הליכוד וכחול לבן: מהלומות כל הדרך להחזרת המנדט - סרוגים

הליכוד וכחול לבן: מהלומות כל הדרך להחזרת המנדט

לאחר הפיצוץ במגעים בין הצדדים אתמול והמתקפה של הליכוד, יו"ר כחול לבן מאשים את בנימין נתניהו וקורא לו שוב: "ותר על בלוק החסינות ובוא למשא ומתן ישיר לגיבוש קווי יסוד"

הליכוד וכחול לבן: מהלומות כל הדרך להחזרת המנדט
  צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

לאחר הפיצוץ במגעים בין גנץ לנתניהו אמש (שלישי), יו"ר כחול לבן יוצא הבוקר למתקפה: "הבוקר צריך לומר את האמת- בנימין נתניהו הוא סרבן אחדות ויעשה הכל כל לדרדר אותנו לבחירות בפעם השלישית בתוך שנה.

גם היום אני קורא לנתניהו: הכר בתוצאות הבחירות אותן אתה והציבור מכירים היטב. ותר על בלוק החסינות ובוא למשא ומתן ישיר לגיבוש קווי יסוד של שתי המפלגות הגדולות. אהיה מוכן לפשרות למען אזרחי ישראל ללא ויתור על עקרונות יסוד".

הדבר קורה כשהלילה ב-12:00 צריך גנץ להשיב את המנדט שלו לנשיא, אם הוא לא מצליח להרכיב ממשלה, לאחר מכן יהיו עוד 21 יום שהנשיא יוכל להטיל על מי מחברי הכנסת שיוכל לבוא עם קואליציה.

עוד באותו נושא

שעות למנדט: לחץ כבד על ליברמן לממשלת ימין


7

גנץ אמר שהוא מתכוון להקים ממשלת  מיעוט

בליכוד הגיבו לדברים ואמרו: "גנץ דחה את מתווה הנשיא ואת התנאים שהציב ליברמן בסדר הרוטציה. גנץ אמר לראש הממשלה נתניהו בפגישתם שבכוונתו להקים ממשלת מיעוט שנשענת על תומכי הטרור.

גנץ ולפיד שיקרו במצח נחושה לבוחריהם כשאמרו ״לא ננהל משא ומתן עם המפלגות הערביות, לא נעשה גוש חוסם איתן״. ראש הממשלה נתניהו צדק באזהרתו. ממשלת מיעוט כזאת היא סכנה למדינת ישראל בכל עת, ובוודאי בעת הזאת."

בנוסף בהודעתם המשיכו ולחצו על ליברמן: "ביום שבו מדינת ישראל נלחמת נגד כוחות הטרור באזורנו, אנו מקווים שאביגדור ליברמן לא יתן את ידו לממשלת מיעוט שתלויה בתומכי טרור".

בתשובה לכך מכחול לבן נמסר:"ביום שבו מדינת ישראל נלחמת נגד כוחות טרור באזורנו, בליכוד בהובלת נתניהו לא מפסיקים להשתמש בזה לפוליטיקה צינית. בושה וחרפה.

נתניהו, אם באמת אכפת לך מאזרחי ישראל – ותר על הבלוק, ותר על החסינות ובוא למו״מ ישיר".

מרתון פגישות

מקביל מתפרסם לוח הזמנים של פגישות נשיא המדינה ראובן ריבלין היום, עם ראשי הסיעות. על פי לוח הזמנים ב-9.45 יקיים פגישה עם יו"ר תלם שר הביטחון לשעבר בוגי יעלון.  בשעה 13.00 עם ליצמן וגפני. ב-13.45 עם בנט ואיילת שקד וב-14.30 עם יו״ר ש״ס השר דרעי.

יעלון וריבלין הבוקר בבית הנשיאקרדיט צילום: עמוס בן גרשום/לע"מ

לאחר כשעה בלבד הסתיימה אמש פגישת ראש הממשלה נתניהו ויו"ר כחול לבן בני גנץ ללא תוצאות או הסכמות במחלוקות המרכזיות שבין המפלגות. המגעים בין השניים נגמרו בפיצוץ, כשכחול לבן הבהירה שלא תקבל את בלוק ה- 55 והתעקשו להיות הראשונים ברוטציה.

בליכוד סירבו גם הפעם לדון על הפרטים עד שבכחול לבן יצהירו פומבית כי הם מקבלים את מתווה הנשיא וכי נתניהו יעמוד ראשון ברוטציה על ראשות הממשלה. בכחול לבן מסרבים לנהל משא ומתן מול כלל המפלגות יחד ומפחדים מתרגיל שלא תעבור להם כהונת הממשלה, ובכך יגיעו בידיים ריקות לכל מערכת בחירות נוספת.

גנץ מתכוון להקים ממשלת מיעוט בתמיכת הערבים

בסיום הפגישה לא נמסרה הודעה מטעם המפלגות, אך זמן קצר לאחר מכן שיגר נתניהו הודעה חריפה "זהו הרגע האחרון של החלטה היסטורית שתשפיע על ביטחון המדינה ועתידה". את גנץ האשים: "לצערי הבנתי היום בפגישה עם גנץ שהוא דוחה את מתווה הנשיא ומתעלם מרצון רוב העם שנקים יחד ממשלת אחדות לאומית רחבה. גנץ מתכוון להקים ממשלת מיעוט שנשענת על הימנעותם של הרשימה הערבית המשותפת". ובמקביל ביטל את הפריימריז בליכוד והודיע כי יקפיא את הרשימה הקיימת.

ליברמן צריך להכריע

היום בשעה 13:00 צפוי להודיע יו"ר ישראל ביתנו באיזה צד הוא בוחר. ליברמן הוביל את המגעים האחרונים לאחדות והודיע שהיום בצהרים יהיה הזמן האחרון בוא יתמוך בשני הצדדים, לאחר מכן "כל אחד חופשי לעצמו", כדבריו. וכאן הצדדים צריכים להעריך עם מי מהם הוא ילך. ליברמן כבר איים כי מי שהוא יחשוב שהוא סרבן האחדות מבחינתו הוא ילך עם הצד השני

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
15 תגובות - 12 דיונים מיין לפי
1
רחמים עליך גנץ... איך גררו אותך כמו טאמבאל
מלי... | 20-11-2019 9:32
תאמין לי מה זה מרחמת על המסכן הזה טאוויל ווהאביל במזל שרדנו את תקופת כהונתו ללא מלחמה גדולה... השם ישמור .. אשכנזי המאפיונר צדק בדבר אחד גנץ חמור ארוך כמו שרוך חלול. באמת יש רגעים שאני מרחמת עליו.. נראה עלוב כל כך .
מלי זה שם של אתם יודעים מה...
אלחנדרו | 20-11-2019 10:00
המקצוע העתיק... וכו'
אני מרחם על מי שמדבר כמוך...
גכע | 20-11-2019 9:52
ותיהי בטוחה שגנץ לא זקוק לרחמייך העלובים
2
לא להאמין לביבי
דתלש | 20-11-2019 9:35
לא להאמין לביבי. שקרן פתולוגי מהלך. בכל כהונותיו הוא נהג בכחש. ביבי הוא לא אמין. מר בטחון? איפה. כדאי שהוא יצור קשר עם עמדי הובלות כי ימיו כלו. נואף, שקרן, מדיח, מסית, גנב!!!!!!!תוצאות הבחירות ברורות ואם נראה לו שבבחירות הבאות ילך לו? כן, ללכת הביתה.
3
האם גנץ מוכן לפרק את הבלוק שלו עם לפיד ?
שמואל פישר | 20-11-2019 9:42
גנץ קורא לנתניהו לוותר על הבלוק עם החרדים. אבל באותה השעה הוא מקיים בלוק עם יש עתיד האנטי-חרדית. אז מדוע לו מותר ? שיפרק קודם-כל את הבלוק שלו לפני שהוא מדבר. חבל שאנשי הימין לא משיבים לו כך.
זה לא אותו בלוק
ראט | 20-11-2019 9:54
כחולבן אלה שלוש מפלגות בעליו קווים אידאולוגים דומים. הליכוד וימינה - אולי. הליכוד והחרדים? עשה לי טובה... זה סתם שפגאט.
4
אם גנץ טוען את זה אזי הוא משקר במצח נחושה !
קורןנאוה טבריה | 20-11-2019 9:46
אם גנץ טוען את זה אזי הוא משקר במצח נחושה !
5
ממשלת מיעוט
גולדי | 20-11-2019 9:52
מקוה שגנץ יקים ממשלת מיעוט עם ליברמן. נמאס מהתיחמונים של ביבי
6
ביבי הוא פשוט הפוליטיקאי השקרן בתולדות המדינה
ל | 20-11-2019 9:59
לא קראתם את הכתבה שעלתה פה אתמול? הוא כבר שנים מנגן את אותה המנגינה: מלהיט את הרוחות, מבטיח הבטחות, משסה בין הסיעות, וממסמס... צריך להיות אדם עיוור וחירש בשביל להתעלם מזה. אתם תראו איך הוא גם ימסמס את סיפוח בקעת הירדן. זאת הכל תעמולת בחירות. להערכתי גנץ לפיד בוגי ואשכנזי היו יכולים להיות טובים יותר לארץ ישראל מאשר נתניהו. חבל שהימין לא מסוגל להחליף דיסקט.
7
ליברמן סגר עם ביבי.סופית
טדי | 20-11-2019 10:28
.
8
אחדות
ניסים | 20-11-2019 10:32
מענין לאזה אחדות מדבר גרנץ עים ערבים תומכי טרור כן אבל דתיים וחרדים לא
9
בג"ץ אשם!!
דוד | 20-11-2019 11:29
אם לא היו נותנים למחבלי.. לרשימה משוטפת לרוץ לבחירות, התוצאות היו בהחלת תוצאות אחרות....
10
די לפמפם
מישה | 20-11-2019 11:51
די עם הקלישאה שהעם לא יסלח אם תהיינה בחירות בפעם שלישית אדרבה העם רוצה להיפטר מהעלוקות הפוליטיות אין ברירה אלא לנפות את הבררה ב-13 נפות (בחירות).
11
די לביביזם
די לביביזם | 20-11-2019 13:08
כן לממשלת מיעוט לתקופה של 3חודשים . עד אז יהיה מנהיג חדש ועידן חדש בליכוד- עידן שפוי. ואז תהא ממשלת אחדות ללא הסחיטה החרדית וללא הסחיטה של כול ההזויים. להחזיר את השפיות לישראל אחרי נאומי פתח תקוה !
12
גנץ הבעייתי זה אתה, חסר עמוד שידרה
שמוליק | 20-11-2019 13:50
הרבה אין מה להרחיב הכל נאמר על גנץ וגוש השמאל..