ליברמן ידרוש מריבלין להבהיר את מתווה הנשיא - סרוגים

ליברמן ידרוש מריבלין להבהיר את מתווה הנשיא

יו"ר ישראל ביתנו ייפגש עם הנשיא ביום רביעי וצפוי לבקש ממנו להבהיר את פרטי המתווה שלו, ובפרט מהי נקודת הזמן שבה תתחיל תקופת הנבצרות של נתניהו במקרה של כתב אישום. עד כה ריבלין נמנע מלתת תשובה ברורה בנושא

author-image
ליברמן ידרוש מריבלין להבהיר את מתווה הנשיא
  (צילום: נעם רבקין פנטון\פלאש 90)

לאחר שהציב אולטימטום ודרש מבני גנץ לקבל את מתווה הנשיא, יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן ייפגש ביום רביעי הקרוב עם הנשיא ראובן ריבלין – וצפוי לבקש ממנו להבהיר פרטים בנוגע למתווה שהציג לליכוד וכחול לבן.

על פי הדיווח הבוקר (שני) באתר וואלה, הנושא המרכזי שיעלה בפגישה הוא מרכיב הנבצרות שנכלל במתווה הנשיא. ליברמן ירצה לחדד מהי נקודת הזמן שבה תתחיל תקופת הנבצרות של ראש הממשלה נתניהו – דבר שמהווה נקודת מחלוקת רצינית בדרך לממשלת אחדות.

לפי המתווה שריבלין הציג נתניהו יהיה ראשון ברוטציה, אך במקרה של הגשת כתב אישום הוא יצא לנבצרות בלתי מוגבלת בזמן ויוחלף על ידי גנץ. עם זאת, במתווה של ריבלין לא הודגש מתי נדרש להתחיל את תקופת הנבצרות, שיכולה להיות בהגשת כתב האישום או לחילופין בשלב מאוחר יותר של תחילת המשפט.

עוד באותו נושא

אחרי האולטימטום: הנשיא יפגש עם ליברמן ביום רביעי


3

אמש גנץ אמר לנתניהו במליאת הכנסת כי "לא תוכל להוביל ממשלה אם וכאשר יוגש נגדך כתב אישום" – דבר שמרמז כי מבחינת כחול לבן תחילת הנבצרות צריכה להיות בעת ההגשה הצפויה בעוד כמה שבועות. מנגד, בליכוד ובישראל ביתנו טוענים כי הנבצרות היא מרגע שיתחיל המשפט. גורמים בכחול לבן אמרו ל'ישראל היום' כי שלושה מארבעת ראשי המפלגה – יאיר לפיד, משה (בוגי) יעלון וגבי אשכנזי – חוששים כי נתניהו ינסה לרמות אותם ולבקש חסינות כדי לעכב את תחילת המשפט ולהימנע מצורך לצאת לנבצרות, מסיבה זו הם מתנגדים בשלב הזה לקבל את מתווה הנשיא, בניגוד לגנץ שנותן יותר אמון בראש הממשלה.

עד כה, ריבלין נמנע מלתת תשובה ברורה על נושא הנבצרות, במטרה להשאיר את הפרטים להכרעת הנושאים ונותנים. בסביבת הנשיא מסרו כי הוא "ישקול את צעדיו בהתאם להתקדמות במשא ומתן בין הצדדים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
7 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
נתניהו צריך לומר הגוש ממשיך גם אחרי הקמה של ג
רמי | 11-11-2019 10:50
הולכים עד הסוף גם אם יוגש כתב אישום ולא מתפתים להצעות ברגע שיקימו ממשלה עם המשותפת המוצע יהיה רק בחירות צריך להבהיר לגנץ שלא משנה מה יהיה עם נתניהו הגוש ישמר כי הם עושים פה תחבולה
2
מה מעניין את הבוחרים מה חושב ריבלין?
אזרח | 11-11-2019 10:53
שיתכבד ישב בביתו וישלח מסרים של שלום ואחדות במקום זה הוא שותק ונוכח ההשמצות של ליברמן, ויושב איתו לפגישות להביע דעתו ולהתערב בדברים שלא שייכים לו.
3
ליברמן ידרוש מהנשיא. מה זה ידרוש הוא יכתיב
רוני | 12-11-2019 22:55
מדובר בדיקטטור למי שעדיין לא מבין. כל שעה יש לו מסר חדש לאומה
4
מי הוא בכלל
חנה | 12-11-2019 23:03
ליברמן לא מבין שאף אחד לא עושה לו חשבון. זורקים אותו מאחד לשני ליברמן עוד חושב שבלעדיו לא תקום ממשלה . הוא חושב המדינה שיכת לו וצריכים לתת לו דין וחשבון. הוא אוכל את עצמו שלא מקבל מה שהוא דורש. ליברמן חשב כחול לבן ירוץ אחריו רק כדי להפיל את ביבי. מי ירצה אחד כזה מסוכן במפלגה שלו . כולם מבינים אדם הזה בלתי צפוי בוגד. ומה שעשה לביבי יעשה לכולם. כל יום בא אם סיפור חדש .ואף אחד לא ממש מתרגש מימנו. ליברמן פונה לביבי ולגנץ כיאלו הם הילדים שלו. הם ממש לא רואים אותו ממטר ולא סופרים אותו. וטוב שכך. למה הנשיא צריך לתת לו דין וחשבון מה הוא מחליט ומתי. לגבי המתווה. המשפט שהם כל כך מחכים זה לא הסתיים לא מחר ולא בעוד חודש ולא בעוד חודשיים זה יקח לפחות עוד שנתיים. התיקים עדיין לא עברו לבית משפט הם צריכים לקרוא את כל התיקים. דף דף זה לא כל כך מהר.לפרקליטות לקח שלוש שנים וחצי. לבית משפט יקח גם שנתיים לשלוש ומה היכפת לליברמן בהקשר לנבצרות. מי אתה בכלל . מתנהג כומו מפיונר. כל הכבוד לך ביבי גרמת לו להזרק מתפקידו שר הביטחון. איך נתת לו תפקיד כל כך יקר וסודי. ליברמן תן גז למה כולם מבינים איזה צרה אתה למדינה. ואדם מסוכן. ישראל זה לא רוסיה. מחפס רק מלחמות. .
מטורלל
גו עמר | 13-11-2019 7:14
בדיוק.אין מה להתיחס לקומוניסט פשוט להתעלם ממנו
5
ריבלין לא היה צריך להתערב
שרה | 13-11-2019 0:17
ההתערבות שלו מחדדת את השסע, הרקבון והשחיתות. כל ממשלה שתקום על מתווה כזה תיפול אחרי חודש ובטח לא תשרת את מצוקת העם.
6
בולשביק
גו עמר | 13-11-2019 7:12
הפוליטרוק דורש..מה בכלל מדברים איתו