תיעוד ענק: 45 אלף איש בשבת חברון - סרוגים

תיעוד ענק: 45 אלף איש בשבת חברון

שבועות של הכנות הגיעו לשיא, עם הגעתם של אלפי בני אדם לשבת הגדולה והמסורתית בקריית ארבע חברון. ההמונים התפללו במערת המכפלה, אכלו יחד את סעודות השבת באוהל ענק והצהירו נוכחות יהודית במקום

תיעוד ענק: 45 אלף איש בשבת חברון
  (צילום: דוברות מג"ב חברון)

עשרות אלפי בני אדם (המוערכים ב-45 אלף איש) שהו השבת, חיי שרה בשבת חברון ועלו למערת המכפלה. הגיעו להתארח השר אריה דרעי, הרב רפי פרץ, בצלאל סמוטריץ׳, זאב אלקין, גילה גמליאל, וחברי הכנסת מיכאל מלכיאלי, מוטי יוגב ולשעבר הרב אלי בן דהן.

גמליאל, סמוטריץ' ויוגב עם העשרות בחברון

האירוע שכבר הפך למסורת, מושך אליו מדי שנה יותר ויותר משתתפים גם לאחר 4000 שנה בו העם היהודי ממשיך לציין בשבת זו את קניין נחלת הקרקע הראשונה בארץ ישראל על ידי היהודי הראשון – אברהם אבינו.

האורחים, בתוכם יהודים מחו"ל ומרחבי הארץ, מצאו מקומות לינה בכל פינה אפשרית. המשפחות בקרית ארבע וחברון פותחות את ביתן לכל; מעטים הצליחו למצוא חדר בבתי הארחה או במדרשה. אחרים לנו בישיבות, באולפנה או בבתי הספר, באהלים או אפילו בשקי שינה תחת כיפת השמים.

סעודות השבת נערכו במקומות מרכזיים או בבתי המשפחות – כאשר כל משפחה פותחת את ביתה לעשרות אורחים, בני משפחה, חברים וגם אורחים בלתי מוכרים שהוזמנו ברוחב לב ומצטרפים לסעודה.

החוויה המרכזית הייתה ללא ספק בתפילות במערת המכפלה – הן בליל שבת והן בשבת בבוקר. בתוך כל אולמות המערה – הפתוחה כולה ליהודים – וברחבה הגדולה סביבה נאספים עשרות אלפי יהודים, מתפללים יחד וקוראים בתורה את פרשת קניין המערה – והמחזה העתיק דמה כאליו קם לתחיה ומתרחש ממש עכשיו.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
צולם בשבת
צלמניסט | 23-11-2019 19:51
האומנם
כיפה סרוגה מטמאים את עם ישראל בשחיתות ושפלות
מתנחל אבל ישר. | 24-11-2019 10:59
שפלות וסחי של שוחד מרמה והפרת אמונים בחסות מתנחלים על בני ישראל עם קרובו...
2
עדיף
נועם | 08-01-2021 9:32
עדיף שהיהודים יכירו ברבי מלובביץ'