כתב אישום לראש ממשלה: כך הצהירו השרים בעבר - סרוגים

כתב אישום לראש ממשלה: כך הצהירו השרים בעבר

שר האוצר משה כחלון וסגן שר הביטחון אבי דיכטר התבטאו בעבר כי ראש ממשלה תחת כתב אישום אינו יכול לכהן. מאז הם הספיקו לחזור בהם, ומה חושבים שאר חברי הממשלה על נתניהו?

כתב אישום לראש ממשלה: כך הצהירו השרים בעבר
  (צילום: פלאש90)

ראש ממשלה תחת כתב אישום. הארכיון לא שוכח את ההצהרות וההבטחות של הפוליטיקאים. בדיקת סרוגים מעלה כי שר האוצר משה כחלון וסגן שר הביטחון אבי דיכטר הצהירו בעבר כי הם אינם רואים כיצד יכול נתניהו לתפקד בשעה שמוגש נגדו כתב אישום.

עוד באותו נושא

שוחד, מרמה והפרת אמונים: כתב האישום המלא

במרץ 2018, התראיין משה כחלון, אז עוד יו"ר כולנו, לאולפן שישי בערוץ 12, ואמר: "יש אדם אחד ויש חוק אחד. יש חוק שאומר שהיועמ"ש מחליט אם יוגש כתב אישום. ימצו את התהליכים, ואם היועץ המשפטי לממשלה יודיע שהוא מגיש כתב אישום, 'ראש הממשלה לא יוכל להמשיך לכהן כראש הממשלה תחת כתב האישום. זו תשובתי.

עוד באותו נושא

יש גבול לתמיכה: כחלון מציב לנתניהו קו אדום

בליכוד יכולים לומר מה שהם רוצים, אני אומר לך מה אומרים בכולנו. אם מתחיל משפט נגד ראש הממשלה הוא לא יכול לכהן, הוא לא צריך אותי בשביל זה, לדעתי הוא עצמו יקום וילך."

בינתיים, נערכו הבחירות לכנסת ה-21, כולנו נחתכה ביותר מחצי וירדה מ-10 מנדטים ל-4 בלבד. כחלון חבר לנתניהו – תחת כתב אישום ונבלע בליכוד, ואז בבחירות לכנסת ה-22 כבר דיבר אחרת. כשהזכירו לו את ההבטחה ההיא אמר: "זה לא משנה כרגע"

חבר ממשלה נוסף שהתבטא נגד כהונת נתניהו תחת כתב אישום הוא סגן שר הביטחון הטרי, אבי דיכטר מהליכוד. בעבר כשהיה רק יו"ר ועדת חוץ ובטחון אמר דיכטר בראיון ברדיו כי "ראש ממשלה או שר ביטחון שמוגש נגדם כתב אישום — דרך המלך אומרת שעליהם לעזוב את תפקידם, אלא אם יש סיבה מיוחדת אחרת. אני מקווה שזה לא יקרה".

אז כחלון, כנראה לא יתפטר ביום ראשון בבוקר, וכך נראה גם שדיכטר ימצא "סיבה מיוחדת אחרת". אבל מה בנוגע לשאר החברות בממשלה. ליהדות התורה יש את סגן שר הבריאות ליצמן, בעצמו נמצא תחת המלצה לכתב אישום, הוא גם כנראה לא הולך לשום מקום. בש"ס שיגרו הערב הודעת תמיכה בנתניהו כשהם מקווים שיצא זכאי.

במפלגות הסרוגות

בימין החדש, כבר הודיעו כי לאחר הגשת כתב האישום, יקיימו דיון בסיעה לראות האם זו עילה לפרוש מן הממשלה או לא. הדברים נאמרו אמנם כשבנט היה שר החינוך ושקד שרת המשפטים: "אנחנו בימין החדש נמתין להחלטת היועץ לאחר שימוע ורק אז נתכנס בסיעה ונקבל החלטה. החוק קובע שראש ממשלה לא חייב להתפטר עד אחרי פסק דין חלוט, והרציונל הוא שרוצים ביקורת שיפוטית על ההחלטה שיכולה להחליף שלטון. אנחנו נתכנס בסיעה, ונדון לפי כל העובדות שיהיו לפנינו. בשלב זה, אנחנו נמליץ באופן ברור לנשיא ריבלין על בנימין נתניהו להרכבת הממשלה הבאה".

בישיבת הממשלה שאחרי ההודעה על המלצות לכתב אישום לבנט לא היה מה לומר בעניין

היו"ר השני של 'הימין החדש', ח"כ איילת שקד אמרה את זה יותר במפורש: "נתניהו צריך להמשיך לכהן כראש ממשלה גם אם יוגש נגדו כתב אישום. מצד החוק, אם יוגש כתב אישום ראש הממשלה לא צריך להתפטר"

בבית היהודי ובאיחוד הלאומי כבר חזרו ואמרו כי "נתניהו זכאי עד שתוכח אשמתו".

עוד באותו נושא

סמוטריץ' והרב פרץ: "נתניהו זכאי עד שתוכח אשמתו"


6

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
11 תגובות - 8 דיונים מיין לפי
1
משה כחלון, חבר של העבריין עמוס לוזון, פחחחחח
תראו מי מדבר | 21-11-2019 22:48
משה כחלון היה בין המוזמנים למסיבה בבית של עמוס לוזון בוילה בארסוף, מה הקטע שלו? ידוע שעמוס לוזון זה עולם תחתון.
2
שרי הליכוד אלופים בלשקר לעם
אלקנה | 21-11-2019 23:09
ביבי בעצמו אמר שראש ממשלה שעסוק בחקירות אסור לו לכהן אפילו יום אחד. עכשיו הוא אומר ההיפך. אי אפשר להאמין לאף מילה שיוצאת לו מהפה.
3
מאפיה
חיים | 22-11-2019 1:21
ממשלה/ מאפיה.
4
הימין החדש היא לא מפלגה סרוגה
יצחק | 22-11-2019 8:23
הימין החדש היא מפלגה שמחברת דתיים מסורתיים וחילונים- מפלגה כלל ישראלית
אבל הימין הדש תומך בשחיתות
ארז | 23-11-2019 12:35
כמו היה מפלגה סרוגה
אל תדאג סמוטריץ יאנוס עוד פעם את הרבנים שיתמכ
רוזנטל הפודל המשפחתי | 22-11-2019 14:37
במיוחד ההוא מבית אל הוא חייב להיות קרוב לתקציבים בשביל עסקי התקשורת והנדלן שלו הוא כבר יביא כל מיני רבלך מהמוסדות שלו שיצטרפו לרשימה כאילו הם רבנים מוכרים
מחברת סמרטוטים ומושחתים מכל המיגזרים
בהחלט | 22-11-2019 9:25
יש מושחתים בעל המיגזרים, ומישהו צריך לתמוך בהם!
5
כחלון סמרטוטון
דודי | 22-11-2019 9:14
פעם היה גבר, היום בדיחה
6
חבורה של לקקנים סמרטוטים...
אפסים | 22-11-2019 9:24
בשמאל ידעו לזהות שאולמרט מושחת ובעטו אותו לכל הרוחות גם במחיר של אובדן השילטון. ביבי שמושחת פי כמה הוא יקירם של הסמרטוטים שדואגים בעיקר לכסא של עצמם.
7
זה מאוד פשוט להסביר
חי באור | 22-11-2019 20:28
ועכשיו אסביר לכם הכל ! הרי בליכוד בפרט ובימין בכלל פוחדים שמועמד אחר לא יהיה כריזמטי כמו ביבי וכל אחד כמעט בשמאל ינצח את המ מעמדים של הליכוד או בכלל של הימין ואז כולם ילכו לאכול חמין !!!
8
והאמינות של כחלון ידועה כ...
חן | 23-11-2019 12:33
פחחחחחח