כתב האישום לנתניהו | הראשל"צ: עד מדינה - פסול - סרוגים

כתב האישום לנתניהו | הראשל"צ: עד מדינה – פסול

הראשון לציון הרב יצחק יוסף, בהתבטאות שנויה במחלוקת על רקע כתב האישום של ראש הממשלה בנימין נתניהו, יוצא נגד מערכת המשפט ואומר: "עד מדינה זה נגד התורה ונגד ההלכה"

כתב האישום לנתניהו | הראשל"צ: עד מדינה - פסול
  (צילום: גרשון אלינסון/ פלאש 90)

הרב הראשי הרב צחק יוסף התייחס בשיעורו השבועי לסוגיית עדי המדינה, וזאת על רקע כתב האישום של ראש הממשלה נתניהו וקבע כי עד מדינה פסול לעדות.

התבטאותו שעוררה סערה תקשורתית נאמרה במהלך שיעורו השבועי של הרב יוסף בבית הכנסת היזדים שבירושלים.

הראשל"צ יצא נגד מערכת המשפט הישראלית: "לא שומרי שבת, לא יודעים שולחן ערוך, למדו הלכות דיינות? למדו הלכות טוען ונטען? הלכות עדות? כל זה הם למדו?".

לדבריו, בית המשפט מקבל עדויות של נשים וקרובי משפחה שהם פסולים, והוסיף כדוגמא: "יש להם עד מדינה, עד מדינה זה נגד ההלכה. לפי ההלכה זה הוא שותף גם כן, איך אתה לוקח אותו להיות עד מדינה? זה נגד התורה ונגד ההלכה".

עוד באותו נושא

"התקשורת והשמאל עשו לנתניהו משפט שדה"


27

הרב דרוקמן: עד מדינה – שוחד

הרב חיים דרוקמן, זקן רבני הציונות הדתית יצא שבוע שעבר בקריאה לציבור להשתתף בהפגנת התמיכה בראש הממשלה שנערכה בתל אביב, ואמר כי מה שנעשה לנתניהו הוא משפט שדה ורומז על בעיות רבות בפרקליטות.

בראיון לשרה ב"ק ברדיו 'גלי ישראל', אמר הרב דרוקמן: "אני חושב שעושים לראש הממשלה משפט שדה, כאילו כבר הוכרע דינו, כאילו כבר היה משפט".

"יש לי אמון מלא ביועמ"ש", אמר הרב דרוקמן, אך הוסיף כי "לא יתכן שינצלו את העובדה שבגלל שיש כתבי אישום- הכל כאילו כבר הוכרע. היו כאן שלוש שנים של הדלפות מאד לא נעימות. הקריאות להתפטרותו אלו קולות בניגוד לחוק, בפירוש בניגוד לחוק".

הרב דרוקמן החריף את הטון ואמר: "מה שעושה התקשורת ומה שעושה השמאל זה משפט שדה. איך אפשר להגיד שיפרוש? הציבור בחר בו למרות שידע את הפרשות והחקירות, ובחר בו שוב"

ראש ישיבת 'אור עציון' וחבר הכנסת לשעבר מטעם המפד"ל תקף גם את הסכמי עד המדינה ואמר: "עד מדינה באופן כללי זה שוחד, נותנים לאדם שוחד כדי שילשין על שני. יש בעיות בפרקליטות, אבל אני לא רוצה לדבר עליהן בציבור, צריך שתהיה ממשלה ושר משפטים, ולהעמיד אנשים על מקומם, אי אפשר להתעלם מהעובדה שיש אנשים שמפרשים את החוק כפי השקפת עולם ואז זה משפיע על החלטות פוליטיות"

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
לא שנויה במחלוקת זאת ההלכה
עמיר | 01-12-2019 18:17
איך לוקחים אדם שהיה שותף הרי גם אם הוא אומר חלק אמת אין ספק שתוקפים לו גרסה שתעמוד במבחן משפטי
2
זה ברור היום אנחנו רואים את האמת איך מגייסים
כרמי | 01-12-2019 18:18
את עדי מדינה