גנץ על מאמצי התיווך של הימין: "אחדות איננה בלוק" - סרוגים

גנץ על מאמצי התיווך של הימין: "אחדות איננה בלוק"

יו"ר כחול לבן ח"כ בני גנץ התייחס לדיבורי האחדות של בלוק הימין: "אחדות איננה בלוק שבו כולם חושבים כאחד ופועלים למען איש אחד", לדבריו הוא פועל למנוע בחירות שישרתו פילוג ויביאו עלינו עוד גל עכור של שנאה."

גנץ על מאמצי התיווך של הימין: "אחדות איננה בלוק"
  צילום: אלעד מלכא

יו"ר כחול לבן, רא"ל (מיל') ח"כ בני גנץ התייחס בוועידת ישראל ללכידות חברתית של הליגה נגד השמצה, לדיבורים על ממשלת אחדות, ועל פגישות בלוק הימין אצל נתניהו.

עוד באותו נושא

ההצעות לנתניהו: בחירות ישירות ופגישה עם ליברמן


10

"אחדות איננה בלוק שבו כולם חושבים כאחד ופועלים למען איש אחד. אחדות מתקיימת כשכל הצדדים מניחים את האינטרסים האישיים בצד, ופועלים ביחד למען עתיד המדינה, למען עתיד כולנו." אמר גנץ, המחזיק במנדט להקים את הממשלה הבאה.

גנץ הוסיף: "80% מאיתנו בחברה הישראלית מסכימים על 80% מהסוגיות, ועל השאר אפשר להתווכח, אבל אסור לגרור את ישראל לעוד מערכת בחירות ולזרוק מיליארדים לפח. עבורי אחדות היא ההבנה שלכולנו כאן מטרה אחת בלבד- טובתה של מדינת ישראל ושל אזרחי ישראל."

עוד אמר גנץ: "בבחירות האחרונות בחרו רוב אזרחי ישראל באחדות, בשעה שיש מי שעסוקים באינטרסים האישיים והמשפטיים שלהם. אני עושה הכול- מעל וגם מתחת לפני השטח על מנת לממש את הבחירה הזאת ולמנוע עוד מערכת בחירות שתשרת את הפילוג. בחירות שישרתו פילוג ויביאו עלינו עוד גל עכור של שנאה. יש לנו הרבה אתגרים במדינה הנפלאה הזאת. עלינו להתחיל לעבוד ביחד למענה".

הדברים באים על רקע ישיבת הבלוק הימני – דתי אתמול בלשכת ראש הממשלה בכנסת, בה הציעו ראשי המפלגות לראש הממשלה נתניהו פתרונות שיביאו להרכבת ממשלת אחדות. בין היתר: פגישה נוספת עם אביגדור ליברמן, בחירה ישירה בין נתניהו לגנץ ויישור קו אחיד מול כחול לבן.

בפתח הישיבה טען השר זאב אלקין, מנהל המו"מ הליכוד כי "אפסו הסיכויים לממשלת אחדות וכל יום שעובר מקטין את הסיכויים". אך השרים לא אמרו נואש והעלו מספר הצעות.

בתחילה קידם יו"ר ש"ס אריה דרעי לחוקק חוק בזק שיביא לבחירה ישירה בין נתניהו וגנץ, ושהמנצח יהיה זה שירכיב את הממשלה הבאה. אך נתניהו לא התלהב מהרעיון שהעלה שוב מקורבו, ואמר לו: "אתה מביא את החופה לפני שהבאת את הכלה".

לפי ההצעה, הבחירות יקרו תוך חודש לאחר חקיקה על סמך פנקס הבוחרים לכנסת ה- 22, זאת מבלי צורך לפזר גם את הכנסת הזו. אך כאמור- זה נדחה על הסף.

עוד באותו נושא

בנט באזכרה לרב עובדיה: קורא לגנץ ונתניהו לאחדות


10

במהלך הפגישה הרוחות התלהטו טיפה, כשדרעי נזף באיילת שקד שנפגשה היום שוב עם אביגדור ליברמן במטרה לקדם פשרה בנושאי דת ומדינה מול החרדים כי הוא "מבקש שלא תתן עצות לציבור החרדי בתקשורת ". צריך לציין כי שקד מצוייה בקשר אינטנסיבי עם אריאל אטיאס מקורבו של דרעי וחבר צותת המו"מ.

ובכל זאת, שקד יחד עם ראשים נוספים לחצו על נתניהו להיקרות לפגישה נוספת עם יו"ר ישראל ביתנו, במטרה לשכנעו. אולם נתניהו נשאר סקפטי בנוגע לכך ואמר כי הוא מוכן לעשות זאת, אך לא חושב שמשם תגיע הישועה.

אף אחד לא יברח מהבלוק

בטרם כניסתו לפגישה אמר לסגן השר יעקב ליצמן  לכלי התקשורת: "אל תקחו ברצינות את הידיעות והשמועות על כך שחלק מראשי הבלוק נפרדים וכו'. אף אחד לא יברח מהבלוק, והיסוד שלנו הוא לעמוד איתנים מול הלחצים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
13 תגובות - 11 דיונים מיין לפי
1
אין שום פסול בבלוק
אבי | 05-11-2019 12:05
המטרה שלו היא לשמור על הימין מאוחד. זה לא אומר שגנץ לא יכול לדרוש דברים שחשובים לו. שידרוש מה שהוא רוצה מהבלוק ויקבל. זכותו גם לבוא כבלוק עם מפלגת העבודה
2
גנץ אדם ללא השכלה וכשרון כלשהו. כשלון מוחלט.
ציפי | 05-11-2019 13:40
בן אדם חסר תוכן. ללא כריזמה. אי אפשר לצפות בו. מביא אנטגוניזם.
3
גם אתם בלוק
מלכה | 05-11-2019 13:45
של כמה מפלגות. איזו צביעות.
4
בלוק
סמי | 05-11-2019 13:58
גנץ לידיעתך אפשר לעשות אחדות עם בלוק אי אפשר לעשות אחדות עם אחד שיש לו ראש של בלוק.
5
בלוק = אחדות בין כל חברי הבלוק
אביגדור | 05-11-2019 14:14
גנץ היקר, מתי סוף סוף תבין, רוב העם, פשוטו כמשמעו, רוב העם היהודי כבר מאוחד מאוד יפה, 55 מנדטים, מתוך 107 מנדטים זה שווה 52 אחוז מהעם. הבלוק הזה, זה אחדות מאוד יפה ומדהימה, והעם היהודי מאוד גאה בה. דא עקא, שיטת הבחירות הדפוקה, עדיין לא מאפשרת לרוב יהודי להקים ממשלה, בגלל זה אתה מחפש לבטל את אחדות הבלוק, במקום להצטרף אליו ולחזקו, אתה מבקש להחלישו......
ליברמן
דימטרי | 05-11-2019 15:29
הצעה מפתה לליברמן מחפשים דחוף דוברי רוסית למכירה בשוק הכרמל דייסת ממליגה עם נגיעות שיבולת שועל רוסי שכר הולם
6
ימין מחורבן יביא לחורבן
יי | 05-11-2019 17:12
מצד אחד ציונים חובשיי כיפות סרוגות ומיד שני חרדים שמתעלקים על המדינה ולא תורמים מאומה .יושבים יחד עם הליכוד שדאג להחזיר אדמות מים עלייתו לשלטון ולהמשיך בפינוי יהודים מביתם לא מבין מה משותף לכולם. יש מכשף שפשוט כישף אותם בהבטחות סרק נותן להם לשמוע מה שהם רוצים לשמוע עושה הפוך בדיוק מאכיל טרוריסטים משיב אדמות מפנה התנחלויות ויותר כל פעולה של התיישבות . או שהם טיפשים או שהם מכושפים .
א
ד | 06-11-2019 9:50
שמאל מחורבן הביא למוות של אלפי אנשים בהסכי אוסלו. ובמלחמת כיפור ואם דעתם תתקבל יהיו עוד הרוגים.
7
H
K | 05-11-2019 18:19
חחחחחחחחחחחחחחחחחח חיים בסרט מצוייר שלא יהיה עוד פעם בחירות חחחחחחייי צאו מהסרט
8
גנץ תפסיק להתנהג כמו ילד בגן
יוסי | 05-11-2019 19:33
וכל הזמן להתבכיין , אתה ידעת שלא תצליח להרכיב ממשלה אז מה עכשיו אתה יוצא לתקשורת כל שני וחמישי ומיתבכיין ?
9
זה לא בלוק זה מאפיה
קרן | 05-11-2019 20:20
בלוק של אנשים עם תיקים בפרקליטות זה לא בלוק זה מאפיה
10
גנץ צודק
ימנית מודאגת | 06-11-2019 0:57
יצרת בלוק מראש זה חוקי אבל כוחני ולא הגון. המפלגה השניה בגודלה תעשה בלוק מול המפלגה המנצחת ולא תאפשר משא ומתן נורמלי בין המפלגה המנצחת למפלגות אחרות?! גנץ לא יכול לבוא ככה לאחדות כי בעצם ביבי יצר רוב מלכתחילה שמשמעותו הוא שלגנץ לא תהיה שום יכולת השפעה. מי היה רוצה להיכנס ככה?! אם רוצים ממשלה רחבה צריך להוריד אגו, לתת לאנשים להשמיע את קולם ולהביא לידי ביטוי את הערכים שלהם. דווקא ליברמן נורא משחק על אגו ולא מובן למה מחזרים דווקא אחריו... הוא לא מביא שום חידוש אידיאולוגי וגם לא אישיותי וגם חי על פילוגים. בכלל לא פרופיל מתאים למישהו בממשלת אחדות! שיקחו את העבודה, הימין החדש, הליכוד וגנץ.
11
גנץ, מה לך כי תלין?
Avi | 06-11-2019 13:01
אחדות היא לא בלוק. וכי מי מונע מכחול לבן לבוא למומ עם הבלוק שלו.. העיקרון המנחה והמחייב הוא ששתי המפלגות הגדולות יסכמו על קווי היסוד ביניהן, כשמאחוריהן המפלגות התומכות מכל צד. מה גם שחלוקת התיקים בין כחול לבן לליכוד מתחלקים שווה בשווה. אז ממה נפשך? אף מפלגה גדולה לא תזכה ביתרון מספרי של שרי ממשלה על פני רעותה. נראה אפוא שההתנגדות לישב עם הליכוד והבלוק הוא אך תירוץ לאי אחדות אמיתית וכנה.