ברוך דיין האמת, הבוקר (ד') נפטר רבה של העיר ביתר עילית, הרב דוד צבי אורדנטליך זצ"ל, בגיל 82.

הרב זצ"ל נולד בבודפשט שבהונגריה. שימש כראש ישיבת 'אוהל יעקב' בבני ברק, כדיין ראשי בבית דינו של הרב קרליץ בבני ברק, מקום מגוריו, וכמגיד שיעור בישיבת רוז'ין בירושלים. לפני כ-25 שנה, בהמלצת האדמו"ר מבאיאן, מונה הרב לשמש כרבה האשכנזי של העיר ביתר עילית.
מעיריית ביתר עילית נמסר: "ניצחו אראלים את המצוקים ונשבה ארון הקודש: עיריית ביתר עילית יחד עם תושבי העיר, המומים וכואבים, על פטירת מורנו המרא דאתרא, הגאון הצדיק רבי דוד צבי אורדנטליך זצוק"ל, גאב"ד ביתר עילית, שהנהיג את קהל עדתנו עשרות בשנים.
מסע ההלוויה ייצא בשעה 12:30 מביהכנ"ס בוסטון בביתר עילית, ויעבור דרך הרחוב הראשי עד ליציאה מהעיר. בשעה 16:00 תעבור ההלוויה בישיבת אהל יעקב רח' הלפרין 14 בני ברק, בדרכה לבית החיים פוניב'ז בב"ב."
תגובות
הנה מכתב העדה כ"ב סיון תשס"א... הנה מכתב העדה כ"ב סיון תשס"א... ישמח לבנו ותגל נפשינו על הבשורה הטובה אשר שמענו שנשים צדקניות נתעוררו וקיבלו על עצמן לחזור למנהג הקדוש שמקדמת דנא בהרבה מדינות שלא לצאת לרחוב בלי "שאל" רדיד מעל הבגדים וכמובא ברמב"ם ז"ל בפ' י"ג ובפ' כ"ד מהלכות אישות ובשו"ע אבה"עז סי' ע"ג סעיף א' ובסימן קט"ו סעיף ד', להרבות קדושה וצניעות בישראל ולהגביר צד הקדושה על צד הטומאה שכנגד, השורר בחוצות באופן נורא ומבהיל וזעקתה מגיעה עד לשמים השם ירחם. ובטוחנו שעי"ז יתבטלו גזירות קשות ואכזריות מכלל ישראל בפרט בעת הזאת אשר כל הישוב בארץ הקודש נתון בסכנה ה"י וצריכים אנו לזה מאוד ויושפע עי"ז רפואות וישועות והרבה השפעות טובות ממרום ויתקרב עי"ז גאולתנו ופדיון נפשנו כמו שאמרו חז"ל (סוטה י"א)