דבר תורה לפרשת חיי שרה: שיחתן של עבדי אבות. צפו - סרוגים

דבר תורה לפרשת חיי שרה: שיחתן של עבדי אבות. צפו

בפרשת חיי שרה אנו נתקלים בפרק שלם שהתורה מקדישה לתיאור ההיכרות בין אליעזר, עבד אברהם, לרבקה; למה? הרב חגי לונדין בדבר תורה קצר לפרשת חיי שרה

דבר תורה לפרשת חיי שרה: שיחתן של עבדי אבות. צפו

דבר תורה לפרשת חיי שרה – שיחתן של עבדי אבות

בפרשת חיי שרה אנו נתקלים בפרק שלם שהתורה מקדישה לתיאור ההיכרות בין אליעזר, עבד אברהם, לרבקה; למה?

עוד באותו נושא

פרשת חיי שרה: אל תסתפק בהבטחה; תקום ותעשה

הפסוקים בפרשה מתארים בפירוט כיצד נפגש אליעזר עם רבקה על הבאר, מה דיבר עם בני המשפחה ועוד; מדוע זהו כה חשוב? אומרים חז"ל: "יפה שיחתן של עבדי אבות יותר מתורתם של בנים". לפעמים דווקא השיחה של עבדי האבות, אותה תורה שאינה נותרת בסיסמאות אלא יורדת לצדדים הנמוכים ו'העבדותיים' של החיים – היא התורה שצריך להדגיש.

אומר הרב קוק שהמילה 'שיח' היא ראשי תיבות: שכל, יכולת, חיים. היכולת לקחת את התורה ולהוריד אותה אל היכולת והחיים – זה עניינה של הפרשה שלנו. בהמשך הפרשה נאמר: "ויצא יצחק לשוח בשדה", אומרים חז"ל שתיקן תפילת מנחה. היכולת לצאת אל השדה, לגעת במרחבי החיים – זוהי התורה הנדרשת כיום.

==

לקבלת דבר תורה שבועי מצולם ומשוכתב מהרב לונדין – ניתן לשלוח הודעת וואטסאפ (!) למספר 0545753771; ניתן גם להזמין שיעורים והרצאות מהרב במספר הזה.

שיחה שבועית של הרב ברדיו מורשת בימי ראשון בשעה 20:00

שיעור פרשת שבוע של הרב באוניברסיטת בר אילן בימי שני בשעה 20:00

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
העיסוק המשכלל את העבד לאיש
משה אהרון עו"ד | 21-11-2019 17:00
בסד.   כשעבד אברהם יוצא למסע הזיווג. תוארו במהלך הסיפור המקראי  בשלב הביניים  של הסיפור משתנה : מעבד לאיש. וכך לקראת סוף הסיפר חוזר לו  תוארו הקודם :  עבד. והשאלה כל כך למה.?  דומה שהתשובה לשאלה היא גם התשובה לשאלה הבאה : מה קורה לעבד שנשלח למצוא זיווג . ? השליחות ממין זה, הופכת את העבד למעשה  לשותף  לו לקבה . שותף בהליך הזיווג. ולכן משתכלל  לכאורה מעמדו : מסתם עבד ל איש. כשהשליחות המהותית של סגירת הזיווג מסתיימת ונותר רק השלב הטכני של המסע חזרה . מרגע זה ואילך חוזר האיש  למעמדו הרגיל . להיות  שוב : עבד. לכן חוזר התואר עבד  דווקא מהשלב הטכני של תחילת המסע חזרה .  ועתה צאו וראו לאיזה דיוטא גבוהה  מרוממת מלאכת הזיווג את האדם העוסק בה. מעמדו בעיני שמיים מקפץ לרף גבוהה יותר . משל מתקרוב הוא יותר לשותפו במלאכת  הזיווג . להיותו  קרוב יותר לקבה. על כל המשתמע מכך.....  לעניין התפילה  והתקבלותה