מטורף: "מחילה" הפך לסרט הישראלי המצליח ביותר השנה

מטורף: "מחילה" הפך לסרט הישראלי המצליח ביותר השנה

חמישה שבועות בלבד מאז שיצא לאקרנים, סרטם השני של גיא עמיר וחנן סביון- "מחילה" הפך לסרט הישראלי הנצפה ביותר לשנת 2019  "אנחנו נרגשים, אבל לא מופתעים"

author-image
מטורף: הסרט "מחילה" שבר שיא חדש
  צילום: לאל-אוטניק

'מחילה' לא רק בשעת הנעילה: חמישה שבועות בלבד מאז שיצא לאקרנים, סרטם השני של גיא עמיר וחנן סביון מציין 300 אלף צופים בבתי הקולנוע ובכך זוכה לתואר הנכסף של הסרט הישראלי המצליח ביותר לשנת 2019.

"אנו נרגשים לנוכח ההצלחה המדהימה של 'מחילה', אבל לא מופתעים" מספרת לירון אדרי, מנהלת ההפצה של יונייטד קינג "לגיא וחנן יש יכולת ייחודית לספר סיפורים- הסרטים שלהם מרגשים, מצחיקים ושובי לב והקהל מצביע ברגליים."

עוד באותו נושא

ה'מחילה' שלה | שירי מימון בראיון מיוחד לסרוגים


4

זו לא הפעם הראשונה שעמיר וסביון זוכים להצלחה קולנועית אדירה- סרטם הראשון, "מכתוב", שיצא לאקרנים לפני כשנתיים,הגיע ל-600 אלף צופים בקולנוע ושבר שיא של מכירת כרטיסים ב-30 שנים האחרונות.

בסרט המצליח מככבים עמיר וסביון, לצד כוכבים נוספים כמו שירי מימון, אלון אבוטבול, נועה קולר וצחי הלוי.

במרכז העלילה החברים הטובים שאול וניסן (אותם מגלמים גיא וחנן), נפגשים לאחר שלפני שלוש שנים יצאו לשוד שהשתבש והפריד ביניהם – שאול נכנס לכלא וניסן נמלט לחו"ל וחזר בתשובה וכעת הוא רוצה לבקש בכל דרך את מחילתו לפני יום כיפור.

לא מפחדים מהדתה

בראיון לסרוגים סיפרו עמיר וסביון, על החיבור של היצירה שלהם עם הדת "אני חושב שיש דווקא משהו כיפי להנגיש את היהדות גם לקהל החילוני והם רואים את היופי שיש בה" סיפר גיא עמיר לסרוגים "כל המושג של הדתה הוא מושג חשוך בעייני, לא נראה לי שהוא אמיתי"

חנן: "אנחנו באים ממשפחות שומרות מסורת. וככותב אתה מציג את הדברים שאתה בא מהם, מהעולם הזה והיכולת שלי להשפיע ולשנות. אני חושב שגם מבחינת העולם הדתי וגם החילוני, אנחנו באים דווקא ממקום של חיבור ולא של פילוג".

גם שירי מימון שמגלמת בסרט את ריבקי, אלמנה שחזרה בתשובה סיפרה לסרוגים על החיבור שנוצר לה עם הדמות.  "האמת שהתחברתי לריבקי מהרגע הראשון, אפילו שהיא בדיוק ההפך ממני" מספרת מימון לסרוגים "התחברתי לשקט שלה, לנקודת המבט האופטימית ולדרך שבה היא משיגה את מבוקשה. בצניעות וחכמה

"לקחתי את אמא שלי כרפרנס לרבקי, אמא שלי הגיעה מבית דתי. היא מאוד עדינה ורגועה אפילו קצת סגורה וביישנית והיא היתה המודל שלי לתפקיד הזה".

==================

הסרט הופק ע"י "סרטי יונייטד קינג" – משה ולאון אדרי ו"פירמה פילמס" – אדר שפרן ורוני אברמובסקי ובתמיכת קרן רבינוביץ וקשת ויצא לאקרנים בארץ ב-26/9.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
5 תגובות - 5 דיונים מיין לפי
1
הקהל החילוני. מתקשה
שמעון | 06-11-2019 18:17
הקהל החילוני רואה בדת הגבלות .הגבלות בשבת מין עונש כזה .. לעומת זאות הוא חופשי . בעינהם השבת היא עונש לא שבת קודש לא שבת מנוחה משפחה תפלה שיחה .
2
בגלל מה שעשית לרב פירר
סימבה | 06-11-2019 22:06
נתת יד בהתטבאויות שלך אני מחרים אותך . גם ככה את זמרת משעממת ,זה שנתת יד במה שקרה לרב פירר "הדרת נשים" עלק . את פשוט לא מעניינת יותר .
3
סרט 'מחילה'
אני | 07-11-2019 13:18
באמת סרט מקסים. הנאה צרופה
4
סרט לא מלהיב בכלל
תותי | 07-11-2019 21:44
הגענו בגלל שאהבנו את מכתוב, אבל מחילה הרבה פחות טוב. עלילה עם המון חורים ודברים לא הגיוניים. למרות שהשחקנים מעולים, בסרט הם לא במיטבם, חוץ מאלון אבוטבול, ונראים מידי משוחקים. התאכזבנו.
5
האם אדם שומר מצוות יכול לראות סרט זה? מבחינת
לא חשוב | 28-11-2019 18:48
?