ונציה מוצפת: איטליה הכריזה על מצב חירום - סרוגים

ונציה מוצפת: איטליה הכריזה על מצב חירום

ממשלת איטליה הכריזה על מצב חירום בעיר ונציה, לאחר שגאות שיא הובילה להצפה של העיר המפורסמת ולנזק בשווי של מאות מיליוני יורו. ראש הממשלה ג'וזפה קונטה אמר כי "ההצפות הן מכה בליבה של המדינה"

author-image
ונציה מוצפת: איטליה הכריזה על מצב חירום
  ההצפות בונציה אמש (צילום מסך)

אסון באיטליה: ממשלת איטליה הכריזה היום (חמישי) על מצב חירום בעיר ונציה, שהוצפה בימים האחרונים לאחר שהגאות הביאה לעליית שיא במפלס המים. בעיר נערכים להמשך ההצפות על רקע מזג האוויר הגשום הצפוי בימים הקרובים.

תושבי העיר האיטלקית רגילים להצפות, שמתרחשות מדי שנה בחודשי הסתיו והחורף. עם זאת, בימים האחרונים הגאות הגבוהה הביאה לכך שמפלס המיים עלה ל-187 ס"מ – ושבר שיא חדש בעליית המפלס ביום אחד. מדובר במפלס המים השני בגובהו שנמדד בעיר, כשהשיא עומד על 194 ס"מ שנרשמו בשנת 1966.

לפי הודעת הרשויות המקומיות, צוותי חירום יעיכו את היקף הנזק שנגרם לאתרי התיירות בעיר, בראשן בזיליקת סן מרקו המפורסמת שהוצפה. ראש העיר לואיג'י ברוניארו העריך כי שווי הנזק שנגרם עומד על מאות מיליוני יורו, כשלדבריו "השפעת ההצפות על העיר היא עצומה ברמה שלא ניתן לתאר". לפי ההערכות של גורמים בוונציה, כ-80 אחוז מהעיר הוצפה.

ראש ממשלת איטליה ג'וזפה קונטה קבע להיפגש הערב עם ברוניארו ועם נציגי שירותי החירום, ולאחר מכן יבקר בבתי עסק שהוצפו. אתמול קונטה אמר כי "ההצפות הן מכה בליבה של המדינה", והבהיר שהממשלה תפעל במהירות כדי לסייע לוונציה במימון ובמשאבים להתמודד עם ההצפות החריגות.

על פי הדיווחים בתקשורת האיטלקית, אדם אחד נהרג בעקבות ההצפות – גבר בן 78 שהתחשמל בזמן שניתן לצאת מביתו שהוצף. בוונציה חיים רק כ-50 אלף תושבים, אך מדי שנה מגיעים אליה כ-36 מיליון תיירים מרחבי העולם.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו