החזאי מזהיר: "הלילה- התחושה תהיה די מוזרה" - סרוגים

החזאי מזהיר: "הלילה- התחושה תהיה די מוזרה"

הלילה יהיה קר מהרגיל כאשר בירושלים הטמפרטורות ירדו ל- 11 מעלות. במצפה רמון יהיה קר עוד יותר. חזאי חברת 'מטאו טק' צחי וקסמן מזהיר: "התחושה תהיה די מוזרה- יהיה יבש מאוד, אבל קר"

החזאי מזהיר: "הלילה- התחושה תהיה די מוזרה"
  (צילום: שאטרסטוק/ tuaindeed)

אחרי השבוע החם ביותר שהיה בחודש נובמבר בעשרות השנים האחרונות, סוף השבוע האחרון היה גשום, אך שרב כבד צפוי לפקוד אותנו בימים הקרובים. אך עוד לפני זה, הלילה צפוי להיות קר מאוד כשבירושלים יגיעו הטמפרטורות ל- 11 מעלות בלבד. במצפה רמון יהיה עוד יותר קר כששם יגיעו הטמפרטורות ל- 10 מעלות.

חזאי חברת 'מטאו טק', צחי וקסמן, ניסה להסביר בשיחה לאתר ynet את מזג האוויר המשוגע וההפכפך: "התקופה האחרונה היא חמה יחסית. סיימנו גל חום בן 11 ימים שנחשב לגל השלישי במספר בחריגותו מבחינת הזמן שהוא נמשך. במשך 70 שנה נראו רק שלושה אירועים כאלה".

עוד באותו נושא

חם ויבש, חשש לשריפות: תחזית מזג האוויר

וקסמן סיפר כי השילוב של הקור והחום ייצור הלילה תחושה די מוזרה כתוצאה מהאוויר הקר שינוע לכיוון שלנו, בשילוב רוחות מזרחיות עזות שכבר מורגשות ברחבי הארץ: "הרוחות לא קרות, אך הן ילכו ויתקררו", אמר וקסמן וציין כי "התחושה תהיה די מוזרה – יהיה יבש מאוד, אבל קר".

צפו: במהלך השבת- זרימות בנחלי הדרום

בתוך כך, בימים הקרובים מזג האוויר יהיה יבש וינשבו רוחות מזרחיות. השירות המטאורולוגי מזהיר מפני רוחות חזקות. קיים חשש גבוה לשריפות.

היום, יום ראשון, יהיה בהיר עד מעונן חלקית. תחול עלייה בטמפרטורות בעיקר במישור החוף ובשפלה. תנשבנה רוחות מזרחיות חזקות בעיקר בהרים.

הטמפרטורות החזויות להיום: חיפה 23. ירושלים 19. תל אביב והמרכז 26. שפלה 26. באר שבע 25. אילת 30.

הלילה יהיה בהיר. ברוב אזורי הארץ תנשבנה רוחות מזרחיות ערות.

הטמפרטורות החזויות להלילה: חיפה 15. ירושלים 9. תל אביב והמרכז 16. שפלה 15. באר שבע 13. אילת 17.

מחר, יום שני יהיה מעונן חלקית בעננות בגובה רב. תנשבנה רוחות מזרחיות חזקות בעיקר בהרים. הטמפרטורות ירדו .

ביום שלישי יהיה בהיר בדרך כלל. יוסיפו לנשב רוחות מזרחיות חזקות בעיקר בהרים. ללא שינוי של ממש בטמפרטורות.

ביום רביעי מזג האוויר יהיה ללא שינוי ניכר ולא יחול שינוי בטמפרטורות. יהיה בהיר בדרך כלל. עדיין ינשבו רוחות מזרחיות חזקות בהרי הצפון והמרכז. ללא שינוי של ממש בטמפרטורות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
קר מאוד? 11 מעלות? זה אביבי.
מטאורולוג | 17-11-2019 20:01
מה שמאפיין את מזג האוויר בארץ זה שהוא חם. בקייץ חם מאוד ולח. בעונות המעבר חם ויבש. ובחורף חמים ולפעמים יורד קצת גשם. לא ברור ממה מנסים לייצר דרמה.
אתה מטאורולוג כמו שאני דר. דוליטל
רענן | 24-11-2019 23:41
יאללה, עוד פוצווט...
לא כל הארץ תל אביב
מיכל | 24-11-2019 23:40
טצםרוורות ממוצעות בצפון לדצמבר הן סביב מקסימום 12 ומינימום 5 וזה חמים רק למי שסובל מגלי חום. אולי את בגיל מעבר? גם לזה אגב יש טיפול...
אביבי אעלק. בוא לירושלים עכשיו, נראה אותך גבר
א | 18-11-2019 3:12
יוצא החוצה ב11 מעלות ירושלמיות עם רוחות חזקות בלבוש אביבי. הקור כאן חודר עצמות ברמה שאין בניו יורק במינוס 10. קור זה לא רק מדד של טמפרטורה. לשם ההמחשב, 20 מעלות בקיץ זו טמפרטורה שנעים ללכת בה בחולצה קצרה, אך בחורף זה עלול להיות קריר-קר, מפני שיש יותר עננים, משמע פחות חשיפה לשמש וזה מורגש. בנוסף, יש הבדלים במהירות הרוח, במקורות הרוח ומכאן גם הבדלים בטמפרטורת הרוח, נקודת טל, לחות ועוד ועוד ועוד.
2
סרוגים, מה עובר עליכם???
מיכל | 24-11-2019 23:38
11 מעלות זה לא קר מהרגיל, זה אפילו קצת מעל הממוצע העונתי.
3
גשם
אלי | 28-11-2019 7:43
הפסיקו לבלבל במוח מה עם החורף אין טיפת גשם בירושלים במיוחד. על איזה שרב מדברים ומלעיטים אותנו בסתם כירטוטים איפה התחזית לשנה גשומה?