדות שתממש הזדמנויות היסטוריות למדינת ישראל – וביניהם ברית הגנה עם ארה״ב והחלת הריבונות הישראלית על בקעת הירדן. אסור להחמיץ את השעה".

לפיד: המטרה של הליכוד לסכסך בינינו

מספר 2 ברשימה, יאיר לפיד, תקף את דברי ראש הממשלה נגדו והטענה כי הוא זה שמונע את הקמת ממשלת האחדות. "מזה שבוע שביבי ואנשיו מפיצים את השקר שאני הטלתי וטו על ממשלת אחדות. המטרה שלהם היא לסכסך בינינו. ולגרום לנו לריב פה בבית. לא יילך להם, אנחנו קבוצה. אף אחד פה לא קונה את השקרים שלהם" אמר. "הסיבה היחידה לכך שאין ממשלת אחדות היא ביבי נתניהו".

"אתמול הם אמרו כי 'הצענו ויתורים מפליגים' – הם לא הציעו כלום" הוסיף וסיפר על פגישת המו"מ שהתנהלה אתמול בין נציגי הליכוד וכחול לבן. "אנחנו בחדר יושבים מולם. הם אומרים 'ביבי ראשון ברוטציה. הוא יהיה ראש ממשלה עם כתבי אישום. אנחנו באים עם כל הגוש, מליצמן עד סמוטריץ'. זו לא הצעה, זו הונאה. מי שהצביע כחול לבן לא עשה את זה כדי לשמש חבל הצלה לנאשם בשוחד מרמה והפרת אמונים".

(צילום: סרוגים)

לטענתו נתניהו לוקח את ישראל לבחירות שלישיות בעקבות האישומים נגדו: "ביבי דוחף לבחירות. זה מה שעורכי הדין שלו המליצו לו. והדבר היחיד שמעניין אותו זה מה שעורכי הדין שלו ממליצים לו. בדרך הוא מנסה לגלגל את האשמה אלינו, או אלי. אין לי בעיה עם ההשמצות שלו. אני רגיל. אבל שלא יבלבלו את המוח".

"לא הוקמה ממשלת אחדות כי ביבי לא רוצה להקים ממשלת אחדות. הוא רוצה בחירות" סיכם. "יידע כל חבר כנסת מהליכוד, יידעו דוד ביטן ויואב קיש וקרן ברק: אם לא תהיו בכנסת הבאה, זה בגלל שביבי לא סופר אתכם ממטר. לא יודע מה הוא מספר לכם, אבל הוא דוחף בכל הכוח לבחירות. מטרפד כל הצעה. אנחנו לעומתם באמת עושים כל מאמץ למנוע בחירות. מה שמדינת ישראל צריכה עכשיו היא ממשלת אחדות בראשות בני גנץ. אחראית, ממלכתית, כלכלית, בטחונית. אנחנו נמשיך לנסות להקים אותה עד הרגע האחרון. ביבי ימשיך לשקר עד הרגע האחרון".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
אחרי המימד החמישי נמצא לך תפקיד הולם
רון | 02-12-2019 15:24
נושא החולצות של נתניהו תתבייש אתה דג רקק לעומת המדינאי נתניהו
2
לך ללפיד תמצא לו תפקיד חוץ לדבר סרה
שלמה | 02-12-2019 15:26
תתחילו להבין נפלתם ראש ממשלה על דבר שאתם יודעים שהוא מצחיק או התחלתם לשכנע את עצמכם שהוא לא מצחיק אבל המילה סיקור אוהד אצל נתניהו זה דבר והיפוכו
3
מצחיק גנץ הוא יודע שסיקור אוהד זה סתם אבל חייב
עמיר | 02-12-2019 15:57
לשחק את המשחק ככה זה נראה לי
4
בחירות
אזרח | 02-12-2019 16:13
גנץ הכריע להחירות לפי הצהרתו.גם ליברמן.לא יחתום לאף אחד.בחירות.בצדק.שניהם יתחזקו על חשבון הליכוד.מסכן הליכוד.רק ביבי רוצה בחירות.דרעי עשה קמפיין הוא זכאי והגביר כוחו אבל השמאל זכה לנצחון מוחץ ב99.ברק 55אחוזים.זכרו ימין יקר.