כ-1,400 מתפללים נכנסו לקבר יוסף הלילה - סרוגים

כ-1,400 מתפללים נכנסו לקבר יוסף הלילה

במהלך כניסת כוחות צה״ל לעיר על-מנת לאפשר את כניסת המתפללים, אותר מטען בייצור עצמי אשר נוטרל. במועצת שומרון מדווחים על עלייה של למעלה מ 50% בביקוש להגיע לקבר יוסף והמקומות הקדושים בשנה האחרונה

author-image
כ-1,400 מתפללים נכנסו לקבר יוסף הלילה
  חיילים ומתפללים בשכם הלילה (צילום באדיבות: דובר צה"ל)

הלילה התקיימה כניסת מתפללים מתואמת למתחם קבר יוסף בעיר שכם שבמרחב החטיבה המרחבית ״שומרון״. לוחמי צה״ל, כוחות מג״ב, משטרת ישראל והמנהל האזרחי אבטחו את כניסתם של כ-1,400 מתפללים. במהלך כניסת כוחות צה״ל לעיר על-מנת לאפשר את כניסת המתפללים, אותר מטען בייצור עצמי אשר נוטרל על-ידי כוחות צה״ל. התפילות התקיימו כסדרן.

בנוסף, במהלך הלילה עצרו לוחמי צה"ל וכוחות שב״כ, מג"ב ומשטרת ישראל באיו"ש שמונה מבוקשים החשודים במעורבות בפעילות טרור, טרור עממי ובהפרות סדר אלימות לעבר אזרחים וכוהב"ט. החשודים הועברו לחקירת כוהב"ט.

על פי נתוני המועצה האזורית שומרון המקיימת את הכניסות, נרשמה עלייה של כ 50% בביקוש לכניסה לקבר יוסף והמקומות הקדושים בשנה האחרונה.

ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן אמר במהלך הכניסה: "רק החוסן שלנו, והנוכחות בכל מקום יהודי, ישמרו על המקומות הללו למען הדורות הבאים. אנחנו נמשיך לבצע כניסות לקבר באופן קבוע ולאפשר לכל מי שחפץ בכך להתפלל בקבר"

ראש מועצת שומרון יוסי דגן ומח"ט שומרון אל"מ שגיב דהן (צילום: רועי חדי)

שכם הלילה: באדיבות דובר צה"ל

מדברי מפקד גדוד רותם, סגן-אלוף עמרי רוזנקרנץ: ״הלילה התקיימה כניסת מתפללים לקבר יוסף אשר התאפשרה בזכות אבטחה של גדוד רותם וסיירת גבעתי, בסיוע של כוחות מג"ב, משטרת ישראל והמנהל האזרחי. הכניסות לקבר נעשות באופן מרוכז ובתיאום מסודר מול החטיבה. גם הפעם, פעלנו בכדי לשמור על הסדר במקום ולהבטיח את ביטחונם של המתפללים. התפילה סוכמה בהצלחה ובביטחון. נמשיך לעשות כל שידרש על-מנת להוסיף ולהגן על הגזרה״.

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו