ממשיכים לתמוך: המחליפה של ניקי היילי תבקר בישראל - סרוגים

ממשיכים לתמוך: המחליפה של ניקי היילי תבקר בישראל

3 חודשים לאחר שהחליפה בתפקיד את ניקי היילי, שגרירת ארה"ב באו"ם קלי קראפט תגיע בינואר לביקור ראשון בישראל. בביקור קראפט צפויה לבקר בכותל ולהיפגש עם בכירי המערכת הפוליטית

ממשיכים לתמוך: המחליפה של ניקי היילי תבקר בישראל
  שגרירת ארה"ב באו"ם קלי קראפט (צילום: שאטרסטוק)

ארה"ב ממשיכה לתמוך: שלושה חודשים לאחר שנכנסה לתפקידה, שגרירת ארה"ב החדשה באו"ם קלי קראפט תגיע בינואר הקרוב לביקור רשמי בישראל. קראפט צפויה להתלוות בביקורה על ידי שגריר ישראל באו"ם דני דנון.

במהלך ביקורה השגרירה האמריקנית צפויה לבקר בכותל המערבי וכן תסייר במוקדי העימותים בגבול הצפון ובדרום, שם תלמד על פעילותם של חיזבאללה וחמאס. נציגות ישראל באו"ם פועלת בימים אלה לתיאום פגישות עם בכירים במערכת הפוליטית והביטחונית, אך בשלב הזה לא ידוע האם הפגישות יצאו לפועל ועם מי תיפגש.

בדומה לקודמתה בתפקיד, השגרירה ניקי היילי, קראפט נחשבת כתומכת נלהבת של ישראל והתחייבה בנאומה הראשון שתפעל להביע תמיכה זו במוסדות האו"ם. "אני מאמינה שצריכים להיות ברורים בכל הנוגע לעניינים רציניים, אז אבהיר עכשיו – ארה"ב תמיד תמכה בעבר בישראל, וארה"ב תומכת כיום בישראל. ארה"ב תמיד תתמוך בישראל" אמרה בדבריה. "לישראל לא תהיה חברה טובה יותר מאשר קלי קראפט״.

"לצערי, הרבה מחברי האו"ם אינם מתייחסים בהגינות להרבה נושאים שקשורים לישראל" הוסיפה ותקפה. "אני יכולה לדבר ללא הפסקה על ההתייחסות המוגזמת של חברי האו"ם לענייניה של ישראל, שכוללת תלונות, ביקורת לא מוצדקת, וכמות חריגה של הצעות שמבקשות לגנות את ישראל. אבל אין סיבה לעסוק בנקודות הללו. אני מאמינה שעדיף להדגיש את החיובי, ולהדגיש את כל ההישגים המדהימים של מדינת ישראל".

עוד באותו נושא

הסנאט אישר: זו תהיה המחליפה של ניקי היילי

לדבריה, "יש הרבה מדינות שנחושות לגנות את ישראל בכל הזדמנות אפשרית, אבל במקום זאת הם צריכים ללמוד מנחישותה ולראות את מאמציה להוביל את המדינה למעמד שווה ערך לכל מדינה אחרת בעולם המודרני. אם המדינות הללו ילמדו מישראל, תמונה אחרת תעלה – זו שמראה כמה העולם יכול להרוויח מהמדינה המופלאה הזאת. אני לא מנסה לומר שהנושאים שנידונים כאן בנוגע לישראל, הכוללים את האלימות המתמשכת של חמאס בעזה, אינם חשובים" הבהירה בסיכום. "אבל יותר חשוב שנכיר בכך שאין מדינה שצריכה לעמוד בפני מתקפה בלתי פוסקת של גינויים וביקורות. ארה"ב תמשיך לפעול ליצור יחס הוגן לישראל במועצת הביטחון ובכל מוסדות האו"ם".

בעקבות ההסלמה האחרונה בדרום על רקע מבצע "חגורה שחורה", קראפט הגנה על זכותה של ישראל להגן על עצמה וגינתה את הג'יהאד האיסלאמי על שיגור הרקטות לעבר יישובי הדרום. "ישראל מוקפת במדינות שחפצות בהשמדתה, והעולם מעז להפוך את המדינה הזאת למוקד הביקורת הקשה ביותר שלה" אמרה. "לא אקבל זאת, לא היום ולא בכל יום אחר"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו