עיריית ת"א פועלת להתקין מספר זיהוי על קורקינטים חשמליים

עיריית ת"א פועלת להתקין מספר זיהוי על קורקינטים חשמליים

עיריית תל אביב פועלת להסדרת מספר זיהוי לקורקינטים חשמליים שיתופיים הפועלים בעיר באמצעות מספרי הזיהוי ניתן יהיה לדווח על משתמשים הרוכבים בכלים אלו בניגוד לחוק

author-image
עיריית ת"א פועלת להתקין מספר זיהוי על קורקינטים
  (צילום אילוסטרציה: מרים אלסטר/פלאש90)

המלחמה של עיריית ת"א בחברות השכרת הקורקינטים בתל אביב עולה מדרגה. אחרי שדרשה מהחברות לדאוג כי שוכרי הרכינועים לא יעברו על החוק בנוסעם על המדרכה, מגיע שלב האכיפה.

עוד באותו נושא

מתה מפצעיה בת ה-6 שנפגעה ברכיבה בקורקינט

העירייה הודיעה היום לחברות המחזיקות בהיתר זמני להצבת קורקינטים חשמליים שיתופיים להתקין מספר זיהוי לכל כלי המוצב על-ידן במרחב הציבורי של העיר. בהודעת העירייה הוסבר כי "בבסיס דרישה זו עומדת מטרה חשובה של  שמירת הסדר הציבורי וכן הגנה על בטיחותם של הולכי הרגל והמשתמשים בכלים אלה."

בתוך כחודש וחצי נדרשות החברות להתקין מספר זיהוי לכל אחד מהכלים אשר מוצבים על ידם ומאמצע החודש הלועזי הבא, תפעל העירייה בכל האמצעים העומדים לרשותה לתפיסה וסילוק כלים שיתופיים אשר ימצאו ללא מספר זיהוי ברחבי העיר.

העירייה תזמין את הציבור להלשין על קורקינטים הנוסעים על המדרכה ולשלוח תיעוד שלהם לאפליקציית 106, עם זמן ומקום, כדי לאתר את העבריים. החל מתאריך 31.1.2020 תבקש העירייה לקבל דיווח חודשי בכל הנוגע לאופן הטיפול במקרים שהועברו לבעל ההיתר הזמני. 

מיטל להבי, סגנית ראש העיר ומחזיקת תיק התחבורה: "המדיניות העירונית היא להחזיר את המדרכות להולכי הרגל, לייצר תרבות רכיבה בטוחה, למתן ולהאט את תנועת הרכבים בעיר. כחלק מהסדרת פעילות הקורקינטים השיתופיים יצאנו למהלך שמטרתו להגביר את הבטיחות באמצעות פיקוח על רכיבה על פי חוקי התנועה, על ידי חיוב רישוי לכלים השיתופיים, במסגרת היתר ההפעלה שאנו נותנים לחברות.

חובת הרישוי תושת בשלב ראשון על החברות המפעילות, במטרה להרתיע את הרוכבים שברובם הם מזדמנים מלבצע עבירות רכיבה שמסכנות את חייהם ואת חיי זולתם ולהגביר את יכולת הפיקוח שלנו על אופן הרכיבה. במקביל נמשיך לפעול מול הכנסת ומשרד התחבורה על מנת לקדם חקיקה ארצית, שתחייב את כלל האופניים והקורקינטים, פרטיים ומסחריים כאחד, בהתקנת מספר רישוי."

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו