לאחר הסערה: מופע המחווה לשלמה ארצי בסכנת ביטול - סרוגים

לאחר הסערה: מופע המחווה לשלמה ארצי בסכנת ביטול

אמנים רבים, בהם התזמורת הפילהרמונית ומוש בן ארי ביטלו את השתתפותם במופע המחווה לשלמה ארצי, לאחר הסערה התקשורתית שנוצרה סביבו עקב "הדרת הנשים". כעת המופע עומד בסכנת ביטול

author-image
לאחר הסערה: מופע המחווה לשלמה ארצי בסכנת ביטול
  (צילום: שלומי פינטו)

בעקבות הסערה התקשורתית שנוצרה ביממה האחרונה סביב מופע המחווה לשלמה ארצי, אליו לא הוזמנה אף זמרת- אמנים רבים, בהם: מוש בן ארי ועילי בוטנר ביטלו את השתתפותם במופע, עקב כך המופע בסכנת ביטול.

על פי הפרסום ב"וואלה" גם התזמורת הפילהרמונית מאיימת לבטל את השתתפותה באירוע, אם "הדרת הנשים" תמשך. "לתזמורת הפילהרמונית נודע על רשימת האמנים שישתתפו במופע זמן רב לאחר הסכמתה לקחת בו חלק" נמסר מטעם יחסי הציבור שלהם "התזמורת, שבה חברות עשרות נגניות, מתנגדת להדרת נשים ולכן תיקח חלק באירוע רק אם יצורפו אליו גם זמרות".

מוקדם יותר היום (ד') התייחס שלמה ארצי לסערה והבטיח לעשות כל שביכולתו לשנות את העניין. "רק אתמול בערב הובא לידיעתי שערב התרמה לעמותה 'עזרה למרפא' של הרב פירר, ששירי אמורים להיות חלק ממנו..למעשה מדיר נשים" התייחס שלמה ארצי היום (ד') "כל חיי שרתי והופעתי על במות עם נשים ואף כתבתי דואטים רבים אותם שרתי עם זמרות..אמנם זהו ערב למען מטרה נעלה ואכן כלאחד רשאי להשתמש בשירי, אבל אני מתכוון כעת לעשות כל שביכולתי לשכנע את כבוד הרב לשנות את דעתו".

עוד באותו נושא

שלמה ארצי: "אנסה לשכנע את הרב לשנות את דעתו"


35

מטעם בית הנשיא ראובן ריבלין, שצפוי לקחת חלק באירוע נמסר בתגובה: "נשיא המדינה הוזמן לשאת דברים בערב לכבודו של הרב פירר אשר אותו ואת פועלו הוא מוקיר שנים רבות. פרטי המופע הנלווה שהופק לכבוד הערב לא היו ידועים לנו ואלה יבדקו בהקדם".

"זה עוול לזמרות"

המוזיקאי עילי בוטנר שהוזמן להופיע עם ההרכב שלו 'ילדי החוץ' ללא הזמרת אדר גולד, החליט להגיב היום (ד') לעניין, לאחר שגילה דרך התכנית "ערב טוב גיא פינס" בקשת 12 על ההוראה לא לצרף זמרות למופע.

עוד באותו נושא

"מדיר נשים": מופע מחווה לשלמה ארצי מעורר סערה


4

"הסכמתי בשמחה להשתתף באירוע המכובד הזה שתומך בעשייתו המבורכת של הרב פירר, איש רב מעלות, אבל לא אוכל לתת את ידי להדרת נשים במרחב הציבורי" כתב בוטנר "זה עוול לזמרות הנהדרות שלנו ובעיקר לקהל".

"הרב ביקש לכבד אותו בעניין הזה"

חיים שמש, המנהל האמנותי של המופע הסביר לקשת 12 כי הבחירה שזמרות לא ייקחו חלק במופע, היא בקשה של הרב פירר "אין שום בעיה של הדרת נשים בקהל. הרב ביקש לכבד אותו בעניין הזה שנשים לא תשרנה במופע" הסביר שמש "באחת הפגישות הראשונות של ההפקה שחשבנו מה רוצים לעשות, נאמר שלרב יהיה קשה אם נרצה שנשים ישירו, לא חשבתי פעמיים והמשכתי הלאה. כיף לי לכבד את הרב מכיוון שאני אומר לך, הוא עושה מעשים שלא הממשלה ולא הממסד ולא משרד הבריאות, אף אחד לא מסוגל לעשות".

מנחם גשייד, עוזרו ודוברו של הרב פירר מסר בתגובה: "הרב אלימלך פירר ימשיך להעניק את שירותיו ושירותי אגודת עזרה למרפא, לכל הפונים לסיוע,  כפי שפועל במסירות אינסופית בארבע העשורים האחרונים למאות אלפי פונים בהתנדבות מלאה. הרב פירר מכבד כל אדם וגאה בהיותו יהודי שומר תורה ומצוות".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
6 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
כבוד
גלי | 31-10-2019 7:27
במופע עצמו שהוא מיועד לכבודו של הרב פורר שהוא אדם יהודי חרדי יש עירוב קהל .כל מה שביקש הרב הגדול הזה שעשה ועושה דברים למען הכלל שאף אדם אחר לא יעשה שלא יופיעו לפניו נשים.כי מבחינה דתית יש איסור למה מכל דבר עושים סיפור.במי זה פוגע יש עדרת נשים כל הזמן כמו שכתוב גם במגזר החילוני אתם פוגעים באדם הלא נכון .תלמדו לכבד את מי שמכבד אותכם כל הזמן.פוגעים בנשים כל הזמן בכל מיני צורות זה שאישה לא תשיר לרב במופע שכולו תרומה אין בזה שום פגיעה .
2
מחווה להרב פירר לא לשלמה ארצי.
טעות טעות | 31-10-2019 8:12
.
3
שיעשו מופע בלי זמרים וזמרות ואז כולם יוכלו לה
רון | 31-10-2019 15:52
תדמיינו שיעשו אירוע לכבוד עדה יונת בירושלים במעמד נשיא המדינה ויגישו חזיר. האם אז כל מגלגלי העיניים של קבלת האחר היו מקבלים את האירוע בהבנה?
4
להחרים את הזמרים שביטלו.
ירון שאול | 02-11-2019 21:20
בושה וחרפה יש זמרים שאין להם כבוד לדת ולאנשים דתיים אני קורה לכולם לא ללכת להופעות של זמרים שביטלו את המופע.ביזיון גועל נפש שלא מכבדים את הדת היהודית.
5
שיבוטל
עופר | 06-11-2019 18:25
טוב מאד שיבוטל
6
הדתה??
יצחק | 10-11-2019 19:57
אתם תמשיכו לצעוק הדתה הדתה. בסוף הילדים שלכם יתחתנו אולי עם גוים/ גויות רל ומי שישאר יהודי זה הציבור ששומר תורה ומצוות. אתם החילונים צריכים לדאוג שילדיכם ידעו מהמסורת העניפה והקדושה שלנו. לא החרדים וגם לא החכים החרדים אם אתם מעונינים שהם ידעו מהיכן הם הגיעו ולהיכן הם שייכים.