הולכים לקראת ליברמן? החרדים מאותתים שיתגמשו - סרוגים

הולכים לקראת ליברמן? החרדים מאותתים שיתגמשו

על פי הדיווח באתר YNET המפלגות החרדיות מאותתות לראשונה כי יתגמשו בנושאי הדת והמדינה, שם מבדילים בין נושאים הלכתיים לנושאים ציבוריים ויביאו זאת להכרעת הרבנים

הולכים לקראת ליברמן? החרדים מאותתים שיתגמשו
  צילום: יונתן זינדל / פלאש 90

על פי הדיווח של קובי נחשוני בYNET במפלגות החרדיות מאותתים לראשונה על נכונות להתגמש בנושאי דת ומדינה.

לדבריו בש"ס ויהדות התודה, מתכוונים להביא להכרעת הרבנים את ההצעות שיביא נתניהו לפשרה עם ליברמן. שם מבדילים בין נושאים הלכתיים, כמו גיור ונישואים, שבהם לא יהיה כל ויתור, לבין סוגיות דתיות ציבוריות כגון חוק הגיוס, מתווה הכותל והשבת  שלגביהן יש על מה לדבר.

עוד באותו נושא

יו"ר סיעת הליכוד: "יש שיח פתוח ורציני עם ליברמן"

הדברים מגיעים לאחר הפגישה אתמול (ראשון) בין ליברמן לנתניהו שהוגדרה כטובה ועניינית, והעובדה שנתניהו נמנע מלתקוף את ליברמן במהלך נאומו כפי שעשה עד עתה. יו"ר סיעת הליכוד חה"כ מיקי זוהר הוסיף היום כי במנהל שיח פתוח עם ליברמן ואמר כי "החרדים יצטרכו לעשות פשרות ולפעמים אפילו פשרות קצת כואבות, כמו למשל להעביר את חוק הגיוס".

אך אתמול, בתום מפגש ראשי בלוק הימין כשנשאלו ראשי יהדות התורה על מה הם מסכימים לוותר במו"מ הקואליציוני, הם הודיעו כי יסכימו לוותר על ארוחות בוקר וצהרים. היום כנראה הדברים נראים אחרת. בשעה 14:30 יתכנסו סיעות המחנה הלאומי לישיבת סיעה משותפת בכנסת

 

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
13 תגובות - 9 דיונים מיין לפי
1
לא לוויתורים!!!!
יהודי | 18-11-2019 12:45
למה החרדים צריכים לוותר???? עוד ויתור ועוד ויתור ועוד ויתור? הרי ליברמן לא באמת איכפת לו חוק הגיוס, כי כל חוק למעשה משנים אותו קצת לפני החקיקה, אז שהוא יוותר ויתגמש!!!!! מדינת 'אוגנדה'....(למי שמבין..)
כותל אחד לכולם.1לכל הגברים+1לכל הנשים לצניעות
כל פיצול=העמקת פילוג | 18-11-2019 14:21
הרי המצב הנוכחי מאפשר לכולם להיות בכותל.1לגברים ו1לנשים. אורטודוקסים , רפורמים ואפילו מי שאינו יהודי ניכנס/ת לכותל. דמיינו שמקצים ניפרד לקבוצה כלשהיא , זה יביא מיד עוד ועוד בקשות להקצאות ניפרדות. ואם לא ייקבלו , יגידו למה אלו כן ואלו לא?! זה הפילוג הכי חמור בתולדות מדינת עם ישראל. חובה לשמור על כללי הלכות יהודיות:צניעות. פוליטיקה++ .רק נטו תפילה. נא לפקוח עיניים.
2
ביבי הקוסם הפוליטי חזר
שלמה | 18-11-2019 12:58
האיומים על ממשלת מיעוט והסבת הnarrative לכיוון הזה עשו את שלהם. סוף סוף השפן שוב יצא מהכובע. ליברמן יודע שאם יצבעו אותו כמאפשר פוטנציאל לממשלה הכוללת מחבלים - יפסיד בבחירות סיבוב 3. נתניהו שם אותו בפינה. ליברמן טעה ששתק מול האופציה הזאת שהופרח; נתניהו קפץ על הטעות המוצא שלל רב. כל הכבוד לו.
3
לדעתי ליברמן משחק בהם ימים יגידו
רון | 18-11-2019 13:01
הוא פשוט רוצה להוציא ויתורים לקראת ה21 ימים שאם נתעקש על הגוש הוא יסכים בתנאי שתוותרו על מה שכבר ויתרתם
4
אם שלח לא מגיב כנראה הוא מתואם איתם אי אפשר ל
זהר | 18-11-2019 13:02
לדעת מאוד מוזר
5
איפה " מחלליה מות יומת" ?
אבי | 18-11-2019 13:08
השבת לא שייכת לא לדרעי ולא לליצמן .אין להם זכות להסתחר בה. מה שיקרה בסוף שליברמן יעשה להם אותו הדבר כמו פעם קודמת יקפל אותם עד התקרה ואז יגיד לא! ועוד פעם בחירות
תגובה ל"מה???"
ר. | 18-11-2019 15:31
איכפת לנו מאוד מאוד שחיללו את השבת. שבליכוד יש אנשים שעושים שטויות כשהם בלחץ. ואיכפת לנו מאוד שהשבת תשמר ושלא תיפרץ יותר מהמצב העגום שכבר קיים היום. זה מאוד מאוד איכפת לנו, וזה אמור להיות איכפת לכל מי שרוצה שתהיה פה מדינה יהודית. וזה עצוב שזה בכלל נושא שעומד למשא ומתן, נושאי הליבה של הזהות היהודית צריכים היו להיות בקונצנזוס: קדושת העם היהודי, קדושת השבת, קדושת המקומות הקדושים והכותל. אלו לא דברים שיש בכלל מה לדון עליהם!
לא היה אכפת להם שביבי קיים פגישות פוליטיות בש
מה?? | 18-11-2019 13:59
למי אכפת מהשבת?? רק הכסף מדבר!
6
ליברמן
ס.תחמן | 18-11-2019 13:21
1.בבחירות מועד ג במרץ 2020 הליכוד מאבד 5 מנדטים. בנט פלוס גברת שקד מאבדים 3 מנדטים. ליברמן מאבד 3 מנדטים. הרשימה של טיבי ואיימן מתחזקת בשני מנדטים. סיכום: הציונות מתחילה ליפול. הלאומנות הערבית עולה ופורחת ו חרדים יצטרכו להביע אמון בשליט החדש. כמו נטורי קרתא ממאה שערים אן ברוקלין שקיבלו חסות של משטר האייטולות באיראן. כבוד לכולם ותודה להרצל. זה עם הזקן. לא הרחוב. היה ניסיון יפה
אתם יכולים להתגמש על תיקים. לא על עקרונות.
ר. | 18-11-2019 15:34
כי העקרונות הם לא שלנו. והשבת היא לא שלנו. גם החזון איש לא התפשר על השבת וגם החפץ חיים לא. השבת היא לא משהו שאפשר לעשות עליו משא ומתן! הכותל אינו משהו שאפשר לעשות עליו משא ומתן! מה שהוא לא שלנו, אי אפשר לשאת ולתת עליו!
7
הנה זה בא
המעניש | 18-11-2019 15:08
החרדים יפתחו רגליים ליברמן יכניס להם מה שרצה ביבי ימרח ווזלין בצבע כסף כדי שיכנס להם חלק יותר
8
באמת?
רון | 19-11-2019 17:46
מתגמשים כמו תמיד...ובכל זאת המדינה רק הולכת ומתחרדת מאז שהליכוד בשלטון. אתם באמת מאמינים לזה? ליברמן באמת מאמין לזה? אם לא איכפת לחרדים להתגמש אז למה הם כל כך להוטים להיות בממשלה וכל כך נחרדים מהאפשרות שהם לא יהיו שם?
9
האמת
שוקי | 19-11-2019 19:29
יופי... תורידו מכנסיים ותתכופפו