ריבלין: "הפוליטיקה המשובשת חייבת להיפסק" - סרוגים

ריבלין: "הפוליטיקה המשובשת חייבת להיפסק"

לאחר החזרת המנדט אמש, נשיא המדינה הודיע על פתיחת 21 הימים האחרונים להקמת ממשלה. בדבריו תקף: "הפוליטיקה המשובשת חייבת להיפסק". אדלשטיין הבהיר: "אף אחד לא רוצה בחירות"

author-image
ריבלין: "הפוליטיקה המשובשת חייבת להיפסק"
  (צילום: סרוגים)

לאחר שיו"ר כחול לבן בני  גנץ החזיר אמש את המנדט להרכבת הממשלה, נשיא המדינה ראובן ריבלין הודיע היום (חמישי) כי לא עלה בידי אף מועמד להרכיב ממשלה. כתוצאה המערכת תיכנס ל-21 ימים שבהם כל ח"כ יוכל להרכיב ממשלה במידה וישיג 61 המלצות מחברי הכנסת.

עוד באותו נושא

בדרך ל-61: אלו הטפסים שהח"כים יחתמו עליהם

בדבריו ריבלין התייחס למשבר הפוליטי הקשה ותקף את הח"כים על התבצרות בעמדתם. "גנץ הוא המועד השני שניסה להקים ממשחה ונכשל, כשקודם ניסה נתניהו ונכשל במשימת הרכבת ממשלה. זו הפעם הראשונה בתולדות מדינת שיררל שאנחנו במצב בזה" אמר ריבלין. "התוצאה הפוליטית העגומה הגיע לאחר מערכת בחירות שנייה שנכפתה על אזרחי ישראל. לפי החוק, למשך 21 יום השאלה של מי תוטל הרכבת הממשלה היא על חברי הכנסת".

"עת ליקוי מאורות קשה בתולדות מדינת ישראל. קראתי לכם לשים את השיקוליים האישיים מאחוריכם" הבהיר. "ישנם חברי כנסת שיושבים בביתם ומבכים מרה להצביע בעד םיזור הכנסת, בעם בוציא כרטיס אדום והוציא חלק מהשחקנים על המגרש. שלא יהיו לאף אחד אשליות, הפוליטיקה המשובשת חייבת להיפסק. בעשרים ואחד הימים הקרובים, לא תהיו גוש או מפלגה. אתם תשבו איש איש לנפשו, עם מצפונו, ותצטרכו לענות על שאלה אחת בלבד: מהי חובתי כלפי מדינת ישראל?".

עוד באותו נושא

היום שאחרי המנדט: 6 תרחישים ל- 21 ימים


3

אדלשטיין: "אף אחד לא רוצה עוד בחירות"

יו"ר הכנסת יולי אדלשטיין קרא בדבריו לראשי המפלגות לפעול יחד למניעת בחירות בפעם השלישית. בדבריו הזהיר כי המשמעות של הליכה למערכת בחירות נוספת היא פגיעה בעסקים הקטנים, בחקלאים, בהורים, בקשישים, בנכים ובכל אזרחי ישראל.

"ב 24 ביוני, כשלושה חודשים לפני הבחירות הקודמות, קראתי לכל ראשי המפלגות לפעול כדי לבטל אותן. אמרתי להם שמערכת בחירות נוספת היא אסון למדינת ישראל. שום דבר לא ישתנה בה. היו מי שגיחכו. כל צד הסביר לי שניצחונו בבחירות יהיה מזהיר – והפעם ההכרעה תהיה ברורה" אמר. "לצערי הבחירות לא התבטלו – ובאמת שום דבר לא השתנה. מה שהיה בבחירות בחודש אפריל, הוא שהיה בבחירות בחודש ספטמבר, ואם חלילה לא נִצְלַח את האתגר שלפנינו, הוא שיהיה גם בבחירות בפעם השלישית, והרביעית, והחמישית".

אדלשטיין הבהיר כי "אף אחד לא רוצה עוד בחירות. כיו"ר הכנסת, אני אומר בוודאות שרוב רובם של חברי הכנסת לא רוצים עוד בחירות. גם בתחום המדיני אפשר להקים קואליציה רחבה ולטפל באתגרים הבטחוניים שעומדים לפנינו ביחד. נותרו לנו 21 יום, ואני פונה לאזרחים, לפעילי המפלגות: תפנו לנציגים שלכם בכל דרך אפשרית ותגידו בקול ברור 'אנחנו לא רוצים בחירות, אלא שתשבו, תדברו ותתפשרו בשבילנו'".

"על משקל דבריו של ראש הממשלה מנחם בגין: הבחירות הן נמנעות. האחדות – היא בלתי נמנעת" סיכם. "אני מצידי אעשה את הכל, כדי שבשלושת השבועות הבאים נצליח להקים קואליציה רחבה, ממשלה חזקה, שתחזור לעבוד עבור אזרחי ישראל".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 7 דיונים מיין לפי
1
לאן נעלם הרב אליהו? מאתמול אין עליו כתבה...
אזרח מודאג | 21-11-2019 14:00
התרגלנו לקרוא שחרית מנחה וערבית על הגיגיו של הרב אליהו. מה הוא מייעץ לראשי המדינה, לזוגות צעירים ולמוכרי רכבים משומשים. לפתע הוא נעלם לנו והותיר אותנו יתומים מהגיגיו... האם אין בנמצא מישהו שימלא את החלל התקשורתי וההלכתי העצום שהותיר?
הפולטיקאים בחרו בטרור אבל רובי אוהב זאת
עידו 2 | 21-11-2019 15:26
רובי פוליטקאי ממולח ומודח ושם תמיד רגליים לביבי להפיל אותו. פוייה של אדם
2
אדוני הנשיא, השאלה היחידה שאתה צריך לענות היא
אמיר | 21-11-2019 14:02
האם תסכים לתת לנאשם בפלילים את המנדט הבא להקמת ממשלה. חוץ מזה אל תציע כל מיני מתווים שלא בסמכותך, תודה.
3
-דיון בשידור ישחובה לבנות רק על ממשלת 65 לשנה
צדק | 21-11-2019 14:11
שנדע מה האמת חובה להפעיל שידור ישיר במשא ומתן הבעיה הגדולה-זה פינוי הבית בבלפור השנייה זה כתבי השחיתות השלישית זאת החסינות לחשוד- שטוען אין כלום ומחפש חסינות הרביעית זה 4 ראשים בכחול לבן כחול לבן חייבים גוש עם העבודה והדמוקרטית ליברמן חייב להשאר בחוץ ליברמן קיבל 4 מנדטים מהשמאל להתחיל שלום בין היהודים אחר כך עם הדרוזים וערביי ישראל
4
תגובה
ניסים | 21-11-2019 14:18
לכול אכולי השינאה לביבי העברינים והמושחטים הכי גדולים הם הפרקליטות ומערכת המשפח המקוללים
5
תתנצל בפני ליברמן
אזרח | 21-11-2019 14:20
פה עצום שכל בצימצום..
6
זחוח והזוי.
חיימון | 21-11-2019 14:43
מה חשב הלעומתי והשמאלן הניקלה,שבניי עמו בחרו בטירורביטוי נבלתי וארור,שלא יישכח ולא ייסלחעד שלא ייתנצל פומבית,בפניי עמו שהחר בטירור,ובפניי המעורבים בפרשת דומא. גם גם תפקידו המאופס של כל נשיא,עם ההקצבה וההוצאות הנילוות,מיותר לחלוטין ולעיתים אף מבזה את המוסד הזה,כגון וייצמן השיכור,קצב הרוכסני הפתוח,וריבלין הטיפש בהתבטאות גסה ואווילית. גם כך כל התפקיד הזה,הוא בעצם מוצא כבוד אחרון,לכל נפל פוליטי,וזאת לסיום כהונתו הפוליטית הכושלת. מיותר לחלוטין....לסגור אותו מהיום,כי ליצנים או אקרובטיים פוליטים,מקומם בקרקס ...ולא במרום ענניי הרשות.
7
ריבלין וסער
אזרח | 21-11-2019 16:01
בדיוק כפי שחשבנו !... קנוניה לא מוצלחת של ריבלין וסער להשתלט על הליכוד. גם ללא נתניהו, סער הוא לא המועמד המתאים לראשות הליכוד.