ירי בקליפורניה: הרוגה ו-5 פצועים בתיכון, היורה נתפס - סרוגים

ירי בקליפורניה: הרוגה ו-5 פצועים בתיכון, היורה נתפס

לפחות אדם אחד נהרג ו-5 נפצעו לאחר שתלמיד תיכון מקליפורניה פתח בירי בבית הספר שלו. במשטרה פתחו במצוד אחר היורה, שנתפס לאחר כשעה

ירי בקליפורניה: הרוגה ו-5 פצועים בתיכון, היורה נתפס
  זירת הירי בקליפורניה (צילום מסך)

אירוע ירי נוסף בארה"ב: לפחות 6 בני אדם נפצעו באירוע ירי שהתרחש היום (חמישי) בתיכון "סאוגוס" בסנטה קלריטה שבקליפורניה, מתוכם לפחות 3 שהוגדרו במצב קריטי. בהמשך נקבע מותר של אחת הנערות שנפצעה קשות באירוע.

היררי התרחש דקות לפני תחילת יום הלימודים בתיכון, שבו לומדים כ-2,300 תלמידים. על פי ההערכות במשטרה, היורה היה תלמיד בבית הספר, שתואר כנער בן 15 ממוצא אסייתי שהיה לבוש בשחור.

בעקבות הדיווחים המשטרה פתחה במצוד אחר היורה, ולאחר כשעה הכריזו כי הוא נתפס. ברשת CNN דיווחו כי הוא נהרג בחילופי אש עם השוטרים, אך בשלב הזה אין לכך אישור רשמי.

עדים סיפרו כי לא הבינו תחילה מה קורה כששמעו את קולות הירי. "חשבתי ששמעתי בלון מתפוצץ. פתאום בנות לפני נפלו על הרצפה והבנתי מה קורה" סיפרה התלמידה ברוקלין מורנו בראיון לרשת KABC המקומית. "פשוט התחלתי לרוץ, כי לא רציתי להיפגע. מעולם לא חשבתי שדבר כזה יקרה אצלי בבית הספר, אני עדיין בהלם. אני רועדת ובוכה ללא הפסקה".

תלמיד נוסף מהתיכון סיפר כי היה בדרכו לבית הספר כשקיבל הודעות מחבריו שאמרו לו להתרחק כי הם שמעו יריות. "בהתחלה לא האמנתי, כי אתה לא באמת חושב שמשהו כזה יקרה אצלך" אמר. "רק כשראיתי משטרה עצרתי והתקשרתי לאמא שלי, והיא אמרה לי לחזור הביתה מיד".

בעקבות האירוע הוטל עוצר על שטח בית הספר, ותושבי האזור הונחו להסתגר בביתם. בטלוויזיה המקומית נראו כוחות הביטחון מובילים תלמידים בטור אל מחוץ לבית הספר, וברשת CNN שידרה תמונות של אישה אחת מועלית לאמבולנס. חלק מהפצועים קיבלו טיפול על מדשאות מחוץ לבית הספר, בעוד שאלו שנפצעו במצב קשה יותר הועברו לבית החולים.

האירוע הנוכחי הוא האחרון בסדרה ארוכה של תקריות ירי המוניות שנרשמו בשנים האחרונות בארה"ב, שמעלות בכל פעם מחדש את נושא הפיקוח על כלי נשק במדינה. מתחילת השנה נרשמו במדינה מעל 40 אירועי ירי שבהם נהרגו לפחות 3 אנשים, כשבעקבותיהם רבים קראו להחמרת החוקים במדינה. למרות התנגדות נרחבת במפלגה הרפובליקנית להצבת מגבלות חדשות בנושא ובדיקות רקע לתושבים שמבקשים לקנות נשק, הנשיא דונלד טראמפ אמר כי יפעל להגביר את הפיקוח על המכירה.

בפברואר 2018 נרשם אירוע ירי דומה למתקפה הערב בקליפורניה, כאשר ניקולס קרוז, תלמיד תיכון מפלורידה, ירה למוות ב-17 אנשים בבית ספרו, מתוכם 14 תלמידים ושלושה אנשי צוות. לפי המשטרה קרוז, שסולק בעבר מהתיכון שבו ביצע את הירי, חדר לבית הספר כשהוא חובש מסכת גז, חמוש ברימוני עשן וברובה חצי אוטומטי AR-15 ומחסניות רבות. הוא הפעיל את האזעקה בכדי לגרום לכולם לברוח מהכיתות ולהגיע לכיוונו- ואז החל לירות לכל עבר. לאחר מכן נמלט מהמקום, ונעצר בתום מצוד בשכונת מגורים בקרבת מקום.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו