תהיו הראשונים להתעדכן!
נרשמים לניוזלטר של סרוגים ומקבלים מדי יום את החדשות והעדכונים הכי חמים ישירות למייל.
שנתיים לאחר שביתת הרעב במאהל המחאה של המשפחות השכולות וראשי הרשויות בסוגיית הכבישים העוקפים, והסיכום עם ראש הממשלה על 800 מליון שח לכבישים העוקפים, השלב הכמעט אחרון לקראת היציאה לסלילת עוקף חווארה, וסיום עוקף לובאן יוצא לדרך.
לאחר שבימים האחרונים החלה עבודת הטרקטורים בעוקף אל ערוב, היום (ב') אושרו היום התקציבים לביצוע הכביש המרכזי עוקף חווארה ויחד איתו עוקף לובאן בוועדת כספים.
ראש המועצה האזורית שומרון יוסי דגן שהוביל את המהלך בשנתיים האחרונות, התייצב לדיון יחד עם אנשי המקצוע במועצה האזורית שומרון, ועם נציגי המשפחות השכולות ששבתו רעב לפני שנתיים. הדס מזרחי שאיבדה את בעלה תת ניצב ברוך מזרחי הי"ד בפיגוע ירי, איציק אבוטבול ששכל את אשתו הדס אבוטבול בפיגוע ירי בכבישי השומרון וכן הנערה איילה שפירא שנפצעה בפניה מבקבוק תבערה בשומרון לפני כ-4 שנים והגיעה לדיון עם אמה רות, והיו ממובילי המאבק. התקציב עבר בין השאר בסיוע של ח"כ מיקי זוהר, השר בצלאל סמוטריץ וח"כים נוספים.
יוסי דגן ראש המועצה האזורית שומרון אמר במקום: "הכבישים הללו הם של תקציב שכבר אושר ע"י הממשלה לפני שנתיים, מביך שמשפחות שכולות וראשי רשויות היו צריכים לשבות רעב בשביל דבר כזה, אבל שהתקציב כבר אושר אין שום סיבה מלבד פוליטיקה ושנאת ישראל לעכב אותו. מדובר בכבישים שמשמשים גם את האוכלוסייה היהודית וגם את האוכלוסייה הערבית וישפרו את התחבורה גם במישור הביטחוני וגם ברמה הבטיחותית.
האפליה שיהודה ושומרון הם סוג ב' גם בתשתיות וגם בבטיחות לעומת כל אזור במדינת ישראל צריכה להיגמר. העברת התקציב היום היא צעד משמעותי בקידום העניין. אנחנו נפעל בכל הכוח ולא נמצמץ כדי להגיע למצב שהתשתיות ביו"ש יהיו כמו בכל מקום אחר במדינת ישראל, ולהגיע לתשתיות שמאפשרות מליון יהודים בשומרון ." הוסיף דגן.
בדיון נכחו יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני מיהדות התורה, ח"כ מיכל שיר (הליכוד), וכן נציג ישראל ביתנו תמך בהעברת התקציב בהצבעה.
הדס מזרחי: כמובילת אוהל המחאה של המשפחות השכולות שאיבדה את בעלה בפיגוע, ואני שומעת שכסף טרם עבר בשל ממשלת מעבר זה מקומם אותי. ממשלת מעבר יכולה להמשך עוד הרבה זמן. הנסיעה בכבישים מסוימים ביהודה ושומרון הם מלכודת מוות. אלה דברים שאסור לעצור. יש להתחיל מיידית בסלילת הכבישים העוקפים שלא נראה עוד מקרים קשים כמו שלי בשל סיבה הזויה כמו תשתיות
רות שפירא אמה של איילה שפירא: "הכבישים הקיימים הם דרכים מנדטוריות שאינם מתאימים לצרכים הבטחוניים או התחבורתיים של המאה ה21. כשהרכב שלנו בער על הכביש, לא היתה גישה לאמבולנס, ופינוי הפצועים בוצע ע"י רכב שטח ובדרך עפר צדדית. כבישים עוקפים הם לא מותרות אלא צורך חיוני".
בתוך כך החלו העבודות בכביש עוקף אל-ערוב בגזרת גוש עציון, ויעקוף את הכפרים אל-ערוב ובית-אומר בין גוש עציון לחברון. הכביש החדש ישפר את הרמה התשתיתית של הדרך, ישפר את חווית הנסיעה ויפחית את עומסי התנועה לכלל האוכלוסיות המתגוררות באזור.
בשלב הראשון צפוי הכביש החדש, כ-7 ק"מ אורכו, לעבור תהליך של סימון תוואי הציר על ידי טרקטורים בשטח ויימשך כחודש. השלב השני, ביצוע פריצת הכביש וסלילתו, יחל בחודש אפריל הקרוב וייפתח בהקדם לטובת כלל הנוסעים בכביש.
יו"ר מועצת יש"ע חננאל דורני: "אנו עוסקים יומם וליל בשיפור התשתיות ביהודה, שומרון ובקעת הירדן, והכבישים העוקפים הם חלק בלתי נפרד מהעבודה שלנו. כבר לפני שנתיים אושרה התוכנית לסלילת הכבישים העוקפים ואנו שמחים לראות שהעבודה הרבה השתלמה. אני רוצה להודות לכלל השותפים שלנו: למשרד התחבורה, משרד האוצר, משרד הביטחון, משרד ראש הממשלה, המינהל האזרחי, נת"י וראשי המועצות באזור. זכינו להמשיך לפתח ולבסס את יהודה ושומרון. אין ספק כי שיפוק התשתיות ביהודה ושומרון הוא המפתח להבאת מיליון תושבים ולקידום ריבונות ישראלית באזור".
מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו