העולם מגנה: "אין הצדקה לירי טילים על חפים מפשע" - סרוגים

העולם מגנה: "אין הצדקה לירי טילים על חפים מפשע"

ברחבי העולם גינו את הג'יהאד האיסלאמי על ירי הטילים לעבר ישראל בעקבות חיסול בכיר הארגון. ממשלת גרמניה: "אין הצדקה לאלימות נגד חפים מפשע". האיחוד האירופי: "הירי לעבר אזרחים אינו מקובל כלל"

author-image
העולם מגנה: "אין הצדקה לירי טילים על חפים מפשע"
  ראש ממשלת אוסטריה סבסטיאן קורץ (צילום: אלכסנדרוס מיכאילידיס\שאטרסטוק)

העולם עם ישראל: מנהיגי העולם גינו היום (שלישי) את ירי הרקטות של הג'יהאד האיסלאמי מרצועת עזה לעבר ישראל, אשר הגיע כתגובה לסיכול של בכיר הארגון בהאא' אבו-אלעטא. בדבריהם הצדיקו את החיסול והבהירו כי זכותה של ישראל להגן על עצמה מפני איומים ביטחוניים.

האיחוד האירופי היה מבין הראשונים שהגיבו לאירועים. "הבוקר ישראל הוציאה לפועל מבצע בעזה, שכוון נגד מנהיג בכיר בג'יהאד האיסלאמי, ובתגובה טילים נורו לעבר דרום ומרכז הארץ. הירי לעבר אוכלוסיות אזרחים אינה מקובלת כלל, וחייבת להיעצר באופן מיידי. רגיעה מהירה ומוחלטת דרושה כעת כדי לשמור על חייהם וביטחונם של האזרחים הישראלים והפלסטינים" אמרו. "כפי שאמרנו פעמים רבות, רק פתרון פוליטי ישים סוף לאלימות המתמשכת".

"בשעות הקשות הללו, מחשבותיי נתונות עם כל הישראלים שנאלצו להסתתר במקלטים על רקע הירי המתמשך וחסר ההבחנה של רקטות מעזה, שאני מגנה לחלוטין" אמר ראש ממשלת אוסטריה סבסטיאן קורץ. "לישראל יש כל זכות לשמור על אזרחיה ולהגן על עצמה".

גם בממשלת גרמניה הגיבו לאירועים, כאשר שגרירת המדינה בישראל סוזן וואסום-ריינר אף פרסמה בטוויטר תרגום לעברית של הודעת הגינוי הממשלתית. "ממשלת גרמניה מביעה דאגה רבה על המצב בדרומה של ישראל ורצועת עזה. לאחר מבצע ישראלי נגד מנהיג ארגון הטרור הג'יהאד האסלאמי, שוגרו בשעות האחרונות מעל 150 רקטות מעזה על ערים ישראליות" נכתב. "אנו מגנים בחריפות את ירי הרקטות. אין הצדקה לאלימות נגד חפים מפשע".

בארה"ב, מנכ"ל ארגון הקהילות היהודיות דוד האריס תקף את הג'יהאד והביע ביקורת על הגינויים כלפי החיסול הישראלי. "שיהיה ברור, אין שום דמיון בין ישראל הדמוקרטית שהגנה על עצמה מול הטרור, לבין הג'יהאד האיסלאמי וחמאס שמעוניינים בהשמדתה של ישראל" אמר. "כל המדינות שרוצות בטוב, צריכות לעמוד בבירור לצד ישראל".

כמו כן, שגרירות ארה"ב בישראל ביקשה מהאזרחים האמריקנים בארץ "הישאר ערנים ולנקוט צעדים הדרושים כדי להגביר את המודעות הביטחונית". שגריר ארה"ב בישראל דייוויד פרידמן מסר כי "ארגון הג'יהאד האסלאמי, שנתמך ע"י איראן, שוב תקף את ישראל ומשגר מאות טילים לעבר אזרחים. אנו עומדים לצד ישראל חברתנו ובת בריתנו ברגע קריטי זה, תומכים בה ובזכותה להגן על עצמה בסיום ההתקפות הברבריות עליה".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו