צפו: אברהם פריד בסינגל אחרון מפרויקט 'צמאה 5'

צפו: אברהם פריד בסינגל אחרון מפרויקט 'צמאה 5'

גדול הזמר החסידי אברהם פריד בסינגל שמיני ואחרון מתוך פרויקט הניגונים "צמאה" החמישי במספר. "הניגון הזה, הוא בעצם נקודת ההתחלה של כל י"ט כסלו ושל כל צמאה" מספר פריד- צפו

השיר האחרון: היום (ב') משתחרר הסינגל השמיני שיהיה גם האחרון מתוך פרויקט 'צמאה 5' בביצועו של אברהם פריד, שלקח חלק בלתי נפרד במופעי צמאה לאורך השנים.

פריד נבחר לחדש את הניגון החב"די הותיק "אמתי קאתי מר", בהפקתו המוזיקלית של נאור כרמי. זו הפעם החמישית בה לוקח פריד חלק בפרוייקט המוזיקלי צמאה, והוא מהווה חלק בלתי נפרד מהאלבומים עם הביצועים המיוחדים והזכורים- בדואט מרגש עם שולי רנד ל'אנעים זמירות', ביצוע חדש לניגון 'שאמיל', 'על הסלע הך', 'שובה ה' ' וכעת- הסינגל עם המילים החסידיות שטבע הבעל שם טוב והפכו לשם קוד בחב"ד.

 

"ניגון 'אימתי קאתי מר' אותו זכיתי לשיר באלבום הנוכחי, שהוא למעשה האחרון בסדרת 'צמאה', הוא בעצם נקודת ההתחלה של כל י"ט כסלו ושל כל 'צמאה'" מספר פריד "כשהבעל שם טוב, מייסד תורת החסידות מספר לעולם שהדבר הזה- של הפצת המעיינות החוצה לעולם כולו, מביא גאולה כשלעצמו! לא פחות!".

הבעל-שם-טוב מספר באחת מאיגרותיו כי בראש השנה עשה 'עליית נשמה', והגיע עד היכלו של המשיח, ושאלו: "אימתי קאתי מר?" – מתי יבוא כבודו? ענה לו המשיח: "לכשיפוצו מעינותיך חוצה". הלחן המקורי הוא ניגון ירושלמי.

פרויקט צמאה שהגיע השנה לסיומו, אחרי 5 שנים. צמח כסדרת הופעות המוניות, התוועדויות מוזיקליות שהן חלק מאירועי י״ט כסלו – ראש השנה לחסידות, הנחגג מדי שנה – בבנייני האומה, בירושלים. הפרוייקט, המפגיש חומרים וניגונים חסידיים עם יוצרים מכל הקשת התרבותית היהודית/ישראלית – זכה להצלחה יוצאת דופן והוליד סדרה של אלבומים ייחודיים שהגיעו למעמד של אלבומי זהב ופלטינה, לצד ערוץ יו-טיוב מצליח ועוד.

צמאה הפגיש מבצעים ויוצרים חדשים ומרעננים עם ניגוני חב״ד מסורתיים. עד כה השתתפו באלבומים השונים היוצרים והזמרים אביתר בנאי, נתן גושן, חנן בן ארי, דוד דאור, רמי קליינשטיין, קובי אוז, קובי אפללו, ישי ריבו, שלמה גרוניך, אמיר דדון, עידן רפאל חביב, יונתן רזאל, שולי רנד, אריאל זילבר, אברהם פריד, שי צברי ועוד. את כל ארבעת האלבומים הפיק ועיבד נאור כרמי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו