לפני אלפיים שנה הופיעה על במת ההיסטוריה דת חדשה שינקה מהיהדות והרימה את הדגל של מה שהיא כינתה "יהדות מקורית אמיתית". אין זה המקום להסביר מה הם כל הגורמים שהביאו להופעת הדת שהולידה סבל אין סופי – שלא ברור שכבר הסתיים – סבל שאין לו אחר ורע בתולדות העמים, פרט לסבל שבת חורגת אחרת של היהדות גרמה, והכוונה לאסלאם.
תקציר השתלשלות הנצרות
סיבה אחת מרכזית חייבים לציין, והיא מצבה של האומה בישראל בסוף בית שני. מצב בטחוני קטסטרופלי, מצב חברתי גם כן, ומצב דתי בלתי נסבל. שוד ושבר בכל מקום, מנהיגות פוליטית משועבדת לרומא ומושחתת עד היסוד, אכזריות אויבינו כלפי כל בני עמנו, כהנים גדולים הקונים את משרתם מיד פוליטיקאים רומיים או המשועבדים לרומא, בית מקדש ההופך למקום פולחן נטול כל שאיפה אידאלית רוחנית, ושפיכות דמים בכל פינה – אפילו בתוך בית ה' עצמו – עד כדי כך שהסנהדרין נאלץ לגלות ממקומו המקודש בבית ה' כדי לא לדון דיני נפשות מרוב חיובי מיתה. מה הפלא שנשמעו קולות צורמים ומתועבים המכנים בית ה' בשם 'שוק', 'בית מטבחיים' וכדו'?! 'אותו האיש' שימש דובר קולני לכל המתרעמים, והוא יצא בהכרזות לשינו יסודי ודרסטי.
אך מה היה הפתרון המוצע על ידו?
- ובכן, אם עם-ישראל שהיה אמור להוות עם-נבחר ירד עד לשפל המדרגה, כי אז יש להחליפו, וקריטריון גזע האמא שהיה קובע את זהותו, יפנה את מקומו למבחן אציל יותר, זה של התנהגות מוסרית יותר ו'ישראל האמיתי' מתגלה סוף סוף.
- המציאות הבטחונית בכי רע?! אז יש לבטל את כל מושג הלאומיות שהוא יסוד ושורש המלחמות. בית המקדש דומה יותר מדי לבית מטבחיים? אז הפתרון הוא להסביר שעדיפה תפילה מכל הלב על פני כל הקרבנות כולן.
- שפיכות הדמים פשתה כספחת בעם? יש לפסול כל אלימות ולדבר רק אהבה גם כלפי האוייבים האכזריים ביותר, ולכל סטירת לחי יש עוד לחי נוספת לספוג עוד מכה. מי אמר שמזוכיזם הוא פסול? ובפרט אם זה כדי ל'קדם עולם'!
- אין מערכת משפטית המסוגלת להתמודד עם כל הרע הזה, אז יש לבטל את המשפט.
העולה מכל זה: עם ישראל מחוק, לאומיות מחוקה, צדק ומשפט מחוקים, והגנה על החיים גם מחוקה.
כדי להצדיק את האידיאולוגיה הזו, משתמשים בתורה ובדברי חז"ל כדי להוכיח שהתועבה הגדולה ביותר היא למעשה שיא האידיאליות. הנביא מדבר על תורה חדשה, מצות בטלות לעתיד לבוא (נדה סא:) וכבר הגענו אליו. ומה עם תורת העבר? היא הייתה מצוינת לזמנו, שזמן שחלף עבר והנצנים של עולם חדש נראו כבר בארץ, וזמן ברית חדשה של הנביא הגיע. זהו תקציר של השתלשלות הופעת הנצרות.
אבל מה היו תוצאותיה? מחיקת עם ה' וממלכת הכהנים – פיזית ורוחנית, ומתוך כך מחיקת העם שייעודו לשנות את העולם לטובה. הקול שקרא להתעלות ולתיקון, הומר ב'הכל מותר לי' של פאולוס שהתדרדר בעת האחרונה לפוסט-מודרניזם בלתי מרוסן. המחאה נגד שפיכות הדמים שהיתה אמורה להיהפך לאהבת חסד, הגיעה למוקדי האש של האינקוויזיציה ולשיאה במשרפות של אושוויץ. אש שלא כבתה עדיין ומתעטפת בגלימת האנטישמיות המודרנית.
הנצרות צמחה במקומותינו
תאמרו לי מה צורך לעורר מדנים דתיים שירדו כבר לתהום הנשייה? ובכן, משום שהם חיים וקיימים בתוכנו היום אולי יותר מתמיד. ראש ממשלה נאשם בזוטות (אם בכלל), וגורמים משפטיים שחלקים מהם רקובים עד היסוד מעמידים אותו במשפט, בשעה שהמדינה כולה עומדת בפני סכנות אדירות. בעלי במות ציבוריות מציגים בעיה שאולי היא אתית-פרובלמטית, כבעיה ההורסת עם ומדינה. כעת מגיעים רבנים המודים ברשעות אליה אנו נחשפים, מודים בזכויותיו העצומות של ראש הממשלה, בתרומתו האדירה לעם ולמדינה, ומה הם מציעים לו? צא מהתמונה, יזקפו לך כל זכויות הברית הישנה, ונוכל לכרות ברית חדשה (ירמיה לא, ל).
במילים אחרות – נגד הרע שהתגלה אין ללחום כי המלחמה אבודה. המציאות כה רקובה שיש לזרום אתה. היש עדיין ספק למאן דהוא מדוע הנצרות צמחה במחוזותינו? זהו כנראה פגם גנטי בחלק מעמנו. ואותו רב וחבריו, חניכי אותו בית מדרש, מזמין להרמת ידיים – לא מבלי להאשים את ראש הממשלה בכפירה בה', כנראה ניחנים שם בנבואה כבזמן אליהו ואלישע – מזמין לכניעה בפני הרס הצדק, הרס המשפט, הרס הלאומיות, הרס התורה והערכים היהודיים. האם הבשורה הנוצרית לפיה רוחו של אותו האיש ישוב להתגלות אחרי אלפיים שנה מתגשמת לעינינו?!
בעיוורון כרוני רבנים אלה וחבריהם מסרבים להבין שלא את ראשו של האיש הפרטי בנמין נתניהו מחפשים, אלא את ראשה של הלאומיות, של התורה והדת, של הזהות היהודית, בדיוק כנצרות, וכמו שהצהיר בעבר ד"ר רון פונדק מאדריכלי ההסכם המתועב של אוסלו:
"זה הצומת ההיסטורי שמולו אנו ניצבים כבר עשרים שנה – הבחירה בין פנייה ימינה לפנייה שמאלה. בחירה נכונה תוביל לחיזוק התפיסה של ישראל ליברלית, פתוחה, שוויוניות, מוכנה לשותפות ולדו-קיום בתוך המדינה, ונמנעת משליטה על עם אחר. תפיסת אוסלו צריכה להיות המאיץ של מסע לכיוון נורמליות ישראלית ומימוש מהלך ציוני חדש. ישראל מצויה בתוך הדיאלקטיקה שבין יהדות לישראליות, והשאלה שבפניה עומדת החברה היא כיצד מייצרים מיזוג של השניים. המציאות הנוכחית, שבה מצד אחד מתגברים קולות גזעניים יהודיים, ומצד שני מתחזק המחנה הליברלי הישראלי, מייצגת את הדיכוטומיה ההולכת וגדלה בין שתי קבוצות: האחת שמקצינה את המאפיינים הדתיים והלאומניים, והשנייה שמחדדת את הערכים החילוניים והדמוקרטיים".
אפשרות בקלות להשוות את דבריו אלה עם הצהרות בני גנץ וחברי כחול לבן, ולראות שמדובר בהעתקה קונפורמית.
אבל מה לרבנים ולשאיפות פסולות מסוג זה? חוששני שמדובר ברבנים שבניגוד מוחלט לעבר מעולם לא ישבו בדין להכריע בבעיות הקשות של החיים, ומשום כך אינם מבחינים בסכנות הנוראיות האורבות לנו מבפנים.
איך רבנים האמורים לשמור על העם, להיות שותפים לאבי יתומים ודיין אלמנות וכל החלשים, נופלים בפח הזה של השמאל?! כנראה היובש של בתי מדרש מסוימים מזמין שיפוץ יסודי ודחוף.
==
הרב ד"ר אליהו זייני, לשעבר רב הטכניון, ראש ישיבת ההסדר 'אור וישועה' בחיפה.

מה דעתך בנושא?
43 תגובות
10 דיונים
חולדה גורביץ
בושה לרב שמדבר ככה.
12:48 08.12.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
משה אהרון עו"ד
שלא האמת מניעה את האדם , אלא גחמותיו האידיאולוגיות
07:52 01.12.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אברך
הם לא, הם רק בוחרים איפה אפשר להלחם ואיפה זה כבר מאבק מיותר ואולי גם מזיק. אם משווים לימי בית שני, אולי כריב"ז. וזה ק''ו ומה ששם היו מחכמי ישראל...
הם לא, הם רק בוחרים איפה אפשר להלחם ואיפה זה כבר מאבק מיותר ואולי גם מזיק. אם משווים לימי בית שני, אולי כריב"ז. וזה ק''ו ומה ששם היו מחכמי ישראל שחשבו שהיה סיכוי להציל את ירושלים, ריב''ז הלך על בטוח, פה שהניסיון מראה שבית המשפט מאותה אג'נדה של הפרקליטות, ק''ו שצריך ללכת על הבטוח. ודרך אגב אני לא בטוח שנתניהו צח כשלג ולא חושב שאין לו תחליף שטוב יותר לעם ישראל בכלל ולימין בפרט
המשך 08:13 29.11.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
דוד
מסדר את המחשבה. תודה לרב זיני שכתב דברי אמת וצדק!
19:48 28.11.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
שמואל
אני מבין את המאמר של הרב זייני. אבל אינני מבין מה הוא מציע או מה הוא מנסה לרמוז לגבי מר בנימין נתניהו האם להמשיך ולתמוך באדוני ראש הממשלה לאחר שהיועץ המשפטי...
אני מבין את המאמר של הרב זייני. אבל אינני מבין מה הוא מציע או מה הוא מנסה לרמוז לגבי מר בנימין נתניהו האם להמשיך ולתמוך באדוני ראש הממשלה לאחר שהיועץ המשפטי מעמיד אותו לדין לאחר שהוא שמע וניתח היטב את כל העדויות ואת כל הטענות של עורכי הדין של ראש הממשלה ? להסכים עם ההתנהגות וההתנהלות והדוגמה הציבורית שהוא מפגין והס ושהוא מרשה לעצמו למקורביו הקרובים ביותר ? הרב זיני קורא לזה "זותות" או דברים מינורים ? אני באמת לא מבין.
המשך 19:24 28.11.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ק
הנוצרים טענו: כל מי שלא מסכים איתנו הוא כופר. נראה שגם הרב סובר ככה.
18:50 28.11.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
דווקא מתאים
רב מושחת תומך בפוליטיקאי מושחת. לא פעם ראשונה, וגם לא האחרונה... תפוחים רקובים לא חסר
18:43 28.11.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
מישהי
לכל הטוענים לצדק- איך אתם מעיזים לדבר כך על תלמיד חכם ולכנות אותו בשמות!? איך אתם מעזים לומר דברים כאלה על רב בישראל?! ולא, זה ממש לא משנה אם אתם מסכימים עם דעותיו או לא- אם הרב קיבל הסצכה, אז הוא רב, תלמיד חכם לכל עניין ועלינו לכבדן גם אם הדעות שלנו שלו ושל מישהו אחר לא חופפות. אז לא מסכימים עם מישהו- מיד מתחילים לבזות ולא אכפת מי האדם? לא אכפת לכם שמדובר על אדם שלמד המון תורה ועבר מבחני הסמכה לרבנות- שלא נשמעים לי קלילים כמו תרגיל בחשבון, אדם שסייע בהעלאת יהודים מצרפת לארץ ישראל ויש לו חלק בזכות שלהם ושלנו לחיות יחד,ראש ישיבה שאנשים הולכים אחריו לא כי חס ושלום הוא שוטף להם את המוח אלא כי הם רוצים!!! כי הם מסכימים איתו!! אנשים משכילים שלומדים ממנו ורואים אותו לא חושבים לדבר עליו כך ואתם כן? על סמך מה? על סמך חוסר הסכמה עם העמדה לגבי מה שקורה בישראל? תמצאו לי בבקשה אחד שמסכים עם מישהו אחר בעניין המדינה שלנו.. אז להכפיש תלמיד חכם שבגלל המון התורה המוחזקת בו חייבים בכבודו? אני אפילו לא אכתוב "סלחו לי". רק אדגיש שאדם שלא רוצה לחלל את שם ה' בעולם צריך לקחת אחריות גם על כבוד לתלמידי חכמים(ולמחוק תגובה זה לא רעל), כי מכבדים אותם רק בגלל הקשר שלהם לקב"ה שעליו הם עומלים כל כך הרבה.
00:08 29.11.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
שמואל
ולמה? כי הם אומרים שאולי עדיף להפסיק במאבק? הרי זה גם קיים ביהדות! גם ביהדות היו מקרים רבים שבהם החליטו לוותר על נושא א' כדי להשקיע את מאמציינו בנושא ב'....
ולמה? כי הם אומרים שאולי עדיף להפסיק במאבק? הרי זה גם קיים ביהדות! גם ביהדות היו מקרים רבים שבהם החליטו לוותר על נושא א' כדי להשקיע את מאמציינו בנושא ב'. האם הרב לא מסכים עם העיקרון שאדם צריך "לבחור את הקרבו. שלו"? כל מה שהרבנים הנ"ל אמרו, זה שכשמסתכלים על המציאות ניתן לראות שהסיבה היחידה שכיום אין ממשלה היא בגלל רה"מ. ימיני אחר היה יכול להקים. למעשה אנחנו תקועים כבר שנה בלי ממשלה בגלל זה. עכשיו, אפשר ללכת ראש בקיר עד שהוא יזוכה, או שאפשר להגיד: בסדר, ייתכן שהוא זכאי, אבל זה לא אומר שכל המדינה צריכה לסבול בגלל זה. אפשר לא להסכים, אבל להאשים בנצרות?! רק בגלל שהם חושבים שהמאבק הזה גובה מחיר גבוה מדי ומוטב להשקיע את מאמצנו בדברים אחרים?
המשך 18:42 28.11.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
גלגל
נא, כבוד הרב, תגיד לנו על איזה יסודות אתה רוצה לבנות את המדינה. אם לא, לא אמרתה כלום.
17:31 28.11.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יהודי
אין על הרב זייני
16:53 28.11.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
לא מדויק
אמנם הוא ז גדול אבל בנו דל ראש הממשלה ילד ז גדול יותר!!
18:41 28.11.2019שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר