הרב יובל שרלו מכשיר את תופעת הלהט"ב/ תגובה

ד"ר מאיר סיידלר מתייחס להרצאה שהעביר הרב יובל שרלו על הלהט"ב בחברה הדתית ומבקש לציין מספר השגות: "לרב שרלו זכויות רבות. הלגיטימציה וההכשר שהוא נותן לתופעת הלהט"ב אינה אחת מהן ויש להצטער על כך"

הרב יובל שרלו מכשיר את תופעת הלהט"ב/ תגובה
  (צילום: פלאש90; תמונה קטנה: ללא קרדיט)

א) הרב יובל שרלו מנבא לשנים הבאות, בנימה ברורה של אהדה, השתתפות הולכת וגוברת של צעירים דתיים במצעד הגאווה הירושלמי. הוא שם בפיו של הומוסקסואל דתי שעשוי להשתתף במצעד שכזה את השאלה הרטורית, מדוע איסור משכב זכר נתפס בחברה הדתית כחמור יותר מאשר חילול שבת או לשון הרע שגם איתם למדנו לחיות. אולם היא הנותנת. הרי אף דתי לא יעלה על דעתו להשתתף במצעד הקורא להסיר בגאווה את ה"סטיגמה" מחילול שבת או מלשון הרע. אז מהיכן אהדתו של הרב שרלו להשתתפותם של דתיים במצעד המבקש לשוות תדמית חיובית להומוסקסואליות?

ב) הרב שרלו מאמץ במפורש את שיח הזהות הלהט"בי שנועד להשתיק כל דיון באפשרות לשנות את הנטייה ההומוסקסואלית- כי זהות (בניגוד לנטייה) לא ניתן לשנות. אולם השימוש במושג הזהות על ידי תנועות הלהט"ב איננו עקבי והוא כפוף למטרתן שהיא הלהט"ביזציה (= השלמת המהפכה הלהט"בית) של כל שדרות החברה הישראלית והגדלת שורות הלהט"בים. המסר הוא: פעם הומו, תמיד הומו, אבל לא להיפך. כי לפי התפיסה הלהט"בית איש יכול להפוך לאישה וגם סטרייט יכול לגלות שהוא בעצם הומו. כללו של דבר, השימוש המגמתי במושג הזהות היכן שנוח להם משרת את התרמית התעמולתית של אירגוני הלהט"ב .

ג) הרב שרלו מסתייג מעמיתיו הרבנים המדברים על טרור להט"בי וטוען שהטרור הוא דו-צדדי, כלומר גם העולם הרבני מפעיל טרור נגד מי שמעז להביע הבנה ללהט"בים. אף כי אין ספק שהעולם הרבני מתייחס ברצינות לאיסור התורה המגדיר את משכב זכר כתועבה, וכפועל יוצא מכך מתנגד למתן לגיטימיציה לתופעה זו, אינני מתרשם שהרב שרלו מאוים על ידי "טרור רבני" מסוג כלשהו. ניראה לי גם שהוא לא חושש שמא יבולע לו כאשר הוא מביע את עמדותיו. לעומת זאת, אני מכיר אישית רבנים, אנשי תקשורת, פרופסורים, שופטים, פסיכותרפיסטים וגם פוליטיקאים שחוששים מלהביע בפומבי את דעותיהם האמיתיות בסוגיית הלהט"ב, בשל הפחד והאימה מההתנפלות התקשורתית והחברתית אותה מובילה התנועה הלהט"בית נגד כל מי שמעז שלא ליישר קו אתה.

ד) הרב שרלו דורש/ מציע לפתוח דיון באמצעות הגדרה קפדנית של גבולות האיסור, להתיר בכל זאת צורת חיים הומוסקסואלית כלשהי. כך למשל הוא מציע לבחון אפשרות של "זוגיות בלי מין" וכן של מה שנקרא במקורותינו "ביאה דרך איברים" (זה ניסוח שלי, הרב שרלו בעצמו נוקט בשם החילוני המפורש). כל הדיון הזה מופרך מיסודו, באשר זו אינה דרכה של תורה להביא אדם על סף תהום ולצפות ממנו שלא יפול.

ה) הרב שרלו חושב שאין זה ראוי שבבחירות האחרונות קמה מפלגה שחרטה על דגלה את המאבק בלהט"ב. מה קרה שפתאום קמה מפלגה כזו? שואל הרב שרלו. ובכן, קרה גם קרה. קרתה במדינת ישראל המהפכה הלהט"בית, מהפכה חברתית שאין כדוגמתה מאז היותנו לעם: דרישה למיסוד נישואי גברים עם גברים ונשים עם נשים, גידול ילדים על ידי זוגות חד מיניים, שינוי הגדרת המושג משפחה וכו'- העולם התהפך והרב שרלו שואל; 'מה קרה?' מה כל כך תמוה או לא ראוי בניסיון לעצור, באמצעות מפלגה פוליטית, את המהפכה הלהט"בית?

ו) אולם הנימוק העיקרי שלי נגד דברי הרב שרלו הוא הרבה מעבר לביקורת על פרט זה או אחר בדבריו. הנימוק העיקרי שלי הוא "טובת הכלל". בכל שיטה פילוסופית ודתית שאני מכיר טובת הכלל קודמת לטובת הפרט. אפילו אם יתברר שלאנשים מסוימים אין כרגע כל אפשרות להתגבר על נטייתם החד-מינית, ושהדתיים מביניהם יצטרכו, בשל חוסר לגיטימציה בחברה הדתית, להמשיך לחיות בסבל ובארון (אני בכוונה מצייר תמונה הכי פחות נוחה לעמדתי), אסור לנו לפגוע בחברה כולה כדי לרצות יחידים (אף כי חייבם להטות אוזן קשבת לא פומבית למתמודדים עם הקושי).

הלהט"ביזציה של החברה הישראלית פוגעת בחברה כולה. היא גורמת לשידול בני נוער להצטרף לשורות הלהט"ב וכמו כן, לפי הערכת הרב שרלו עצמו, לגידול אקספוננציאלי במספר הזוגות החד-מיניים המגדלים ילדים על דרך הפונדקאות (המהווה ייצור יזום ומכוּון של יתומים למחצה).

לרב שרלו זכויות רבות. הלגיטימציה וההכשר שהוא נותן לתופעת הלהט"ב אינה אחת מהן ויש להצטער על כך.

=======

ד"ר מאיר סיידלר, הוא מרצה בכיר במחשבת ישראל באוניברסיטת אריאל ובר אילן וחבר תנועת 'בוחרים במשפחה'

מהרב יובל שרלו נמסר בתגובה למאמר: "כשתוצגנה העמדות שלי כפי שהן באמת באופן לא מניפולטיבי יהיה טעם לענות"

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
21 תגובות - 12 דיונים מיין לפי
1
לדר' סיידלר זכויות רבות. הוא עוסק בהכשרים?
הכשר | 07-11-2019 16:56
לדר' סיידלר זכויות רבות. הרב שרלו אינו זקוק להכשריו
טפו איכסה ש''רבנים'' מתבוססים בסחי ומואס
יהודי | 08-11-2019 8:10
ושוב: טפו איכסה ש''רבנים'' מתבוססים בסחי ומואס
לדר סיילר הנכבד. שלום וברכה. מניסיוני :
ר"מ בישיבת.... | 07-11-2019 20:11
לא אתייחס אלא לסעיף ג. כיוון שבישיבתי קרה מקרה חמור של שנער אנס נער. ולהבנתי חלק מהבחורים סובלים מבעיות כאלה ואחרות. העליתי בשיעור הערה הילכתית אגבית לחלוטין, על נושא שיש לדון בו הילכתית (התכוונתי אולי לצטט פסק של הציץ אליעזר במצב מסוים, שמתיר משהו מסוים) אני מניח שכשתבת סעיף ג לא תיארת לעצמך איזו השתקה וטרור אני סבלתי... אגב, מהנערים-תלמידי... הם מוסתים, הם מאוימים על הנושא, ובעיקר חסרי כל יכולת להקשיב אפי' לדיון הלכתי תיאורטי נטו בנקודה מסוימת סביב הנושא. למרות שלחלקם זו הצלה כפשוטו פשוט לשמוע שיש לגשת ולהתייעץ... (לא כולם יבינו את ההלכה, אבל לפחות ידעו לשאול...) אתה טועה ומטעה. יש טרור פחד והשתקה על רבנים. הרב שרלו אמיץ. לא כולם. הרב שרלו נכון לשלם מחירים, לא כולם. ולא שבכל הסעיפים אתה צודק. רק שבסעיף ג אני יודע שאתה טועה ברמה הכי גבוהה של טעות. לרמה הזו קוראים : חוסר הכרת המציאות כפי שהיא. בכבוד רב, אשאר בעילום שם כמובן.
אבל בטוח אין לשרלו את ההכשר של התורה
ר | 07-11-2019 19:23
אין לו שום זכות להתיר את מה שהתורה אסרה וגם לא לגלות הבנה. צר לי , אלו הרפורמים שמחליטים מה טוב להם ומה לא ניראה להם בתורה ויוצרים דת חדשה.
2
הכותב מעוות דעות של אחרים.
יאיר | 07-11-2019 17:02
גם בטבע יש חד מיניות. זה בסדר כי ככה אלוהים ברא אותנו. כולנו על הרצף. אני חושב שמקרה הרב (?) אלון פתח את הנושא לדיון ציבורי חשוב. לא להכיר במציאות המשתנה זה לא רק פרימיטיבי אלא גם טיפשי.
אנחנו בני אדם. לא בעלי חיים
אבל אנחנו בני אדם | 07-11-2019 17:37
וכבני אדם אנו יכולים להתגבר על התאוות שלנו. בטבע, אגב, יש גם הרבה פחות נאמנות כלפי בני זוג, והרבה פחות קשר בין גורים שהתבגרו לבין הוריהם. אבל אנחנו לא חיים. אנו נבראנו בצלם אלקים ויש לנו, לכל אחד מאיתנו, היכולת להתגבר על היצרים שלנו, יהיו אשר יהיו. ואמנם, אולי יש כאלו שבאמת לא יכולים להתחתן בכלל. ואז בעצם הם נידונים לחיי בדידות - בעצם כמו אישה שהיא עגונה, ועדיין, עדיף לשמוע בקול ה' מאשר להמציא כל מיני פטנטים שאינם על פי דרך התורה.
3
להבנתי אתה עושה כאן סלט
דגכגד | 07-11-2019 17:17
להבנתי אתה עושה כאן סלט בין תופעת האולטרה-תקינות פוליטית, שה'טרור הלהטבי' הוא אחת מצורות ביטוי שלה (נרטיב שפוסל כל דעה שלא מיישרת קו עם רעיונות). אני מבין את התסכול שלך מהנרטיב הזה, וזכותך להביע מחאה. לדעתי הוצאת את דברי הרב מהקשרם.
4
אין תגובות ענייניות לבקורת על הרב שרלו
צחי | 07-11-2019 19:13
יש בעיה אמתית עם עמדותיו של הרב שרלו הוא מנסה לקבל את התנועה הלהטבית ולא רק את היחדים ובכך צודק דר' סיידלר
5
החילונים בכלל לא עסוקים בזה
אובססיה | 07-11-2019 20:11
נראה שבגלל שבישיבות אין בכלל נשים, ובגלל כל הצניעות, האיסורים וההתנזרות, יש במגזר תופעה שנערים סטרייטים מתנסים בחוויות הומואיות. אצל החילונים הם מתנסים עם בנות ורק מי שהוא הומו מלידה נוהג אחרת.
יתכן. עיין שררה שהיא עבדות חלק ב'..מקוואות גב
יתכן. | 07-11-2019 21:24
בספר שררה שהיא עבדות חלק ב' דן בנושא... וכן מקוואות הגברים... עיש...
דעה מעניינת
מחכחגצ | 07-11-2019 20:50
אף פעם לא חשבתי על זה כך... אם כי, אצל רוב האנשים הנטייה המינית היא מובהקת, ומשיכה לבני אותו מין לא קיימת גם בתנאים שציינת. יש אחוז קטן יותר שנמצאים על הספקטרום, שאצלם זה פחות חד משמעי.
6
גם אמיר אוחנה הומו
אז מה | 07-11-2019 20:16
ואפילו על בנו של ראש הממשלה היו שמועות שהוא ביל נטיות הפוכות. חברתו האחרונה ציינה שהוא לא נגע בה, ולא בגלל שהוא שומר נגיעה...
7
מדהים רמת הטיפשות של הכותב
אושר | 07-11-2019 22:55
לא האמנתי, זאת הרמה הנמוכה ביותר של ביקורת ששמעתי מאדם במעמדו של הכותב. רמה של ילד תיכון עם הסתכלות מצומצמת ומניפולטיבית של הבנת המבוקר.
מגיב 7. אתה הזוי ברמת גנון
אני | 08-11-2019 1:19
.
8
יישר כח לכותב המאמר.!
מד | 07-11-2019 23:22
.
9
מאמר מדהים ומחכים
אביעד | 07-11-2019 23:43
כל כך נכון
10
מי רצח את שירה בנקי? דתי או להט"ב?
אזרח | 08-11-2019 6:42
או שאולי גם כאן יש תאוריות שהשבכ והמשטרה עמדו מאחרי רצח הנערה. הטחו עיינכם מראות? הדתיים הם אנשיפ פנטיים המאמינים בחבר דמיוני המורה להם לרצוח את מי ששונה מהם.
כתבת תגובה בנוסח אנטישמי ומסית
לאזרח המסית | 09-11-2019 20:16
פסיכופט אחד רצח סתם נערה והנה כל היהודים סליחה הדתיים כולם אשמים וכולם שופכי דמים לחינם. ארוע יחידי בהסטוריה עשית ממנו מופת ושנינה
11
יובל שרלו הצטרף לחבורת הכופרים ילדי הכאפות
יהודי | 08-11-2019 12:41
של השמאל
12
זה הקב"ה שהכשיר את התופעה
דביל | 08-11-2019 13:35
הכל נהיה בדברו. אם לא היה מעונין, התופעה לא היתה קיימת. כניראה שזה רצונו.
יש אנשים עם נטיה לגילוי עריות, קאניבאליזם....
pando | 08-11-2019 19:27
אותו דבר אתה יכול לומר לגבי התופעה של גילוי עריות, קאניבאליזם, רצח, קלפטומניה, משכב חיות, פדופפליה וכו' ישנם אנשים עם נטיות טבעיות להנל וכו'