כיפת ברזל יירטה רקטה, צה"ל תקף ברצועה בתגובה - סרוגים

כיפת ברזל יירטה רקטה, צה"ל תקף ברצועה בתגובה

לפני זמן קצר (חמישי) נשמעה אזעקת צבע אדום במספר ישובים בעוטף עזה. מצה"ל נמסר כי האזעקה נשמעה בקיבוצים עלומים ובארי וכי זוהה שיגור של רקטה שיורטה. בצה"ל תקפו בתגובה בסיסים של חמאס

כיפת ברזל יירטה רקטה, צה"ל תקף ברצועה בתגובה
  (צילום: יונתן זינדל/ פלאש90)

לפני זמן קצר (חמישי) נשמעה אזעקת צבע אדום במספר ישובים בעוטף עזה. מצה"ל נמסר כי האזעקה נשמעה בקיבוצים עלומים ובארי וכי הפרטים בבדיקה.

לאחר בירור נסיבות הפעלת האזעקה מדובר צה"ל נמסר כי "זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל. לוחמי הגנה אווירית שיגרו מיירט לעבר המטרה".

בהמשך הערב דובר צה"ל אישר כי כוחות צה"ל תקפו שתי עמדות צבאיות של חמאס בצפון רצועת עזה כתגובה לשיגור הרקטה. במקביל, בגלי צה"ל דווח כי כוחות מיוחדים הוקפצו לאוגדת עזה.

האזעקה האחרונה בעוטף עזה הייתה לפני כארבעה ימים. דובר צה"ל אישר את הדיווח ומסר כי הפרטים בבדיקה. לאחר בירור נמסר כי מדובר בהתרעת שווא מסיבה שטרם ברורה.

צפו: כיפת ברזל ופטריוט בתרגול יירוטים משותף

לפני כחצי שנה הושלם אימון משולב ראשון של מערכות יהלום (פטריוט) ומערכות "כיפת ברזל". לוחמי ההגנה האווירית של חיל האוויר ביצעו יירוטים מוצלחים כנגד מטרות בגבהים וטווחים משתנים.

עוד באותו נושא

צפו: כיפת ברזל ופטריוט בתרגול יירוטים משותף

האימון נערך בבסיס במרכז הארץ, וכלל מתארים ותרחישים אשר מטרתם לבחון את כשירות לוחמי וטכנאי ההגנה האווירית של חיל האוויר ומערכותיהם. הניסוי התקיים כחלק מתוכנית האימונים השנתית.

באימון ביקרו שתי משלחות מצבא ארה"ב ומצבא יוון, שהגיעו לצפות בניסוי ולהפיק לקחים מתוצאותיו. המשלחות ייקחו חלק בפאנל שידון בתכנים מקצועיים ובשיתוף הפעולה בין הצבאות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
חחחח כרגיל צה''ל מפגיז דיונות חול
ירון שאול | 31-10-2019 21:53
לא חבל על כל טיל שעולה לנו משלמי המיסים עשרות ומאות אלפי ולפעמים מליוני דולרים וכל זאת בלי לפגוע באף מחבל רק להרוס כמה פחים וצריפים??? אתם יכולים לקרוא לצהל צבא הגנה לישמעל ולא צבא הגנה לישראל כבר ידוע ויש הוכחות מוצקות לכך שהקרן להשמדת ישראל וקרן וקסנר הבזויים שולטים בצבא.ביזיון אין עוד תחתיות שאפשר לרדת אליהם.