אין לייק: הרשת לועגת ללוגו החדש של פייסבוק - סרוגים

אין לייק: הרשת לועגת ללוגו החדש של פייסבוק

הנהלת פייסבוק הציגה לוגו חדש שנועד ליצור הבחנה בין החברה לבין הרשת החברתית, וכן להדגיש את הבעלות על וואטסאפ ואינסטגרם. אך הגולשים מיהרו ללעוג לעיצוב שתואר כגנרי: "באמת השקיעו מיליונים על זה?"

אין לייק: הרשת לועגת ללוגו החדש של פייסבוק
  זוכה ללעג ברשת. הלוגו החדש של פייסבוק (צילום מסך)

שינוי נוסף בפייסבוק: הנהלת חברת פייסבוק הציגה בתחילת השבוע לוגו חדש לחברה, שלדבריהם נועד ליצור הבחנה ברורה יותר בין הרשת החברתית המוכרת לבין החברה, המחזיקה בבעלות גם על שירותים נוספים. אם עד כה הלוגו של החברה היה זהה ללוגו הכחול המופיע באתר, כעת הלוגו החדש של החברה משלב בו גם צבעים מהאפליקציות האחרות שבבעלות החברה: הירוק הדומיננטי בוואטסאפ, לצד האדום והצהוב מהלוגו של אינסטגרם.

אנחנו מציגים לוגו חברה חדש שיגביר את ההבחנה בין חברת פייסבוק לבין אפליקציית פייסבוק, שתשמור על המיתוג שלה" הודיעו בחברה. "המיתוג החדש עוצב במטרה ליצור בהירות, והוא משתמש בטיפוגרפיה ייחודית על מנת ליצור הבחנה ויזואלית בין החברה והאפליקציה".

עוד ציינו כי הלוגו החדש יוצג בוואטסאפ ובאינסטגרם, כדי להדגיש את הבעלות על האפליקציות. למעשה, המטרה האמיתית של הלוגו החדש היא לנסות לנצל את הפופולריות הרבה של וואטסאפ ואינסטגרם כדי לשפר את הדימוי הציבורי של הפייסבוק- שהגיע לשפל חסר תקדים אחרי סדרה של סערות ציבוריות סביב פרטיות המידע של המשתמשים והטענות על הפצת פייק ניוז ברשת.

אלא שנראה שברשת פחות מתלהבים מהעיצוב החדש, כשרבים מיהרו לצחוק על הלוגו והרעיון שעומד מאחוריו. "אין ספק שהלוגו הזה הולך לפתור את כל הבעיות של פייסבוק" אמרו בציניות באתר הטכנולוגיה "The Verge". "זה לוגו גנרי וחסר טעם במיוחד, שמתאים יותר לבנק או כרטיס אשראי מאשר אתר אינטרנט".

גולשים ברשת החברתית גם העלו פוסטים שבהם תהו: "פייסבוק באמת השקיע מיליוני דולרים במחקר ופיתוח כדי להגיע ללוגו הזה?". כמו כן נכתב כי "ההחלטה לתת למארק צוקרברג לעצב בעצמו את הלוגו בתכנת וורד משנת 1997 הייתה בחירה מעניינת.

אחרים התייחסו בתגובותיהם להחלטה להשתמש רק באותיות גדולות בלוגו. "המעבר מ-facebook ל-FACEBOOK מדגיש שאלו שנותרו ברשת החברתית הם אנשים זקנים שלא שמים לב שהם על Caps Lock" אמר גולש אחד. באתר "Business Insider" הבריטי תהו "האם אותיות גדולות יצילו חברה קורסת", וכן טענו כי "facebook היא הרשת החברתית שאתם שונאים, אבל כנראה ש-FACEBOOK היא החברה שלא ידעתם שאתם אוהבים".

מי שהגדיל לעשות היה מנכ"ל טוויטר ג'ק דורסי, שסיכם את התחושות שלו בציוץ הלועג לשינוי הלוגו והצגת האפליקציות האחרות שבבעלות החברה כאפליקציות "מבית פייסבוק". בדבריו כתב בפשטות כי הציוץ הועלה לרשת "Twitter, from TWITTER".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו