הכנסת תדון לראשונה במצב הכורדים בצפון סוריה - סרוגים

הכנסת תדון לראשונה במצב הכורדים בצפון סוריה

ביוזמה של חבר הכנסת צבי האוזר אליה הצטרפו חברי הכנסת גדעון סער ואלי אבידר, הכנסת תדון היום (רביעי), לראשונה, במצב הכורדים בצפון סוריה מאז פלישת טורקיה לאזור

הכנסת תדון לראשונה במצב הכורדים בצפון סוריה
  צילום: נעם רבקין פאנטון/ פלאש 90

הכנסת תתכנס לדון לראשונה במצב הכורדים בצפון סוריה מאז שהטורקים פלשו לשם לאחר שהאמריקנים בהוראתו של טראמפ נסוגו מהאזור.

הכנסת לא התכנסה ולא יזמה דיון בעניין הכורדים למרות שהנושא נדון ברוב הפרלמנטים של העולם המערבי. בעוד הפרלנט האירופאי, בית הנבחרים בארה"ב, ופרלמנטים רבים באירופה גינו את התוקפנות הטורקית בצפון מזרח סוריה, הכנסת טרם כינסה דיון בנוגע לכך וטרם גיבשה את עמדתה הרשמית של ישראל בנושא זה.

עוד באותו נושא

קריאה מוסרית חשובה יצאה היום מסוכת הרב הראשי


5

ההצעה הדחופה לסדר הוגשה על ידי חבר הכנסת צבי האוזר (כחול לבן) אליה הצטרפו חברי הכנסת גדעון סער (הליכוד) ואלי אבידר (ישראל ביתנו), אושרה היום (רביעי) על ידי נשיאות הכנסת נכתב כי ״כמדינת לאום של המיעוט האתני במזרח התיכון, מחויבת הכנסת להשמיע קול ברור אל מול המתרחש בסוריה״ מהלך כזה יזכר היסטורית וערכית לזכותה של ישראל".

בנוסף, מופיעה בהצעה דרישה לדון בנושא בהיבטיו האסטרטגים: ״המשך קיומה של אוטונומיה כורדית דה-פקטו הוא אינטרס ישראלי. ברמה הגיאו-אסטרטגית, זהו הבלם האחרון שנותר במסדרון היבשתי בין טהרן לקונייטרה עליו עומלת איראן כבר מספר שנים״.

להצעה הדחופה לסדר הצטרפו ח"כ גדעון סער מהליכוד וח"כ אלי אבידר מישראל ביתנו.

בחודש שעבר אמר נשיא ארה"ב במסיבת עיתונאים בבית הלבן  כי הפסקת האש בסוריה נשמרת ומחזיקה ומעמד ולפיכך הורה לבטל את הסנקציות הכלכליות על טורקיה. לדבריו לאחר שטורקיה הודיעה לו כי תעצור את המבצע בסוריה, הוא הורה להסיר הסנקציות וכי על טורקיה וסוריה לשמור על האזור מפני האיומים של דאע"ש.

טראמפ אמנם הבהיר כי הסנקציות יוסרו כל עוד לא יקרה משהו "שאנחנו לא נהיה מרוצים ממנו". עוד הוסיף טראמפ כי הפסקת האש בגבול הושגה בזכות מאמציה של ארה"ב ובשל כך ניצלו חייהם של כורדים רבים.

לפי נשיא ארה"ב, ארדואן פעל נכונה בדרך להפסקת האש והוסיף כי נשיא טורקיה הינו מנהיג חזק שאוהב את עמו "וייתכן שניפגש בקרוב"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
הרבי
נועם | 04-04-2021 12:08
הרבי מלובביץ' ישו מוחמד הנביא מואפק טריף