עדות דרמטית נגד טראמפ: "הורה ללחוץ על אוקראינה" - סרוגים

עדות דרמטית נגד טראמפ: "הורה ללחוץ על אוקראינה"

במהלך עדותו בשימוע נגד נשיא ארה"ב, שגריר ארה"ב באיחוד האירופי גורדון סונדלנד הודה כי עבד יחד עם עורך דינו של טראמפ כדי ללחוץ על אוקראינה לחקור את יריבו הפוליטי. לטענתו, שיתוף הפעולה נעשה "בהוראת הנשיא"

author-image
עדות דרמטית נגד טראמפ: "הורה ללחוץ על אוקראינה"
  (צילום: שאטרסטוק)

דרמה בשימוע נגד נשיא ארה"ב דונלד טראמפ: שגריר ארה"ב באיחוד האירופי גורדון סונדלנד, הנחשב כעד מפתח בפרשת "אוקראינה גייט" שהוביל לפתיחת הליך ההדחה נגד הנשיא, מסר הערב (רביעי) עדות דרמטית בה הודה כי הוא עבד יחד עם עורך דינו של טראמפ, רודי ג'וליאני, כדי ללחוץ על אוקראינה לחקור את יריבו הפוליטי ג'ו ביידן. לטענתו, שיתוף הפעולה נעשה "בהוראות הנשיא".

עוד באותו נושא

סקר בארה"ב: האם טראמפ צריך להיות מודח מתפקידו?


4

לפי עדותו של סונדלנד, ג'וליאני ביקש מנשיא אוקראינה וולדימיר זלנסקי לקדם חקירה נגד ג'ן ביידן ובנו האנטר "במסגרת הסדר 'תן וקח'", שכחלק ממנו זלנסקי יוזמן לביקור בבית הלבן. עוד אמר כי הוא וג'וליאני פעלו לקידום הסדר ה"תן וקח" הזה לפי הוראה מפורשת מהנשיא, ובכך אישר שטראמפ היה מעורב באופן פעיל בפרשה שעוררה סערה נרחבת בארה"ב.

סונדלנד הוסיף כי טראמפ הורה גם לשני בכירים נוספים לעבוד עם ג'וליאני, שפעל במטרה לגרום לממשלה באוקראינה לבצע את החקירות שיועלו לטראמפ מבחינה פוליטיץ. "לא רציתי לעבוד עם ג'וליאני, אבל לא הייתה ברירה. עבדנו עם מה שיש" אמר. "כולנו הבנו שאם נסרב לעבוד עם ג'וליאני, נאבד הזדמנות חשובה לבסס את היחסים בין ארצות הברית ואוקריאנה. אז מילאנו את הוראות הנשיא, שהורה ללחוץ על אוקראינה".

טראמפ עצמו אמר בתגובה לעדות כי הוא מכחיש את הטענות של השגריר האמריקני. בציוץ בטוויטר כתב כי "אני לא מכיר לעומק את גורדון סונדלנד, אבל הוא נראה כמו בחור נחמד". עוד תקף שוב את יו"ר בית הנבחרים ננסי פלוסי, המקדמת את הליך ההדחה, ואמר כי "היא תיזכר בהיסטוריה כמנהיגת בית הנבחרים שלא עשתה כלום. היא נשלטת על ידי השמאל הקיצוני".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
רודפים את טראמפ כמו שרודפים את ביבי!
הציד נמשך | 20-11-2019 19:16
לא נותנים למנהיגים להנהיג. אף אחד עוד לא מת מקצת שחיתות וטובות הנאה!