דאעש לקחו אחריות: תיעוד מפיגוע הדקירה בלונדון - סרוגים

דאעש לקחו אחריות: תיעוד מפיגוע הדקירה בלונדון

ארגון דאעש לקח אחריות על פיגוע הדקירה בגשר לונדון אמש, שבו נרצחו 2 בני אדם ונפצעו 3 נוספים. בהודעתם אמרו כי המחבל, אסיר לשעבר ששוחרר לפני כשנה, היה אחד מפעילי הארגון

author-image
דאעש לקחו אחריות: תיעוד מפיגוע הדקירה בלונדון
  זירת הפיגוע בלונדון (צילום מסך)

יום אחרי פיגוע הדקירה בגשר לונדון, ארגון דאעש נטל הערב (מוצ"ש) את האחריות על ביצוע המתקפה, שבה נרצחו שני בני אדם ונפצעו שלושה נוספים. בהודעת הארגון נמסר כי המחבל, אוסמאן חאן בן ה-28, היה אחד מפעיליו.

עוד באותו נושא

2 נרצחים בפיגוע דקירה בלונדון, המחבל חוסל

במשטרה עדיין חוקרים כיצד המחבל, אוסמן חאן בן ה-28, הצליח לבצע את הפיגוע – זאת למרות שהיה מוכר למשטרה ולבש על גופו צמיד אלקטרוני שעקב אחרי מיקומו ותנועותיו. ביחידה ללוחמה בטרור מעריכים כי הוא פעל לבדו, ואישרו כי בשלב הזה אין שום ראיה על מעורבות של גורמים נוספים בפיגוע. כזכור, חאן ריצה עונש מאסר מאז שנת 2012 בגין עבירות טרור, ושוחרר בדצמבר האחרון לאחר שבין היתר הצהיר כי הוא לא מחזיק עוד בדעותיו הקיצוניות.

בתוך כך, סרטונים שהועלו ברשתות החברתיות הראו תיעוד מרגעי התקיפה – והציגו בין השאר את פעולות האזרחים שנטרלו את המחבל באמצעות חפצים שונים, ביניהם מטף לכיבוי אש ועצמות של לוויתן.

עדי ראייה סיפרו כי האזרחים הבחינו במתרחש והחלו לרסס את המחבל במטף לכיבוי אש, בזמן שאדם נוסף – שזוהה בעיתון ה"טיימס" כשף פולני בשם לוקאש – לקח עצם של לווייתן והחל להכות בו. ככל הנראה, העצמות הוצאו מהיכל סוחרי הדגים של לונדון, הנמצא בסמוך לזירת הפיגוע ובו נערך כנס על שיקום אסירים שבו חאן השתתף.

"הייתי בצד המזרחי של הגשר  ועמדתי לחצות אותו, כשלפתע הגיח מולי אדם והתחיל לצרוח שיש שמה מישהו עם סכין ורק אז הבנתי שקורה משהו", סיפר קרייג היתקוט בראיון לרשת ה-BBC. "זה היה נראה כמו קטטה גדולה ונשמע כמו כמה מאות אנשים צורחים בו זמנית. לא ראיתי שוטרים באזור אז התקשרתי למוקד החירום… בזמן שדיברתי איתם ראיתי מכונית מתקרבת ומשם הגיעו שני שוטרים שהשתלטו על התקרית"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו