שר המשפטים אישר: ההאקר הרוסי יוסגר לארה"ב - סרוגים

שר המשפטים אישר: ההאקר הרוסי יוסגר לארה"ב

שר המשפטים הודיע כי חתם על צו ההסגרה של אלכסיי בורוקוב, ההאקר הרוסי המעורב בפרשת מעצרה של נעמה יששכר ברוסיה. עורכי דינה הבהירו כי יעתרו לבג"ץ: "ההחלטה תחרוץ את גורלה"

author-image
שר המשפטים אישר: ההאקר הרוסי יוסגר לארה"ב
  נעמה יששכר, המוחזקת ברוסיה כקלף מיקוח לשחרור ההאקר שהוסגר לארה"ב

שר המשפטים אמיר אוחנה הודיע הערב (רביעי) כי חתם על צו ההסגרה של אלכסיי בורוקוב, ההאקר הרוסי המעורב בפרשת מעצרה של נעמה יששכר ברוסיה, וזאת לאחר שבית המשפט המחוזי ובית המשפט העליון אישרו את הסגרתו לארה"ב – שם הוא מבוקש על-ידי רשויות אכיפת החוק בחשד לעבירות סייבר.

לדבריו, ההחלטה התקבלה לאחר דיוני עומק רבים שנערכו בשבועות האחרונים עם גורמים שונים, ובהם גורמים מדיניים ומשפטיים.

עוד באותו נושא

ההתעמרות בנעמה יששכר; אמה לא הורשתה לבקרה

עורכי הדין בועז בן צור ונתי שמחון, המייצגים את נעמה יששכר ומשפחתה, הביעו את אכזבתם מההחלטה. "אנו מצרים על החלטת שר המשפטים לחתום על צו לביצוע ההסגרה של מר אלכסיי בורקוב לארצות הברית, הואיל ובהחלטה זו יש כדי לחרוץ את גורלה של נעמה יששכר ולפגוע בזכויותיה" אמרו. "בכוונתנו לפעול באופן מהיר, להגשת עתירה לבג"ץ נגד החלטת שר המשפטים, מתוך ציפייה המבוססת על יסוד הדין והצדק, כי החלטה זו לא תיוותר על כנה".

כאמור, בורקוב נעצר ב-2016 בישראל והיה אמור להיות מוסגר לידי ארה"ב בעקבות חשד למעורבותו בבחירות לנשיאות במדינה. מעצרו והסגרתו של בורקוב עומדים במרכז הסערה סביב מעצרה של נעמה יששכר ברוסיה, שנעצרה באפריל האחרון ונידונה לפני כחודש ל-7.5 שנות מאסר לאחר שנמצאו 9.5 גרם חשיש בתרמילה בעליה למטוס ממוסקבה לנתב"ג.

בישראל טוענים כי העונש הכבד שהוטל על יששכר הוא בשל הרצון של מוסקבה לבצע חילופי אסירים בין ההאקר הרוסי המוחזק במעצר בישראל לבין יששכר. לפי ההערכות מדובר בעונש חמור ביותר, בייחוד לאור העובדה כי יששכר לא ביקשה להיכנס לרוסיה, אלא רק שהתה במוסקבה במסגרת טיסת המשך (קונקשיין) בין ישראל ובין המזרח.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
2 תגובות - 2 דיונים מיין לפי
1
טוב מאוד שיאכלו אותה הרוסים האכזריים
אמיר | 30-10-2019 19:44
שידעו שאנחנו לא עבד נרצע
2
אסור להכנע לבריונות הרוסית.
אלמוני | 30-10-2019 21:46
וצריך לפעול בדחיפות לתקן את מערכת המשפט ולהפסיק מיידית את מופע העוועים בו בגץ יכול לקבל החלטות במקום השר הממונה, או אפילו מעלה על דעתו להתערב בתחום שאיננו בשום פנים ואופן תחום אחריותו.