גן העדן האבוד: דבר תורה קצר על פרשת וירא

בפרשת וירא אנו נפגשים עם דמותו של אברהם איש החסד. כאשר אברהם הולך לגמול חסד, הוא עושה זאת עם כל הנשמה. הרב חגי לונדין עם דבר תורה קצר על פרשת וירא

גן העדן האבוד: דבר תורה קצר על פרשת וירא

גן העדן האבוד / הרב חגי לונדין עם דבר תורה קצר על פרשת וירא

דבר תורה לפרשת וירא

בפרשת וירא אנו נפגשים עם דמותו של אברהם איש החסד. כאשר מגיעים אל אברהם שלשת המלאכים, נאמר בפסוקים: "אל הבקר רץ אברהם וייתן אל הנער וימהר לעשות אותו". הדגש פה על המילים "ריצה' ו'מהירות'. כאשר אברהם הולך לגמול חסד, הוא עושה זאת עם כל הנשמה.

עוד באותו נושא

פרשת וירא: תהיו צדיקים בתוך העיר


3

כאשר הוא רץ אחרי הבקר, כך מתאר המדרש, בן הבקר רץ ונכנס לתוך מערה. אברהם אבינו עקב אחריו ומצא את מערת המכפלה. המדרש מתאר שמצא במערה את דמות דיוקנם של אדם וחוה שוכבים על מיטותיהם.

כאשר אנו רצים אחרי מידת החסד, כאשר אנו גומלים חסדים, אנו מתחברים אל 'גן העדן האבוד'. אנו חוזרים אל המקור של חיינו. אל אדם וחוה.

גמילות חסדים זו המהות שלנו ואברהם אבינו מנחיל זאת לזרעו אחריו עד עולם.

==

לקבלת דבר תורה שבועי מצולם ומשוכתב מהרב לונדין – ניתן לשלוח הודעת וואטסאפ (!) למספר 0545753771; ניתן גם להזמין שיעורים והרצאות מהרב במספר הזה.

שיחה שבועית של הרב ברדיו מורשת בימי ראשון בשעה 20:00

שיעור פרשת שבוע של הרב באוניברסיטת בר אילן בימי שני בשעה 20:00

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
3 תגובות - 3 דיונים מיין לפי
1
גן עדן נסיעות בזמן
עיברייה בגן עדן | 13-11-2019 22:53
אני אומרת רק מילחשוב שגן עדן וכל האתוס הענק בטרוף נימצא פה זה לא יאומן. אני מתה על זה משוגעת על זה. ואוו שבעולם כמה ניפלא וכמובן עם האל שנימצא פה. זה העושר הכי גדול בעולם. הסיפור הדימיוני אבל האמיתי הזה היה פה על אדמה זו. לא יאומן כה פנטסטי וראיתי המון סרטים סדרות פנטסטים. וזהו עצם העיניין החמצתם רבנים יקרים המחשת התנך תקעתם אותו בגטו אז זהו שלא .פעם לא הייתה כזו פנטזיה אבל 2 מאות אחרונות עם הפנטזיה האדירה הם כלים מפציים ניפלאים להבנת התנך. הגלות שכחה את ליקחי התנך את סדר התנך שאומר העילית הכי למעלה הנבואה. עכשיו שאני בנויה מספרי פנטזיה סרטי פנטזיה מכשירי פנטזיה אנושית אשווה אדמה ואמחיש להבנת העיקר התנכי היא הפנטזיה המטורפת שבו. היא הכי מעניינת אבל בראי הנבואה. הנבואה הכי נכונה הכי מדוייקת ומדייקת. כמה חבל שאין פה אפליקצייה לעולם הזה והשאלה למה.
2
לייק !! אהבתי כמו תמיד !!
ר | 14-11-2019 20:38
דברי המחשבה העמוקים של הרב לונדין , מהנים אותי כל שובע מחדש. תודה לך, הייתי גם בשיעורים חיים שלך ונהנתי עוד יותר, מומלץ לכולם ....
3
אנטומיה של "צדיק" - שיא החסד הכנסת אורחים
משה אהרון עו"ד | 15-11-2019 8:18
בסד. לתורה הקדושה יש  בדרך כלל,שיטה של הגדרות נסיבתיות.  היא ממעטת בהגדרות ישירות . במילים ממחישות  אם בפרשת סדום ועמורה הגדרת צדיק עולה על הפרק. אזיי הנסיבות העלילתיות שמסביב  כבר ישרטטו ויגדירו  את ההגדרה : מי הוא צדיק ? -לפי השקפתה של התורהזאת ועוד הפליגה התורה גם בסגולתם של מקבץ כזה או אחר של צדיקים. או  בניסוח אחר בגודל ערבותם של הצדיקים. כדי כך שמעט מהם יכולים לפרוס כעין כיפת זהב מגוננת על כלל החברה שמסביבם .. וכך למדננו מהויכוח בין אברהם לה'  כי די לכאורה במניין צדיקים [עשרה] בכדי לגונן על עיר שלמה  שנאמר  : ויאמר  לא אשחית בעבור העשרה ועתה נשוב להגדרת צדיק :התכונה היסודית בבסיס הגדרתו של אדם כצדיק  היא היכולת  לחשוב על כל אדם ויהא מי שיהא ולהכניסו לביתו גם כשהוא זר . להאכילו ולהשקותו ואף להלינו. זה שיא החסד .ואדם שבתברך בסגולה שכזו הוא הוא  הצדיק התורני. שאכן לבסוף זכה בכך לוט  זכה להיכלל בהגדרת :צדיק  והינצל בגלל מסירות הנפש שגילה בהכנסת אורחים  ואשר על כן נתקיים בו לבסוף  לא תספה צדיק עם רשע. והנה הייתה דמות אחרת : נח שזכה להגדרה המשוכללת יותר של צדיק תמים וכל כך  משום  שהכנסת האורחים שלו נגעה בבריאה כולה גם ביצורים שאינם בני אדם .לפיכך גם נבחר לשמש מארח בתיבת ההצלה של כל היצורים בעולם.