מורה לבנות
ש: מותר למורה להסתכל על תלמידותיו מתפללות?
ת: בעיה כבדה. יש לשאול את רב בית-הספר.
מכנסים לאשה
ש: אשה רשאית ללבוש מכנס רחב למסלול הליכה?
ת: תחת החצאית.
שירת אשה
ש: האם אסור לגבר לשמוע כמה נשים שרות יחד?
ת: כן. הרי שומעים קול נשים.
אשה בטכס
ש: מותר לאשה להקריא כמה מילים בטכס?
ת: לא. כי כל הציבור מסתכל עליה. עיין קצור שו"ע קנב ח.
אשה ואופניים
ש: האם אני יכולה להשתתף בטיול אופניים של משפחת בעלי עם בגדים צנועים?
ת: מותר לאשה לרכב על אופניים בבגדים צנועים, אך לא בערבוביה עם גברים.
צניעות עם גיס
ש: האם כלפי גיס יש הלכות צניעות רגילות?
ת: כן. רגילות.
חיבוק אח ואחות
ש: האם מותר לאח ואחות חיבוק ונישוק באירועים?
ת: ודאי לא. רמב"ם איסורי ביאה כא. קצור שו"ע קנב י.
רווק מלמד בנות
ש: מותר לרווק ללמד בנות בגיל בת מצוה?
ת: לא. אסור גם יותר קטנות.
מאורסים
ש: האם מותר למאורסים להעביר חפץ מיד ליד?
ת: כן. מותר.
חברות
ש: יש לי חברה ואנו שומרים נגיעה. היא חזרה מסמינריון והחליטה להחמיר בכל, כבר לא מדבר עם בנים, כולל איתי. איך אני אמור לקבל זאת בתור חבר שלה?
ת: זו לא חומרה אלא דין גמור, עיין בקצור שו"ע קנב ח או כל ספר הלכה. וכן עצם החברות היא אסורה, כי יש עוד איסורים רבים מלבד נגיעה, עיין שם.
ריקוד זומבה
ש: האם להשתתף בחוג ריקודי זומבה, סוג של ריקודים לטיניים, כאשר יש שם רק נשים?
ת: לא. זו שפת גוף לא צנועה.
יום הולדת לא צנוע
ש: לחברה שלי יש יום הולדת עם בנים על שפת הים ומאד לא נוח לי להגיע לשם. אבל אולי זה לא טוב שאני חושבת רק על עצמי?
ת: אין עושים מצוה על ידי עבירה.
שירות לאומי
ש: מותר ללכת לשירות לאומי?
ת: מותר וחסד גדול, אך רק במקום בו יש רב או רבנית שנותנים אישור שזה כשר.
ריקודגלים
ש: האם חייבים להיות מסלולים נפרדים לבנים ולבנות או מותר אותו מסלול כאשר הבנים קדימה והבנות אחורה?
ת: מותר אלה קדימה ואלה אחורה, אך אסור לנשים לרקוד לעיני גברים שמסתכלים עליהן.
צניעות או נימוסים
ש: מה עדיף חצאית ארוכה או נימוסים והליכות?
ת: שניהם חשובים. כאילו נשאל: מה עדיף, לב או ריאות? אלא כל אשר אמר ד' – נעשה ונשמע.
עניינים שונים
מזוזה עם דבק
ש: מותר לקבוע מזוזה עם דבק במקום מסמרים?
ת: כן. בתנאי שזה מחזיק חזק ולא מתנדנד. שו"ת יחוה דעת (א נח – רשם מ"צ).
אמן בסלולרי
ש: האם לענות אמן לברכה ששומעים בסלולרי?
ת: לא חייבים. אבל אפשר כבסוף גמרא סוכה על בית הכנסת הגדול באלכסנדיה (סוכה נב א – רשם מ"צ).
סנפלינג
ש: מותר לעשות סנפלינג בנג'י?
ת: לא. יש בזה סיכון מסויים. וסיכון זעיר מותר רק לצורך מצוה או פרנסה (ע' פתחי תשובה יו"ד קנז – רשם מ"צ).
ממזר
ש: מי נחשב ממזר?
ת: נולד מכריתות ומיתות בית דין.
כיפה לבנות
ש: למה בנות אינן חובשות כיפה? האם אינן צריכות קבלת עול מלכות שמים?
ת: באופן טבעי יש להן יותר ואינן זקוקות למצות רבות. דרוש על התורה למהר"ל, שכל הנוטה אל הדבר, בקל ישיגהו.
סוף העולם
ש: האם בשנת 6000 יהיה סוף העולם?
ת: לא.
נחת רוח לד'
ש: אנו עובדים את ד' כדי לעשות לו נחת רוח – הרי אין באפשרותינו להוסיף לד'?
ת: קודם כל, לא אנחנו אלא רק מי שהגיע למדרגה הגבוהה של חסידות, מסילת ישרים יא. שנית, דברה תורה כלשון בני אדם, ביחס לכל תוארי ד', והכוונה לגילויו בעולם.
גיהנם
ש: קשה לי להבין איך יש עונש קשה של גיהנם. הרי ד' הוא טוב לכל?
ת: זה זיכוך וטיהור לאדם כדי שיזכה לגן עדן.
חולצה עם פסוק
ש: מותר להכנס לשירותים עם חצי פסוק?
ת: לא. צריך כיסוי (פסקי תשובות מד אות ג – רשם מ"צ).
חפץ גנוב
ש: מותר לקנות טלפון סלולרי ממי שקונה מגנבים?
ת: לא. לפני עור. חז"ל אמרו: לא העכבר גונב, אלא החור גונב (גיטין מה א – רשם מ"צ).
בר מצוה
ש: מה המקור לכך שבר מצוה זה 13 ובת מצוה של 12?
ת: הלכה למשה מסיני (שו"ת הרא"ש טז א).
תמונה בבית כנסת
ש: מותר שיהיו תמונות רבנים בבית כנסת?
ת: לא. כי זה מקום עבודת ד'. בבית המדרש, כן, והיו עיניך רואות מוריך. אך לא מול המתפללים. לנתיבות ישראל ב צה.
טוב ד'
ש: מאיפה אפשר לדעת שד' הוא טוב?
ת: מהתבוננות בהוויה.
ש: ואם איני רואה?
ת: אז תקן מידת כפיות טובה.
מעשר כספים
ש: האם אפשר לשלם ממעשר כספים נסיעה לקברי צדיקים?
ת: לא. מעשר זה לעניים. גם צדקה לעניים מועילה הרבה יותר מאשר נסיעה לקברי צדיקים.
יום זכר לנס
ש: לפני שנה ניצלתי בנס ממות בתאונה מסוכנת. כיצד ראוי שאציין יום זה מדי שנה בשנה?
ת: חשבון נפש.
חציה באור אדום
ש: למה זו עבירה לחצות באור אדום?
ת: א. תקנות הקהל. ב. דינא דמלכותא דינא. ג. דין מלך. ד. ונשמרתם (שו"ע ח"מ שעט ו. ע' שו"ת חתם סופר ח"ה חו"מ מד – רשם מ"צ).
==
שו"ת עם הרב שלמה אבינר ברשת מורשת של קול ישראל בכל יום ה' מ22.30 ועד 24.00
מה דעתך בנושא?
13 תגובות
0 דיונים
דוד
ש: האם בשנת 6000 יהיה סוף העולם? ת: לא. איך הוא אומר את זה, הרי זה נגד הגמרא בסנהדרין דף צז. אמר רב קטינא: שית אלפי שני הוו עלמא וחד חרוב, שנאמר...
ש: האם בשנת 6000 יהיה סוף העולם? ת: לא. איך הוא אומר את זה, הרי זה נגד הגמרא בסנהדרין דף צז. אמר רב קטינא: שית אלפי שני הוו עלמא וחד חרוב, שנאמר ונשגב ה' לבדו ביום ההוא.
המשך 10:43 19.12.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
123
אני לא מבין איך בכלל האתר נותן לאנשים להגיב תגובות כאלה! הרב אבינר הוא מגדולי דורנו! (כן, כן...) אסור לאף אדם לזלזל בו, וזה לא משנה אם אתם חרדים או...
אני לא מבין איך בכלל האתר נותן לאנשים להגיב תגובות כאלה! הרב אבינר הוא מגדולי דורנו! (כן, כן...) אסור לאף אדם לזלזל בו, וזה לא משנה אם אתם חרדים או דתיים! (אבל לפחות מדתיים הייתי מצפה ליותר!) הרב אבינר ממשיך את דרכו של רבינו (הרב צבי יהודה) ומהרב קוק, למי שיש בעיה עם הדרך שלו שיילך לרב קוק ויתלונן עליו! ולכל ה"צדיקים" שטוענים שהשו"ת SMS מוריד את ערך ההלכה- שטויות במיץ!! הרב אבינר אמר מליון פעם שהשו"ת לא נועד להחליף את החיפוש בספרי הלכה וכד' אלא בא לעזור למי שנתקע או שלא כלכך יודע.... (אגב הרב מביא תמיד את המקור כדי שיהיה אפשר לחפש, והמון פעמים הרב אומר שהשאלה מורכבת לSMS וניתן להתקשר אליו!) עוד דבר קטן- הרב לא צריך לבדוק מה העם רוצה לשמוע, ולהשמיע לנו! הרב אומר מה שהוא חושב שזו האמת!! אם הרב חושב שמשה קצב זכאי, אז מותר לו להביע דעה! כמו שהרב עובדיה אמר בזמנו שדרעי זכאי! (אגב, מכל הרבנים הרב אבינר הכי מכיר את התנהלות בית המשפט, ההוכחות בעד ונגד וכד'....[לרב יש ידע כללי ענק!]) ואם ההלכה אומרת שחברה מעורבת אסורה, אז הרב יגיד שחברה מעורבת אסורה! ולא ישנה את דבריו בגלל שכמה 'חפיפניקים' -שאין להם כח לשמור על עצמם- רוצים שהוא יגיד אחרת!! (אני לא מדבר על מי שמאמין בדרך הזו כי הוא חקר ובדק ועוד.....[הרב שרלו לדוג']) לסיכום- כדאי שתבקשו סליחה מהרב, מדובר באחד מגדולי דורנו, שמקריב את עצמו למען העם!!
המשך 08:14 19.12.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
123
08:02 19.12.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
יוסל'ה
אני מבין שקשה לכם לקבל את הפסקים המבוססים על קיצור שולחן ערוך וזה אומר שאולי מישהו סרג לכם כיפה, אבל בהחלט אתם לא דתיים. אין אפוטרופוס לעריות וקול באשה ערווה לא...
אני מבין שקשה לכם לקבל את הפסקים המבוססים על קיצור שולחן ערוך וזה אומר שאולי מישהו סרג לכם כיפה, אבל בהחלט אתם לא דתיים. אין אפוטרופוס לעריות וקול באשה ערווה לא מקובלים עליכם ואולי גם שאר דברי חז"ל. אז אם כך אינכם שומעים לדברי התורה. אז תחפשו לכם בבקשה את הרב נח. שיתיר לכם את השרץ בק"ן טעמים, אינני מזלזל בו חלילה, רק אני מאחל לכם לבריאות באכילת השרץ. אל תשכחו לברך עליו לפני האכילה ואם יענו עשרה אמן, אז זכיתם להכשר העדה...
המשך 05:39 17.12.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אפרת
האם מותר לשמוע שירים לטיניים בשיעור התעמלות להגביר את המוטיבציה?
01:43 17.12.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
אוהב יושרה ובריאות
נשמה שלי ! הרב אבינר הביא את זה על עצמו , הרב אבינר הפך את מעמד הרבנים לליצנות ובידור זול להמונים. משחק טריוויה מהיר לשולפים, מתי הוא יפתח את האפליקצייה...
נשמה שלי ! הרב אבינר הביא את זה על עצמו , הרב אבינר הפך את מעמד הרבנים לליצנות ובידור זול להמונים. משחק טריוויה מהיר לשולפים, מתי הוא יפתח את האפליקצייה , אבינרנט? התורה היא תורת חיים ולא אתה בטח תלמד אותי מהי תורה . אבל הרב אבינר הוא לא הרב היחידי הוא לא התורה מבחינתי ! הוא לדעתי מרחיק אותנו מההלכה יש רבנים אחרים שמבחינתי מביאים את ההלכה בצורה נכונה לציבור ולא בצורה "טיפשה" ומרחיקה. יש לו יציאות בעייתיות בלשון המעטה ואני אפרט רק קמצוץ, כמו להגיד שמשה קצב האנס הוא זכאי דבר שהוא חילול ה' גמור, עורר בכולם בחילה, ובנושאי צניעות בין בנים לבנות הוא מאוד קיצוני . ואג'נדה מאוד קיצונית חסרת אחריות בנוגע לבעלי נטיות דבר שגרם לפגיעות רבות בהרבה אנשים תמימים. כבוד תורה - אני חושב שצריך להפסיק עם כל החסינות האוטומאית הזו לרבנים ! כאילו אדם למד תורה זהו !! חלה עליו חסינות ציבורית לעולמי עד ? אנחנו צריכים להמשיך לשמוע את דבריו ולשתוק? זה בדיוק המתכון לסרחון , שררה, שחיתות ומריעים בישין כמו שראינו כבר. רב גם צריך להיות במובן מסויים בידיעה שהציבור שופט אותו. אז אני חושב שאת הרב אבינר הציבור כיבד וכיבד והבליג והבליג על המון דברים בעייתיים ,עד שהגיע הזמן לשים את הדברים על השולחן. הוא דמות מאוד ציבורית ומאוד דומיננטית. ויש לזה מחיר. הייתי מעדיף לא להגיד את זה אבל את תוצאות החינוך שלו ניתן לראות בשטח הקרוב אליו. ודי לחכימא...
המשך 17:33 16.12.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
ישראל
חולה עליך תורני השפוי זה בדיוק מה שאני אומר אחי!!! אתה ממש מאשר את דברי אתה חושב שתלמיד חכם גדול כמוהו זה צחוקים וקונציים מניפולציות והתורה זה...
חולה עליך תורני השפוי זה בדיוק מה שאני אומר אחי!!! אתה ממש מאשר את דברי אתה חושב שתלמיד חכם גדול כמוהו זה צחוקים וקונציים מניפולציות והתורה זה סבבה במבה .. כי אתה לא יודע מה זה תורה... את הלא מבין שהתורה זה באמת תורת חיים ... ומדריכה בכל החיים לחיוב לא לכפתיות . אני לא תלמיד של הרב אבינר אבל הוא עושה עבודת קודש ואתה בקטע של צחוקים מה קרה???? ריקודי זומבה מה קרה? כן יהודי לא רוקד זומבה ולא זבל ולא מיתנהג בגסות רוח וואלה אחי אתה מראה לי את פני המציאות אשריך מצאת על מי ליפול על הרב אבינר אדם חכם מבין איש תורה איש חכמה מילה היתה מוצא איזה רב עצוב אחד.... זה מה שקורה שיש גלות אז כותבים על תלמיד חכם הערות ברשת מה אכפת לי שעשרים אלף איש קוראים את זה מה אכפת לי
המשך 16:50 16.12.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
תורני
תודה לכל המשיבים לי הרב אבינר בעיני אחראי לזילות ההלכה, הפיכתה למשחק שכזה , קונצים על קונצים ההתעסקות המוגזמת הזו בכל פיפס שאדם עושה בחייו , נהייתה כבר אובססיבית. יש לנו הלכות...
תודה לכל המשיבים לי הרב אבינר בעיני אחראי לזילות ההלכה, הפיכתה למשחק שכזה , קונצים על קונצים ההתעסקות המוגזמת הזו בכל פיפס שאדם עושה בחייו , נהייתה כבר אובססיבית. יש לנו הלכות ,ואנו חיים חיי תורה אבל יש אינפלצייה חסרת אחריות של פסקים על פסקים שרק מכבידים ורק עושים מניפולציה על מניפולציה, הכל לפי אג'נדה אישית של רב. הרי מה הקטע, יש ככ הרבה מקרים שההלכה התגמשה ומצאו פיתרון לככ הרבה התנגשויות הלכתיות כגון בסוגיות של חשמל /חליבה וכד'. ויש במקביל אג'נדה הפוכה של לפרש את ההלכה לצד האוסר. מבחינת הימצאות נשים במרחב, אנחנו חיים בתקופה אחרת וכולם יודעים זאת. לכן חוקים שהיו רלוונטים לעבר הם לא תקפים להיום. העולם כן עובר שינוי וההלכה כן גמישה (לא ריפורמית חלילה ) אבל הרב אבינר תמיד בוחר להציג את הציבור כסוטה, כחולה מין, כאחד שאם רק ישחררו לו טיפה הוא כבר יגיע לתחתית במקום לאפשר מקום בריא ונכון כפי שאנשים רוצים , ריקודי זומבה לנשים בלבד, אישה שמדברת מול קהל בצניעות וכן הלאה
המשך 15:59 16.12.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
י
התורני השפוי : אתה יודע שעשיו יש לו גם רב..... הוא אומר ליעקב יש לי רב:) אני לא יודע מי אתה אין לי ענין להיתכתב איתך או...
התורני השפוי : אתה יודע שעשיו יש לו גם רב..... הוא אומר ליעקב יש לי רב:) אני לא יודע מי אתה אין לי ענין להיתכתב איתך או להכביד עליך תעשה טובה תספר מי "הרבנים שלך" ??? כתבתה התורני השפוי.... מהכתיבה שלך ניראה שאתה מזלזל בכיף בתלמיד חכם גדול ....
המשך 12:56 16.12.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר
הרב הוא לא מחמיר, זה אתה שמקל. אל תטעה ההלכות שהוא הביא פה הן לא החמרות, המילה החמרה באה מהמשמעות של "חמור יותר" יותר ממה? מההלכה כפשוטה אבל הוא מביא לך הלכות...
הרב הוא לא מחמיר, זה אתה שמקל. אל תטעה ההלכות שהוא הביא פה הן לא החמרות, המילה החמרה באה מהמשמעות של "חמור יותר" יותר ממה? מההלכה כפשוטה אבל הוא מביא לך הלכות בפשוטן אסור להקריא, נכון שלא כולם מתגרים ממראה אשה מקריאה, אבל אחד אולי כן? חכמים גדרו אסור לגבר לדבר עם חברה שלו כי אסור בכלל שיהיה חברה, מה זה חברה אם לא סתם להעביר את הזמן ביחד ולעשות עבירות יחד רוצה להכיר אותה ולהתחתן? שיעשה פגישות ויחליט אם היא מתאימה לו לחתונה או לא ויתן החלטה לעצמו
המשך 12:53 16.12.2012שפה פוגענית
הסתה
דיבה
אחר