הפסקת אש? מצרים וארה"ב במגעים לרגיעה - סרוגים

הפסקת אש? מצרים וארה"ב במגעים לרגיעה

נציגי ממשל ממצרים יחד עם שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלאדנוב שיצא בדחיפות לאזור, נפגשו בקהיר על מנת לתווך בין ישראל לפלסטינים ולהגיע לרגיעה בהקדם האפשרי

author-image
הפסקת אש? מצרים וארה"ב במגעים לרגיעה
  זירת נפילת רקטה, שדרות (צילום: חיים גולדברג/ סרוגים)

לאחר יממה של תקיפות צה"ל ברצועת עזה בתגובה לשיגוריי ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי לישראל, לפי ראש אל-ערביה הערבית – פועלים נציגים ממצרים יחד עם שליח האו"ם למזרח התיכון ניקולאי מלדאנוב על מנת לתווך בין ישראל לפלסטינים ולהגיע לרגיעה באזור.

יצאתו של מלדנוב כונתה "בהילה ודחופה" לקהיר במטרה לקדם  את ההרגעה מצד המצרים והפלסטינים, מול ישראל.

בממשל האמריקני משגרים עומדים לצד ישראל סביב פעולת החיסול. "ארה״ב מגנה את ירי הטילים על אזרחים ישראלים", אמר בתגובה רשמית ‏סגן נשיא ארצות הברית מייק פנס. "חמאס והג׳יהאד האיסלאמי מעדיפים אלימות על פני שיפור חייהם של תושבי עזה" והבהיר כי הם "תומכים בזכותה של ישראל להגן על עצמה".

גם נשיא ארה"ב דונלד טראמפ התייחס להסלמה בדרום במהלך עצרת שקיים לקהילה החרדית בניו יורק. "זה מטורף מה שהולך שמה", טען תוך כדי הבהרה כי הוא מעודכן במתרחש. "הם יורים טילים, וישראל תוקפת בתגובה" אמר. "אני לא מבין מה קורה שם בישראל, עם ביבי. הם כל הזמן נלחמים. גם אצלנו כולם נלחמים, אבל על דברים אחרים – ולפחות כאן יודעים מי הבוס. אבל אם משהו יקרה פה, אני אוכל לנסוע ולגור לישראל – יש לי שם שיעורי תמיכה של 98 אחוז. אולי ככה כבר לא יהיה מצב שעורכים פעמיים בחירות ואף אחד לא נבחר".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מצרים והאו"ם פועלים - ארה"ב לא מעורבת במגעים
אני | 13-11-2019 2:43
כותרת מטעה