הרב עידו פכטר לרב אליהו: "עולם הפוך ראיתי" - סרוגים

הרב עידו פכטר לרב אליהו: "עולם הפוך ראיתי"

הרב עידו פכטר מגיב למאמרו של הרב שמואל אליהו בו הוא קרא לממשלה לנהוג בחמאס באופן של "עין תחת עין" ולשגר טיל לעזה על כל טיל שמשוגר לישראל: "הרבנים, שמייצגים את תורת ישראל, מרוממים את רוח הקנאות במקום את רוח המתינות והשלום"

הרב עידו פכטר לרב אליהו: "עולם הפוך ראיתי"
  (צילום: יוטיוב/ יוסי פרחי)

אכן, משהו מבלבל אותנו. בתורה שאני מכיר אברהם מתפלל על אנשי סדום, הגם שהוא יודע שהם אנשים רעים וחטאים לה' מאד, שכן אולי יש בהם כמה עשרות צדיקים שלא פשעו ולא חטאו. בתורה שאני מכיר יש איסור לתעב אדומי 'כי אחיך הוא', וזאת למרות שהוא לא נתן לישראל לעבור בגבולו. בתורה שאני מכיר יש גם איסור לתעב מצרי, 'כי גר היית בארצו', וזאת למרות שהמצרים שיעבדו את ישראל בפרך. ובתורה שאני מכיר, הנקמה היא נקמת ה', כי הוא היחיד שיודע לנקום, ואילו אנו מצווים להידבק בי"ג מידותיו, הנעצרות ב'נקה' ולא ממשיכות במידות הפורענות, השייכות רק לו.

כי זו בשורתה של תורת ישראל – להתנהג במידת הרחמים ולא במידת הדין. המלחמה בעיניה היא דבר נורא, שכן מרגע שניתנה הרשות למשחית הוא אינו מבחין בין צדיק ורשע, ואבוי אם דמם של חפים מפשע יהיה על ידינו. אז נכון, הקם להרגך השכם להרגו, ובל נגיש את הלחי השנייה כלפי אויבינו, ונלחם בחירוף נפש על חיינו וחירותנו, אבל לעולם לא נתמכר ליצר הנקמה והזלזול בחיי אדם. נעדיף להשקיע במיגון וכיפת ברזל, בחיסול ממוקד, אבל לא נרד לרמתם של אויבינו השפלים שמתחבאים מאחורי אזרחים. אנחנו, בניגוד אליהם, חסים על חיי אדם, ולא נפתור את הבעיה באמצעות שפיכות דמים חסרת הבחנה בין צדיק ורשע.

עוד באותו נושא

הרב שמואל אליהו: "מישהו בלבל אותנו"


20

והנה הנקודה שהכי כואבת לי בסיפור הזה: הנביאים וגם החכמים הפרושים היו לרוב הקול המתון, השפוי והמוסרי, בהיסטוריה היהודית. הם רוממו את הרוח בשעה שכולם צחצחו חרבות, והזכירו לנו את חובותינו המוסריות כשכולם היו באמוק המלחמה. והנה כיום, עולם הפוך ראיתי. הרבנים, שמייצגים את תורת ישראל, מרוממים את רוח הקנאות במקום את רוח המתינות והשלום, מזלזלים בחיי לא-יהודים במקום לדבר על קדושת כל אדם שנברא בצלם אלוהים, מפגינים אכזריות במקום מידת הרחמים. וזכויות אדם, שהינן ערך כה מקודש בתורת ישראל והמסורת היהודית, נמסרו בידי המשפט החילוני והוגי הדעות שפקרו.

היכן כיום קולו של הרב סולובייצ'יק שאיים להתפטר מנשיאות המזרחי אם המפד"ל לא תתמוך בוועדת חקירה לאירועי סברה ושתילה? היכן קולו המוסרי והמתון של הרב אהרן ליכטנשטיין, שהכיר במורכבותן של סוגיות ודחה את המבט השטחי והקנאי עליהן?

אכן, משהו מנסה לבלבל אותנו. ואנו נענה לו- לא זו דרכנו.

=======

הרב ד"ר עידו פכטר, הוא רב קהילת 'ישראל הצעיר' ברמת פולג בנתניה ועורך עלון 'מסביב לשולחן'

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
122 תגובות - 88 דיונים מיין לפי
1
אין לתת לו במה
בנימין | 18-11-2019 9:34
בתהילים שאני מכיר דוד אומר ארדוף אויבי ואשיגם ולא אשוב עד כלותם אם כאלה קולות מתונים הערבים ממזמן היו מוחקים אותנו. נתפלל כדרכה של תורה שאת התהיות שלך על רבנים זקני הדור תברר מולם.
דוד יצחקוב כתבת מלא שטויות על הרב שמואל אליהו
שוורץ | 23-11-2019 23:46
איך אתה כותב שהרב הוא לא גדול בתורה?!? הרב שמואל אליהו הוא רב העיר צפת. הרב למד רבנות עיר ודיינות. הרב כתב ספרים. וזה מקצת הדברים... כדאי שתלמד מיהו הרב שמואל אליהו ואז תכתוב.
שניהם לא משהו...
דוד יצחקוב | 18-11-2019 13:38
פכטר הוא אדם מאוד בעייתי, שכתב כמה פעמים דברים שהם על גבול האפיקורסות אם לא מעבר אליו. הוא בקצה של הקצה של הליברליזם הקיצוני של הציבור הדתי, אם לא עבר כבר את הקצה. מנגד, הרב אליהו, הוא מתוך המיינסטרים של הציבור הדתי, אך יחד עם זה, לא ברור איך רב שאינו גדול בתורה באופן משמעותי (לא הוציא ספרים, אינו דיין, אינו מכהן כראש ישיבה, ותרומתו הגדולה היא בעיקר במישור הפעילות הציבורי), הוא זה שנהיה הדובר המרכזי של היהדות. לצערי, זה בעקבות מסע יחצ שעושים לו בכל אתרים הדתיים- ערוץ 7, כיפה וסרוגים (מי אחראי לכך?...)
כיפה סרוגה מטמאים את עם ישראל בשחיתות ושפלות
מתנחל אבל ישר. | 18-11-2019 10:06
ממליצים להמליך שוחד מרמה והפרת אמונים בחסות מתנחלים על בני ישראל עם קרובו... אוי אוי מחללים שם שמים לעיני כל העולם כולו..
אנו צריכים הרתעה.כמו שדוד המלך ויואב ידעו.
לגדוע מרד במיידי. | 18-11-2019 9:47
ולא לחשוב יותר מדיי מה יגידו?! יש משרד הסברה. הרי ממילא ייגנו אותנו אומות העולם. הדבר הראשון זה העבריינות הבלתי הפיכה: רצח על רקע לאומני הבא מעידוד סביבתי.
2
קראתי רק את הספתח של המאמר
אני | 18-11-2019 9:36
תעשו טובה צעירי רבני אשכנז...תעזבו אותנו הספרדים ותפסיקו לחשוב שאתם מבינים ויודעים יותר מאיתנו...אצלכם משום מה יש תמיד ניסיון לעוות ולהמציא דברים חדשים.. אבות אבותינו חיו עם המוסלמים והם יודעים בדיוק את השפה שהם מבינים.. אני מחכה לשמוע מה ההמצאה החדשה שלכם...
יהודי יקר
אני | 21-11-2019 10:47
גם לנו לא ברור למה יהודי אשכנז מכונים בכינוי אשכנזים ויחד עם זה ברור לנו שמדובר באשכנזים..הפילוספיה האשכנזית מביאה אותנו לידי פלספנות...תהיו פשוטים תפסיקו לנסות להתחכם על מה שחזל אמרו...כשתהיה תחיית המתים תשאלו אותם את כל מה שיש לכם לשאול! דרך אגב ראיתי שבקוראן של המוסלמים כתוב שארץ ישראל של היהודים ועם ישראל הוא העם הנבחר...למה אף אחד לא מגלה את זה למוסלמים...אולי הם לא יודעים לקרוא???
לא ברור
יהודי | 20-11-2019 14:34
לא ברור לי כיצד יהודים מארצות ערב מכנים את עצמם ספרדים ממערב אירופה, כל דמיון ביניהם לאירופה היא ביזארי
זה לא קשור לאשכנזים ספרדים
המיואש | 18-11-2019 10:42
יש רבנים אשכנזים תקיפים כמו הרב דוב ליאור ויש רבנים ספרדים שעושים בושות עדיף לא לנקוב בשמם, מדובר על רב שבא מאסכולה מאוד מסויימת מישיבת הגוש והוא רוצה שכולנו נהיה סמרטוטי רצפה כמוהו, בסדר נחמד אבל לא נהיה
3
דר פכטר
חן | 18-11-2019 9:38
אתה מתייפיף יש לך צדקנות של נוצרים . על כל דוגמא שהבאת אביא את ההפך. דוד המלך שהיה לו לב רך. היה לו מלחמות עקובות מדם. שאול שהיה צנוע ונחבא אל הכלים הרג את כל עיר נוב הכהנים כסבור היה שהם מרדו במלכות. שמשון הרג בפלישתים . חיזקיה המית בדרך נס את כל צבא ארם. משה רבינו הרג בעמלק ואת מלכי האמרי. אברהם אבינו נלחם במלכים. וכו'
ישר כח רציתי לכתוב דברים בנוסח דומה
ה.ע | 19-11-2019 18:37
ישר כח רציתי לכתוב דברים בנוסח דומה
צודק מי צריך זכויות אדם בואו פשוט נדמה את
ר | 18-11-2019 11:54
עצמינו לגרועים שבאויבנו ונתעלם מתחושת הצביעות שתלווה אותנו לאחר המעשים התת אנושיים שנחולל.
4
המשך תגובתי
חן | 18-11-2019 9:40
פינחס קנם ברית ה' בהורגו את זמרי בן סלוא וכזבי בת צור
5
הרחמנות על האויב הבא להשמידך היא האכזריות
ב.ש | 18-11-2019 9:42
גם הרב שמואל נותן מקום לרחמנות על תושבי עזה ולכן מדגיש שהם תוקפים צריך להחזיר להם מנה אפיים. כמו הציטוט הזה מדבריו של הרב הרחמנות מזיקה בסופו של דבר גם לנו וגם להם. הם מטפחים מחשבות שאנחנו חלשים ולא צודקים ולכן אנחנו מגיבים בצורה כל כך מצחיקה. הם רואים בזה אות משמים שאללה איתם ולכן הם ממשיכים. התגובה שלנו צריכה להיות התקיפה שבתקיפות. הממשלה לא מבינה את זה כי לוחצים עליה מכל מיני גופי זכויות אדם
6
בגלל אמירות כאלה הרב פכטר
המיואש | 18-11-2019 9:42
אתה אולי רב קהילה אבל להיות מנהיג ציבור כנראה שלא תהיה אם זה מה שאתה חושב על אויב שרוצה לאדות אותך מעל פני האדמה
7
רחמנות במלחמות בתורה היא חטא. אגג העמלקי כמשל
אמיר | 18-11-2019 9:43
.
נו באמת
א | 21-11-2019 8:19
לא הבנתי איך אתה מביא דוגמא ממקום בו ציווה ה' מפורשות להרוג את כולם
8
עמדה שמאלנית, מחלישה, התאבדותית
מיכאל בוטביניק | 18-11-2019 9:49
...הם יהיו לשיכים בעיניכם ולצנינים בצידיכם
9
השתגעת? איך אפשר לבלבל את המוח עד כדי כך!?
אברהם | 18-11-2019 9:51
חמס הם לא רק כמו אנשי סדום אנשים רעים וחטאים אלא הם אויבים, הם רוצים להרוג אותנו ? אז לרחם עליהם?! מאיפה באה שטות כזו? אם ללמוד מאברהם אז בוא נראה מה הוא עשה כשנשבה לוט: הוא נלחם נגד ארבעה עמים ורדף אחריהם ולא חיפש כל מיני תירוצים של רחמנות אלא נלחם עד שהושגה המטרה
10
מכיוון שרבנים רוצים להיות רחמנים...
יהודי פשוט | 18-11-2019 9:51
...כלפי אויבנו האכזרים אז הוא שולח בנות להילחם.
11
בתורה יש גם מצוה להכרעת זרעו של עמלק....
יהודה | 18-11-2019 9:57
כל עוד אוייבנו לא פוגעים בנו, אין בעיה. אבל אם אוייבנו פוגעים בנו אנחנו מחזירים. מה לא מובן?
12
הרב פכטר
פנחס | 18-11-2019 9:58
כתוב שמי שמרחם על אכזרי, סופו שמתאכזר לרחמנים. באותו רגע ממש. כשהאכזר יודע שמרחמים עליו, ממשיך להתאכזר. מי יוצא בעצם האכזר הראשון, זה שריחם. אם יכו בו מכה ניצחת, או שלא יתקיים, או שיבין שלא כדאי לו. הבנת, הרב פכטר? אל תבנה קריירה על חשבון אחרים.
13
רב האומנם ?
שאלתיאל | 18-11-2019 10:01
הרב שמואל כמו שאר הרבנים כמוהו .זכה בתואר רב בגלל האבא שדאג לקידומו .כמו הבנים של ...
כשמחרבנים מכונים עליך קקי
פלסאון | 24-11-2019 4:32
תתכונן לצואה הרותחת מסכון לא יעזור לך כלום
התגובה לעיל שייכת לחסידיו השוטים של טל
בצלאל | 20-11-2019 0:38
נמאס מהתגובות האוטומטיות שלכם בכל פער שמוזכר שמו של הרב אליהו. חיזרו למערתכם
מבזה תלמיד חכם ועוד ברבים!
שלמה | 18-11-2019 10:44
תחזור בתשובה עד שלא תחטוף!!
14
תגובה
ניסים | 18-11-2019 10:02
אדון פכטר כדי להגיע לרמה של הרב אליהו אתה לא ראוי להקרה רב כי רב שמתחנחן לשמולנים מבזה את עצמו
15
ובתורה שאני מכיר
יעקב, רעננה | 18-11-2019 10:05
נאמר שאברהם עשה מלחמה עם ארבעת המלכים ששבו את אחיינו. יהושע עושה מלחמה נגד עמלק, והקבה מצווה עלינו להשמיד אותו. פנחס יוצא בראש הצבא להילחם במדינים, ומשה כועס על החוזרים שלא הרגו את הנשים. יהושע שולח אגרת לעמים בארץ, ואומר שמי שלא יכנע, או יצא, יושמד. הנביא אלישע כועס על אחאב על כך שרחם על בן הדד במלחמה שבה הפסיד. האם ידוע לרב פכטר על משהו מהדברים האלה, או שזה לא כלול בתורה ?
16
מר פכטר = מגלה פנים בתורה
שלמה | 18-11-2019 10:19
זה לא חכמה לצטט פסוקים אם אין לך את השכל להבין אותם. למשל לא תתעב אדומי. זה מדובר גם אם פתאום אדום תתקוף אותנו שלא נגן על עצמינו - כולל התקפות נגד, מונעות? מאן שכר שמיה. כל מה שכתוב שמה זה שאם אדומי רוצה להתגייר - לא מתעבים אותו אלא מקבלים אותו - אך יש הגבלה שאינו יכול לישא יהודיה מלידה - איפה קבלת האחר באיסור הזה? זה פשוט טפשות וטמטום מוסווים באיצטלא של רבנות כדדוד המלך הרג ועינה המוני מואבים למה הוא לא שמע לקול מר פכטר? דוד כנראה לא היה מספיק נאור ומלומד כמר פכטר. גם לא ידע את הפסוקים האלה.
17
כן, צריכים לקבל השתקת חצי מדינה
שלמה | 18-11-2019 10:23
לדברי מר פכטר מאות טילים על ערי ישראל מקובל. שנעשה את הדבר היחיד שימנע את זה - לא מקובל. מר פכטר הוא שונא ישראל ומבקש רעתם. הוא שבע רצון עם חיים תחת ירי של טילים ליהודים. מן הסתם בשבילו השואה גם אינו כל כך גרוע.
18
הכומר עידו פרכטר הוא קאפו שמתפ של הגרמנים !!!
יהודי | 18-11-2019 10:27
בוגד שונא ישראל. יימח שמו ושם זכרו !!! שיפלו טילים עליו ועל משפחתו אמן !!!!!!
חולים
א | 21-11-2019 8:20
אין מילים גם אם ישנה חוסר הסכמה איך אתה מוכן להוריד קללות כאלו לכתב
נכון מוצר להיות בר פלוגתא
המיואש | 18-11-2019 12:19
מותר גם לתמוך בנתניהו
ההסתה הפרועה מבית מדרשו של בלפור
חבל על המדינה | 18-11-2019 11:40
אבדתם את זה לחלוטין. מותר להיות בר פלוגתא.
אמן כן יהי רצון!
שלמה | 18-11-2019 10:39
בקופיא היה אפשר להגיד שזה תגובה יותר מדי קיצונית אבל צריך להבין שבאמת דיבורים מעין אלה של מר פכטר מהווים סכנה אמיתית לחיי יהודים. ועוד שהוא מגלה פנים בתורה ומבזה תלמיד חכם אמיתי. עד שיעשה תשובה באמת מגיע לו כל הקללות האלה
19
מר פכטר מבזה תלמיד חכם אמיתי
שלמה | 18-11-2019 10:34
וחייב להתנצל ולבקש מחילה. עד אז לכאורה, כרגע יש לו דין מבזה דין תלמיד חכם שאינו דבר נעים. הבוז שהוא מגלה לתלמיד חכם שכנגדו מר פכטר הוא כתינוק בן יומו פשוט פוער פיות. מאיפה הוא מקבל השראת חוצפה שכזאת?
שטויות.
די | 18-11-2019 11:41
כתב את דעתו התורנית. לא חייבים להסכים.
20
הוא גם כתב שהוא
רמי | 18-11-2019 10:50
חולק על הרב אבינר ועל החזון איש. יש לי תרופה בשבילו: פרקים כב כג במסילת ישרים בביאור מידת הענוה
21
מתינות ושלום??
ך | 18-11-2019 10:52
איפה אתה חי? מה שאתה מציע זה לא פחות מפחדנות ושנאה עצמית!
קונסרבטיבי
אלי | 18-11-2019 11:38
עידו פכטר - רפורמי. לא רק בגלל המאמר הזה. תעקבו אחריו. מה שמרתק הוא שיחד עם החולשה בשמירת מצוות באה גם גאווה ויהירות לומר כל מה שעולה לו על הלב כאילו שהוא מעניין מישהו.
22
אפילו תנ"ך לא יודע
קשקדן | 18-11-2019 11:04
כל מי שקורא תנך יודע כמה שטויות יש במה שאתה כותב.... איך מישהו יכול להיות כל כך מטומטם. להגיד שאם נהרוג ללא הבחנה נהיה ברמה של אויבינו? איך אתה משווה תגובה לפגיעה ישירה... זה כמו שנאנסת תיקח סכין ודקור את האנס? לשיטתך היא ברמה של האנס???? מי אלה הקהילה שלו? נוצרים אוהבי ישראל?
23
באמת עולם הפוך ראיתי
קנאי לכבוד התורה | 18-11-2019 11:34
רבנים קטנים פותחים את פיהם המלא חוסר הבנה, על תלמידים חכמים מובהקים. ולכתוסזאת כל דפי המדיה, מראה שרק פרסום בראשם. על זה נאמר מפורסמים של שקר - שדין יהודאין ( עיין לקומ)
24
אבחנה
כנראה | 18-11-2019 11:44
רוח הטומאה האנטישמית של ליבוביץ נכנסה לנשמתו
25
עין תחת עין עושה את העולם עיוור
פ | 18-11-2019 11:50
גנדי
26
עולם הפוך ראיתי
עטרה | 18-11-2019 12:42
מי אתה קטן שבקטנים שתעז לדבר על גדול ישראל? בושה שיש כמוך ועוד בתואר רב
שימו לב לתגובות האוטומטיות של חסידי טל השוטים
בצלאל | 20-11-2019 0:39
נמאס מהתגובות האוטומטיות שלכם בכל פער שמוזכר שמו של הרב אליהו. חיזרו למערתכם
בעניין זה אני עם ר' שמואל
דוד | 19-11-2019 7:12
אבל איך אתה מדרג את הרב פכטר והרב שמואל, תשאל את מרן הרב יצחק יוסף שליטא והוא יאמר לך את האמת המצערת, שניהם לא תלמידי חכמים, שניהם מתחזים לתלמידי חכמים בתעלולי יחצנות זולה, מה הדברים העמוקים שכתב שמואל אליהו? רק ספרי ספורים ברמת תחביר של כיתה ג'
27
מבט שטחי הוא הסקת מסקנה מעשית
איש יהודי | 18-11-2019 12:49
מסיפורי במקרא כפשטם תוך הכנסת מליונים מבני עמך לסכנת חיים, כל זמן שהדברים שלך כביכול בשם התורה סותרים את ההגיון הבריא , גם ההבנה שלך לשיטתך את דבר השם היא טעות
28
עולם הפוך ראיתי
חיים | 18-11-2019 13:44
קשה להבין את ההשוואות שלך כבוד הרב , מדינת ישראל נחלצת לכל אסון שיש בעולם , כולל במדינות לא ידידותיות . פה מדובר על אויבים מרים בפועל ועכשיו שרוצים להשמידנו ומשתקים במשך ימים ושבועות את כל המדינה . אם נתנהג בהססנות המצב רק יחמיר . מדובר פה במצב בלתי נסבל לחלוטין של תושבי הדרום בפרט ושל כל הארץ בכלל. ממש לא כמו אצל אברהם בסדום . לא מדובר על חפים מפשע כמו שמושג זה מובן . רוב רובם של האזרחים שם תומכי חמס ושמחים מאוד בהשגיו ומשתפים עימו פעולה . אם לא ננהג בהחלטיות , חיינו יהפכו ליותר ויותר בלתי נסבלים ובלתי אפשריים . ילדים ואזרחים שלנו סובלים סבל בלתי נתפס וחייהם אינם חיים .איך אפשר בכלל להשוות לדוגמאות שהבאת ? לא רוצים לנקם בשביל לנקום באף אחד . רוצים שהמצב יפסק לחלוטין . לא רוצים להתאכזר . רוצים לפתור בעיה בלתי נסבלת . זו זכותנו וחובותנו המוסרית כלפי האזרחים הסובלים . המוסר הוא לפתור את הבעיה הזו אחת ולתמיד .
29
חבל אהבתי אותו עד עכשיו לא ידעתי שהוא שמלאני
חי | 18-11-2019 14:34
אני דווקא התחברתי, לרוב, עם עמדותיו של הרב פכטר... אבל לא ידעתי שבסוגיות המדיניות הוא שמאלני ומחובר לזרם מימד/הר עציון, שתמכו בהתנקתות, היו בממשלה עם ברק וכו. מותר שיהיו רבנים שמאלנים (על אף הסתירות שבדבר)... אבל אני לא איתם.
30
הד"ר גבר על הרב
בצלאל | 18-11-2019 15:34
פכטר לא מרגיש את התורה נכונה. רב בעיני עצמו, וגם זה אולי.
31
מתבייש בתגובות כאן. וכן אני הקטן מסכים עם הכ
משה אהרון עו"ד | 18-11-2019 15:52
בסד. פאנטים עלובים משתלחים ברב בישראל רק משום שדעתו אינה כדעת רבותיהם שהרי להם אין דעת משלהם.וכן. מה שכתב הרב הפכטר היא אמיתה ויסודה של תורת ישראל .
לאני - אתה . איש יקר, גם לי הערה ....
משה אהרון | 18-11-2019 22:39
ראשית התוספת עוד.באה לאחר שמגיבים פנאטים אחרי שורה של השמצות וחרפות הציעו לי גם לעשות משהו בחיי ולצאת לעבוד. אז התחלתי להראות להם שברוך ה' יש לי מקצוע ואני מתפרנס למחייתי. אם תרשה גם לי הערה אישית הכינוי אני יש בו לטעמי משהו מן היוהרה מה עוד שהוא מיוחד לא פעם לקבה . אולי אני ואתה......
אבל למה חתימתך תמיד - עו"ד ?
אבי | 18-11-2019 18:48
משהו חסר בשם האצילי שלך ללא כלי הנגינה הזה?
32
ממליץ לו ללמוד ספר שמואל דוד המלך הרחמן שהרג
י | 18-11-2019 17:49
שני שליש מהמואבים לאחר סיום המלחמה
א
א | 21-11-2019 8:22
אז מה אם הרגו שתי שליש אז ? גם לקחו אישה יפת תואר והיו להרבה עבדים אם התקדמנו אין סיבה לצעוד אחורה
33
בלבול ערכים מוחלט
גיא | 18-11-2019 17:55
פשוט דמגוגיה זולה בלבול של סיפורים ודוגמאות שאין קשר בניהם לבין המציאות. בה ששכחנו להיות בדור שהרב שמואל אליהו מנהיג אותנו באהבה גדולה ובדרך הלוקה והשכל הישר
34
אולי ימצאון עשרה? אבל אין!
צחי | 18-11-2019 18:58
האם הרס עידו מכיר את הפסוק משנאיך ה' אשנא האם הוא יודע שהבא להורגך השכם! להורגו זאת ועוד האם הוא יודע שהרב אהרון סולבייציק האח שמילא את מקומו הגיע במיוחד ארצה על כסא גלגלים כדי למחות ברבין על אוסלו.
35
שמואל אליהו אלים
אופיר | 18-11-2019 19:22
זה נורא
עוד תגובה של השוטים לבית טל
דוד | 20-11-2019 0:40
נמאס מהתגובות האוטומטיות שלכם בכל פער שמוזכר שמו של הרב אליהו. חיזרו למערתכם
36
משרד היח"ץ של אליהו טעה
אורית | 18-11-2019 19:23
הפעם. כמו פעמים קודמות
שימו לב לתגובות האוטומטיות של שוטי טל
חיים | 20-11-2019 0:41
נמאס מהתגובות האוטומטיות שלכם בכל פער שמוזכר שמו של הרב אליהו. חיזרו למערתכם
37
הרב פכטר בבקשה אל תעשה מילואים
נתנאל | 18-11-2019 19:39
אנימלא אכנס לכל דברי הרב אבל החמלה שלו על העזתים הארורים ולא על עם ישראל מזעזעת!!! אז למה שלא יעשה מילואים- כי אני רוצה לוחמים ולא מתייפייפים
38
בתורה שאני מכיר
הקשקשן הלאומי | 18-11-2019 20:07
דוד המלך מדד והרג שליש מהמואבים שאפי' לא נלחמו בו, רק הרגו את אבא שלו. בתורה שאני מכיר כתוב ואם לא תורישו את יושב הארץ והיה לכם לשיכים בעיניכם ולצנינים בצידכם וצררו אתכם על הארץ אשר אתם יושבים בה. בתורה שאני מכיר כתוב כי תקרב אל עיר להילחם עליה... והכית את כל זכורה לפי חרב. פכטר, תפסיק להיות דמגוג, רשכבהג עפי עצמו. קצת צניעות, קצת ענוה, קצת שכל ישר לא יזיקו
39
רבי פכטר שתהיה בריא.
ר | 18-11-2019 20:57
בהצלחה,
40
זה לא רב, זה ערב רב
גלגל | 18-11-2019 21:22
לך ללמוד מצוות מלחמה וכיבוש הארץ - לא תחיה כל נשמה!
41
כל המרחם על אכזריים סופו מתאכזר על רחמנים
שלום | 18-11-2019 22:41
כן, עידו , הרתעה בונים על ידי מידה כנגד מידה. על ידי שיורדים לרמה שלהם ומדברים בשפה שלהם . רק כך הם יבינו . בתורה שאני מכיר כתוב לא תחיה כל נשמה. בתנך שאני מכיר דוד המלך השכיב את מואב שני חבלים להמית ומלא החבל להחיות , ככה בהגרלה. אלישע כעס על מלך ישראל להכות חמש או שש פעמים את ארם. יש עוד המון דוגמאות בתנך, אבל אולי לא לומדים אותם בהר עציון
42
מגיבים מבחילים....
שוליית הנפח | 19-11-2019 7:15
פאנטים עיוורים שמנופפים בקלישאות. כל מי שלא מדקלם להם את אמרותיהם הנחרצות של רבותיהם הוא כבר רפורמי ואפילו גרמני. אין בכם אפילו לא גרם של תורה הכל עבודת אלילות פראמידה של החמרות נבובות התלושות מערכי האדם אין בכם לא תורה ולא דרך ארץ מקיא עליכם ומובטחני שגם הארץ תקיא אתכם ......
43
ראוי להסיר את הכתבה
במחילה | 19-11-2019 9:26
בושה וחרפה בושה שמערכת האתר הזה מעלה פוסט של אדם יקר אמנם וגם רב קהילה כתגובה שקולה כביכול לדבר הרב שמואל אליהו. ראוי הי לרב פכטר לשמור את הסתייגויותיו מדברי תח עצום לאנשי קהילתו הרגילים אליו וקשובים לו. ממש לא ראוי להביא שיח לא מכובד כזה למרחב הציבורי! ולעצם דבריו, ברור לי שהרב ליכטנשטיין עצמו היה מתנער מהם. על הדרך בה עם ישראל נוהג באויבים כאשר הוא רצוי בעיני ה' התנך מספר בשפע. דוד מלך ישראל מודד בחבל את בני מואב.. ולא מדובר שם רק על טרוריסטים עם דם על הידיים, גם ר' עקיבא תמך בבר כוכבא שהוביל את אחת המערכות העקובות מדם בהסטוריה שלנו, וכדי להחזיר את ההרתעה מביא דוד מאתיים ערלות יושבי פלשת וגם שמשון לא חסך שבטו מהם. לא נראה לי שראוי להעביר ביקורת שכזו על גדול בישראל מעל במה ציבורית ודאי לא באופן שכזה ראוי להסיר את הכתבה
44
הרב הזה גם מתיר מכנסיים לנשים וגם
אישה | 19-11-2019 10:02
הדעות שלו רפורמיות וגם הוא ממציא הלכות בקיצור לא הבנתי מה הקטע להמציא רבנים. תהיו אתר רציני.
45
עדת עיוורים מוכי סנוורים היורים חיצים חלודים
משה אהרון עו"ד | 19-11-2019 10:51
בסד. המגיבים פה כל כך עלובים ורדודים הם בבחינת אנשים שיש להם רק מצווה מלומדה שרבנים ארכאיים פיטמו אותם האביסו בהם הרבה סיגים . גאולה זו בהיותה גאולת הקץ האחרונה שונה היא בתכלית השינוי מכל גאולה אחרת . דוכמא בגאולת מצרים נגאל עם ישראל בלבד להתגבשותו כחיל חלוץ של גוי קדוש וממלכת כהנים בגאולה זו אנו אמורים לסחוף את כל האנושות למחוזות חדשים של שלום וגאולה . לכן על רקע זה הצפייה לשחזר התנהגות של גדולי ישראל בעבר היא יותר מאיוולת.. מה עוד שאחד היסודות של התורה שאם משה ואהרון טעו כל אדם יש בו גם טעויות וודאי דוד המלך שבפירוש נמנע ממנו לבנות מקדש בגלל דמים שבידיו ולא היה ראוי וכשר הוא לשמש משיח אלא מי אחר מזרעו. משיח כבר יתנהג שונה ובתכלית צודר הרב פכטר שיסוד מוסד הוא שאין אנו אמורים להרוג בשום פנים חפים משפשע שגאולה זו רק בצדק ובמשפט ציון במשפט תפדה ושביה בצדקה
46
מותר לכב' הרב להיות איש שמאל אבל!
לא חשוב בכלל | 19-11-2019 11:17
אין בעיה עם דעותיך הפוליטיות. אבל כשרב צעיר כותב כך מול רבנים גדולים בתורה ובשנים יש בכך ביזוי תלמידי חכמים. אין בעיה כתוב אותם הדברים! למה לא? אבל תתבל אותם בכבוד ובענווה מול אנשים שיודעים תורה קצת יותר ממך וכידוע לכל יהודי המעיין בתנך אפשר למצוא אין ספור דוגמאות לכל כיוון פוליטי ולכל דעה שרוצים לאמץ.
שימו לב לעוד תגובה לקמן מהשוטים של טל
בצלאל | 20-11-2019 0:40
נמאס מהתגובות האוטומטיות שלכם בכל פער שמוזכר שמו של הרב אליהו. חיזרו למערתכם
למה אתה חושב שר' שמואל גדול בתורה מהרב עידו?
רפאל כהן | 19-11-2019 12:15
מי שמכיר את שניהם יודע שהרב פכטר עולה על ר' שמואל בתורה עשר ידות אני מכיר את שניהם היטב
47
גם לרב צעיר ולסתם אדם מותר להביע דיעה תורנית
משה אהרון עו"ד | 19-11-2019 12:00
הסותרת לכאורה דעת רבנים גדולים. אין ובכך ולא כלום עם ביזוי תלמידי חכמים לא בכדי בעת הזאת ההשגחה נתנה אפשרות לאמת לצאת לאור בסכינים מחודדות על גבי מסכים דגיטאליים. משום שהאמת הצרופה נעדרת היא בשני מובניה כעולה מסך התגובות כאן מחד עדר שלם מדקלם את אותה הקלישאה מאידך האמת הצרופה נעדרת וחסרה משום שהיא נחסמת על ידי העדר השועט
48
אכן סר מר המוות
יובל | 19-11-2019 13:48
אגג חשב בדיוק כמוך. כל עוד הוא שבוי ביד חיילים הוא בסכנת מוות אבל כשבא הנביא המתון והנאור הסתלק חשש המיתה אבל שמואל עשה מה שעשה אם צריך - עושים! את הרחמים נשמור למקומות שהם נצרכים ולא לרחם על אכזרים
49
כבוד הרב,
ע | 20-11-2019 9:05
תודה על הדברים. אכן ראויים לקשב ודרוש להתייחס ברצינות לגישה שהבאת. אך מדהים להיווכח כל פעם מחדש בהבחנה בין דעותיהן של אנשים/משפחות שחוו וחווים כל העת את מציאות הטילים, הטיפטופים והסובבים הבלתי פוסקים לבין אלו שרואים ושומעים על ההתרחשויות מרחוק. הרב אליהו אינו חירחר מלחמה בכך שפירסם את דבריו. המלחמה כבר כאן וקיימת מזה שנים. אני חושב שזה הבילבול המרכזי שקיים בציבור. שפיכות דמים זה דבר נורא.מלחמה היא איומה. אך מה שיותר מסוכן ממלחמה זה להיות במלחמה מול אויב ולחשוב שאתה לא.
50
ירהב הנער בזקן והנקלה בנכבד....
פכטרוביץ' | 20-11-2019 12:40
די כבר לתת במה לכל הגיג של כל מוקיון.
מבזה תלמיד חכם
מנחם | 21-11-2019 9:32
כשאתה מכנה את הרב עידו 'מוקיון' אתה בהחלט נכנס לגדר 'מבזה תלמיד חכם' ואתה אמור לדעת מה דינו של מבזה תלמיד חכם ברבים
51
בושה
יהודי | 20-11-2019 14:31
סדום ואדום לא יצאו למלחמה נגדנו, אבל אין שום היתר בתורה לסכן טיפת דם של עמנו, אין לי מילה אחרת מלבד עקמימות מטופשת, לא יאומן שאלו אנשים שקוראים לעצמם רבנים עם הגיון בריא, ריח של תבוסתנות אובדנית מרחפת בחלל
52
מה אתה רוצה
בליית זום זום | 20-11-2019 17:49
אין כל קשר בין הדוגמאות שהבאת למה שהרב אליהו אמר. אתה מדבר על אירועים שהם בשיגרה לא מלחמה. גם יהושוע נלחם וכבש את הארץ.. הוא היה קנאי לדבר ה ולארצו. כל השופטים נלחמו ונקמו בקמים עלינו לרכעה... ידידי הפעם זה לא זה.
53
שועל קטן מחבל בכרם
יהודה | 20-11-2019 20:25
איך אתה מעיז. פה דובר נבלה. לך תמלא ראשך הקטן בשס ופוסקים ואחר כך תבין כמה אתה קטן.
54
הרב שמואל הקצין אבל הבאת דוגמאות לא טובות
אורי | 20-11-2019 20:30
ולו זה שהבאת את הרב סלוויצ'יק וליכטשטיין כשבכך הראית כאילו רק הזרם הזה בעד מתינות בעוד הזרם הצועד בדרכך תלמידי הרציה כן מזדהה עם דברי הרב שמואל
55
לפני כחצי שנה שמעתי שיעור של
יהודה | 20-11-2019 20:37
לא הבנתי את הקטע. קרא כמה פסוקים. התיימר לנגן אותם בטעמים. הסביר כמה קטעים מרשי ומחאו לו כפיים. היה מוזר בעיני. אשתי מעבירה לילדים בגן את פרשת השבוע ברמה יותר גבוהה. החצוף הזה מגיב כך לגדולי תורה?
56
הבארה
הבדל חשוב | 20-11-2019 23:38
ההבדל בין מה שהרב שמואל כתב למה שכתב בעל הכתבה כאן זה שמי שמנסה להרוג אותנו אנו צריכים להרגיש. זו מלחמת מצצוה של עזרת ישראל מיד צר. מה שאברהם ביקש רחמים על סדום הם לא נלחמו בעם ישראל...
57
פשוט לא מבינה
לא מבינה | 21-11-2019 7:27
אדם צעיר שלעולם לא שמעתי את שמו מרשה לעצמו לתת חוות דעת על דברי הרב ועוד לפרסם אותה ועוד לסתור את דברי הרב שהוא תלמיד חכם עצום לא יודעת איך הוא רגוע כלפי עצמו
@ אתה עוכר...
נהוראי | 25-03-2021 5:09
@ אתה עוכר ישראל
למגיבה
ישראל | 21-11-2019 9:29
איך הגעת למסקנה ששמואל אליהו 'תלמיד חכם'? האם את מבינה בתורה הקדושה? כל ימי גדלתי בין החכמים למדתי ולימדתי, ואני מודיעך שהוא אינו תלמיד חכם, רק בעל יחצנות ותגבותך המשפילה את הרב עידו מלמדת שאינך מבינה כלום בתורה הקדושה
58
נכון , אבל
אליעזר | 21-11-2019 7:54
לא כתוב שהכנעני ו אנשי סדום פגעו באברהם. כשפגעו בלוט ,אברהם לא היסס לשלוח טילים חזרה. הבא להורגך השכם להורגו. מפתיע שרב בישראל סלקטיבי בפסוקים ובדברים ידועים. להיות מוסרים-נכון! להיות איתנים בהגנתינו גם נכון! העוסקים במלכאת הגנת עם ישראל צריכים לדעת שיש להם אסמכתא תורנית לכך.
59
השכם להורגו בעודו במיטתו, ח"ו שלא יגיע לנשק
יוסל'ה | 21-11-2019 10:58
לא כתרבות המערב של גבר מול גבר וחמוש מול חמוש שולפים בספירה לאחור ענוותנותו היתירה עלולה להביא חורבן כולם בגדר רשעים בסדום בבחירתם החופשית דרך מילוט לאירופה בלבד
60
כשהרב הוא ד"ר הרבנות חולה
האורקל מהשפלה | 21-11-2019 12:23
להזכיר לאדון רב מטעם, אברהם אבינו לא חשב פעמיים כשהגיע הפליט ובישר לו על אחיינו השבוי , הוא לא עמד להתפלל הוא לקח מיטב לוחמי ביתו ( 300) ויצא למלחמה. אני בטוחה שהוא לא נאם נאומי סרק של יהודי מבולבל מודרני.
לפחות תדייקי במספר הלוחמים שיצאו עם אברהם
איש יהודי | 22-11-2019 10:36
זה מפורש בתורה הקדושה, לא צריך לזה פירוש רשי, ואם אינך יודעת לקרוא פסוק מפורש, למה את מגיבה?
61
ואיך יסביר הרב
לוי | 21-11-2019 15:25
את מה שעשה דוד המלך במואב?
62
דוד המלך
נפתלי גולדברג | 21-11-2019 17:53
דוד המלך משמש לנו דוגמא לאיך צריך לטפל באויבנו ולא אברהם אבינו שהוא אבינו הראשון אבל לא היה דוגמא לאיך מדינה צריכה לטפל באויביה.
63
כל הפלסטינים אוייבים
ש | 21-11-2019 22:30
זאת השאלה. אם מחלקים שם סוכריות על רצח יהודים. איפה הצדיקים הנסחרים שיש להם.
64
משהוסיף תואר ד''ר לשמו ברור שמדובר במשומד
עידו פכככככככככ | 22-11-2019 0:02
ליברל מחבק עצים. מלטף גבעולים ומיישר בננות נלוז. אנשים מסוגו הם הסרטן האמיתי מבפנים, או כדברי ליברמן- גיס חמישי. עידו פכככככככ
כול מילה...
פידרוס | 29-03-2021 8:54
כול מילה בסלע
65
נו, הוא רב של 'ישראל הצעיר'- רפורמים להלכה
ד''ר לכפירה | 22-11-2019 0:07
כמו רוב היהודים (לכאורה) בעלי זיקה אמריקאית, רובם המכריע בעלי גישה ליברלית- דמוקרטית, דהיינו רפורמים או לפחות קונסרבטיבים במסלול הרפורמי. מי נותן במה לילד 'נאור', מכיל ועדין כמו הנעל הזה?
66
שיחזור לאמריקה ויעזוב אותנו בשקט
משה | 22-11-2019 0:15
כנראה הוא לא חזק בקריאת התנך...
67
הלומד מן המשנה הרי זה מבלה עולם
יצחק | 22-11-2019 0:19
כתוב בחזל שהלומד מהמשנה הוא מבלה את העולם כי היא כתובה באופן תמציתי. יש ללמוד את הסוגיה בעיון, להביא מקרים שונים ולחלק ביניהם ומתוך כך להגיע אל האמת. הכותב הביא כל מיני דוג' שכנראה תואמות את השקפת עולמו, אך ישנן דוג' הפוכות כגון אברהם אבינו שנלחם בד' המלכים, מלחמות דוד ושאול ועוד כהנה וכהנה, עוד יש לחלק בין סדום שלא תקפו את אברהם לבין הערבים שיורים אלינו טילים. לקחת כל מיני פסוקים ומתוכם לפסוק הלכה זו דרך של עמי ארצות ומבלי עולם, ועוד להתיימר על פי דרך כזו לחלוק על תח גדול? אין זו אלא בורות לצערי. אם הכותב באמת רוצה לברר ולהוכיח את דעתו שישב ברצינות על המדוכה, ילמד דברי ראשונים ואחרונים ויוציא מאמר מסודר ומנומק, לא עבודה שמתאימה לתלמידים בישיבה תיכונית
68
מוסר
בן אביאל | 22-11-2019 8:50
אני לא מסכים עם הרב פכטר. רחמים הם לא תמיד דבר מוסרי. אי אפשר להילחם רק בעזרת חיסולים ממוקדים מידי פעם. לעמי חסרה גבורה. חסר מוסר מלחמה. בוודאי שכשלא יהיה איום מצידם לא ננקום בהם סתם. אבל לא מדובר פה בנקמה גרידא, אלא בביטחון שהוא מובן מאליו בכל מדינה מתוקנת אחרת.
69
שכחת את מה שנח לך לשכוח
יעקב | 22-11-2019 9:55
לדוגמא- צרור את המדיינים והכיתם אותם כי צוררים הם לכם בנכליהם.... או מחה תמחה את זכר עמלק מתח השמיים, לא תשכח! או לא תוכל כלותם מהר (שבעת העממים) פן תרבה עליך חיית השדה... או ארדוף אויבי ואשיגם ולא אשוב עד כלותם... כנראה שהדר הנכבד התבלבל בפרשנות שלו בין גרים או שכנים לבין אויבים.... הרב אליהו לא מתבלבל, לשמחתנו
70
כל זה חוטם קיבל הסמכה מתחיל לפתוח את פיו
ירון | 22-11-2019 13:14
מי זה בכלל, לא שמענו עליו עד היום שילך מחיינו
71
ישנם רבנים..שהם אכזרים לטובים
אמת | 23-11-2019 12:05
וטובים לאכזרים יש רבנים כאלה תפנימו
72
כשרב הולך להיות ד"ר, סימן ש"הרב" חולה...
יהודי של אמת | 23-11-2019 22:12
נו, מה כבר אפשר לצפות מרב מארגון צוהר...
73
זה וזה שני פרזיטים לכאורה על חשבון משלם המסים
אליהו הנביא | 24-11-2019 3:28
אליהו בוודאות חי על חשבון המדינה, שאוספת מסים בכוח הזרוע, ומחלקת לרבנים מטעם. לגבי פכטר אם הוא לא בעל משרה במדינה אז הוא מועדף, לפחות מבחינת זה שלא עשה תורה לגרדום לחפור בו. באי בית כנסת יכולים למנות להם רב ולתת לו שכר, אין עם זה בעיה מוסרית. תתקנו אותי אם אני טועה. בכל אופן אליהו לא מענין אותי לא כרב ולא כאיש צבא, רוצה להיות איש צבא? שילך לצבא ולא יבלבל לנו את המוח על חשבון המסים שאנו משלמים.
74
לא הבנתי מה אליהו אומר בסוף על מעשר כספים?
אליהו הנביא | 24-11-2019 3:37
הוא רוצה שיתנו לו עוד כסף? או שיש איזו עמותה שאפשר לתרום מעשר כספים כדי לירות טילים על עזה? או שהוא בעצמו מארגן טילים על עזה תמורת מעשר כספים? שמישהו יסביר לי בבקשה!!! והאם הכסף שהוא מקבל מהמדינה כל חודש לא מספיק לו והוא מזכיר לנו שניתן לו עוד כסף?
מתי אמשך חירבנה אותך מר קקי?
חרסא אסולין | 24-11-2019 4:35
מסכון ישר פצואה רותחת לא יעזור לך כלום... מסכון
75
דע את מקומך וגם אל תאמר שטויות
שמגר בן ענת | 24-11-2019 4:30
מה תה מבלבל תמח? הם יורים על אזרחים צריך להחזיר בחזרה איזה טפשות
76
פכטר קטן וחוצפן
פכטר קטן וחוצפן | 24-11-2019 7:30
פכטר אדם קטן מוחין וחוצפן. כותב גיבוב של דטויות ומכבסת מילים. אתר סרוגים תתחילו להעלות את הרמה של התוכן והסגנון.
77
ישר כח לרב עדו פכטר
חזי | 24-11-2019 12:47
משב רוח מרענן בקרב הגישה הדתית לאומית.
78
הרב אליהו
שרה ר קה | 27-11-2019 3:18
הרב אליהו צודק. יס סימן שכט בשולחן ערוך. ואין לקבה בעולמו אלא ארבע אמות של הלכה. אז מההתיפיות הזו מנצלים האויבים .ששמים לפניהם ילדים כשכפצ . זו האחריות שלהם בבקשה הרב פכטר תביא עובדות מספר יהושןע ושופטים.
79
התנ"ך שלך קרוע..
אלחי רואי ואנונו | 27-11-2019 10:21
הרב דר פכטר הנכבד. הצגת תמונה כה חד צדדית! שטחיות מפוארת. אברהם אבינו שמתפלל על סדום גם נלחם במלכים ששבו את לוט. לא בשמחה אבל בנחישות. קצרה היריעה מלהכיל את המלחמות הנחושות והצודקות שנאלצו אבותינו לנהל. פשטו ידיכם בגדוד של דוד המלך, מכיר?! ועוד במלחמת הרשות.. והאמת, שאבותינו היו אנשי טוב, שרבשע דרש מהם לפעול גם בחוסר חמלה כאשר זה חיוני לקיום הטוב. אברהם מתפלל על סדום כאשר הוא חושב שאפשר לתקן. במלחמת המלכים אולי המצב לא היה מושחת כמו בסדום, לא נאמר עליהם שהיו רעים וחטאים לה' מאוד, אבל הם העמידו בסכנה מישהו מהמשפחה. אז אברהם נלחם בהם והורג, כן, הורג בהם. ועוד מילה ברשותך. כאדם שגדל בגוש קטיף וראה בעיניים את התפתחות הטרור, תגובה חזקה ואכזרית בהתחלה, ללא ספק הייתה יכולה לשמור על כל כך הרבה חיים. גם של פלסטינים. המון פלסטינים. ואילו מוסריות כמו זו שהצגת, ממשיכה את מרחץ הדמים בלי כל אופק אחר. הרב אליהו אינו שונא ערבים. אינו שונא אדם. אינו שונא אף ברייה. להפך, הוא אדם מלא אהבה. אבל הוא מוכן להכיל רגש מורכב ולא נעים כדי להיות מוסריים באמת. הוא המוסר הטהור, האנושי והיהודי, ולא הניראות המוסרית שלצערי מוצגת כנגדו.
80
כמה תלמידים יש לרב הזה אומנם קטן אבל נחמד
אלכס | 01-12-2019 22:45
צריך ללמוד ולא לדבר שטיות.אבל שתתיחס לעצמך כמו טמבל
81
על שהשוו קטן וגדול
נתנאל | 02-12-2019 22:05
עידן פכטר על הבלבול שלך והעולם ההפוך והפך התורה שאתה חי בו מעכב את הגאולה! נ.ב הרב שמואל התייחס למדת הרחמים, מעשר כספים לאחים שלך, ולא רחמים צבועים ומאוסים על האויבים. שב תלמד. והזילזול בגדולי ישראל שנוזל מכל מילה מתואבת שלך מגיע מרחמים על האחזר הרע והמתנקר לעם ה' ולתורתו. ישנם עוד כמה ת''ח שלא רצית לשמוע. כן הרב שמואל אליהו. והרב דוב ליאור. ועד רבים וטובים שלא רצית לשמוע. ועוד משהוא שחצן קטן, אתה שם את עצמיך כמי שראוי להגיב לדברי הרב שמואל. הרני להעמידך בטעותך אתה לא שם!
82
נו נו.. ...
ששון ברדוגו | 24-03-2021 12:56
נו נו..
83
מה שכתוב אצלי בתורה
תוהה | 24-03-2021 19:07
פִּינְחָס בֶּן-אֶלְעָזָר בֶּן-אַהֲרֹן הַכֹּהֵן, הֵשִׁיב אֶת-חֲמָתִי מֵעַל בְּנֵי-יִשְׂרָאֵל, בְּקַנְאוֹ אֶת-קִנְאָתִי, בְּתוֹכָם; וְלֹא-כִלִּיתִי אֶת-בְּנֵי-יִשְׂרָאֵל, בְּקִנְאָתִי.לָכֵן, אֱמֹר: הִנְנִי נֹתֵן לוֹ אֶת-בְּרִיתִי, שָׁלוֹם.וְהָיְתָה לּוֹ וּלְזַרְעוֹ אַחֲרָיו, בְּרִית כְּהֻנַּת עוֹלָם--תַּחַת, אֲשֶׁר קִנֵּא לֵאלֹהָיו, וַיְכַפֵּר, עַל-בְּנֵי יִשְׂרָאֵל...צָרוֹר, אֶת-הַמִּדְיָנִים; וְהִכִּיתֶם, אוֹתָם...נְקֹם, נִקְמַת בְּנֵי יִשְׂרָאֵל, מֵאֵת, הַמִּדְיָנִים; אַחַר, תֵּאָסֵף אֶל-עַמֶּיךָ. וזה להזכיר, לא היתה מלחמת הגנה, בניגוד גמור למלחמה שלנו מול החמאס...
84
ענוונותו של אבטיקולס...
נהוראי | 25-03-2021 0:20
ענוונותו של אבטיקולס פכטר החריבה את מקדשנו ובוללה את עמנו . ספר במדבר - פרק ל״ג - פסוק נ״ה, פירוש אור החיים: ואם לא תורישו וגו' והיה וגו'. לדבריהם ז''ל (מגילה י:) שאמרו כל מקום שנאמר והיה הוא לשון שמחה כאן נתכוין לומר שהגם שהם יותירו אותם לצד הרצון והשמחה בהם לצורכיהם הוא מבשרם שיהיו לשיכים וגו': וצררו אתכם על הארץ וגו'. פירוש לא מלבד שיחזיקו בחלק מהארץ שלא זכיתם בו אלא גם חלק שזכיתם בו אתם וישבתם בו וצררו אתכם על חלק שאתם יושבים בו לומר קומו צאו ממנו, ופירוש תיבת על כדרך אומרו (כ' כ''ד) על אשר מריתם פי על אשר לא קדשתם (דכרים לב נא):
85
מעניין מה דעתך...
נהוראי | 25-03-2021 0:27
מעניין מה דעתך על הרפורמים והבגץ, אני מניח שאני יודע, הזוי
86
אתה בכלל נראה...
רק | 25-03-2021 4:45
אתה בכלל נראה רפוקמי
87
פכטר אני דן...
שי טובים | 20-10-2021 14:29
פכטר אני דן אותך לכף זכות אתה לא אשם כי אתה מטומטם
88
אין מה לטרוח...
משה | 11-10-2022 20:57
אין מה לטרוח להגיב על דבריו ההזויים של פכטר, הוא כבר ידוע כטוקבקיסט רפורמי, ולא ירא שמים. נתפלל עליו שיחזור למוטב יחד עם כל פושעי ישראל.