המשטרה מודה: החוקרת הקלידה ל"השלמות 4000" - סרוגים

המשטרה מודה: החוקרת הקלידה ל"השלמות 4000"

בבית המשפט דנים בהיתר המשטרה לחפש במכשירי הטלפון של בכירי הליכוד. במהלך הדיון הודתה המשטרה באישומים נגדה: העברת חומרים לקבוצת "השלמות 4000" והצצה להתכתבויות עם יאיר נתניהו

המשטרה מודה: החוקרת הקלידה ל"השלמות 4000"
  עו"ד חדד, בכניסה לדיון (צילום: אבשלום שושני/ פלאש 90)

בבית משפט מתכנס דיון סביב החיטוט במכשירי הטלפון של בכירי הליכוד במסגרת חקירת הטרדת עד המדינה שלמה פילבר. במהלך הדיון הודתה המשטרה במספר אישומים נגדה, בין היתר, כי העבירה חומרים מתוך מכשיר הטלפון יונתן אוריך, דובר ראש הממשלה נתניהו והליכוד לקבוצה פנימית במשטרה, בשם "בשם "השלמות 4000".

מצד הפרקליטות הגיע לדיון ראש מחלקת הסייבר ד"ר חיים ויסמונסקי, ולצדו חוקרי המשטרה מלהב 433 ומטעמו של אוריך נמצא עו"ד עמית חדד.

יערה זרד אצל שרה ב"ק

המשטרה החרימה את מכשירי הטלפון של יועצי נתניהו | יערה זרד, מי שהיתה בצוות קמפיין הליכוד, הבוקר לשרה ב"ק: "אני חוששת" | שתפו

פורסם על ידי ‏גלי ישראל‏ ב- יום שני, 28 באוקטובר 2019

יערה זרד, זומנה לתת היום עדות במשטרה

"לא מדובר באפליקציית טלגרם אלא אפליקציה מסווגת", אומר השוטר בדיון ומציין כי אינו זוכר את שמה. אך חדד מזכיר לו: "אני אומר לך שקוראים לקבוצה הזו 'השלמות 4,000'". נציג המשטרה משיב כי הוא "לא יודע, לא חבר בקבוצה". בתגובה, פונה חדד לקצין הנוסף ושואל אותו: "יש כזו קבוצה"? הקצין מודה שכן.

כאמור, הקבוצה נמצאת באפליקציה מיוחדת של המשטרה המבקשת לאסוף חומרים לתיק 4000 העוסק בחקירת ראש הממשלה נתניהו בפרשת בזק – וואלה, אך השוטר סירב להודות כי זאת מטרתה אלא רק אישר את שמה, כך גם נציג הפרקליטות מבהיר כי אין קבוצה כזו.

קודם לכן, אישרו בנוסף נציגי המשטרה את המקרה של עופר גולן דובר משפחת נתניהו ומנהל קמפיין הליכוד, בו טען כי החוקרת חיטטה בהתכתבויות שלו עם בנו של ראש הממשלה, יאיר נתניהו. לפי המשטרה, החוקרת נכנסה לצ'אט במטרה למצוא קשרים להטרדת העד. בשלב בו חיטטה בהודעות של נתניהו הבן, הורה גולן על הפסקת החיפוש והבדיקה הסתיימה.

נחיצות משפטית לעיין בטלפון

בהתחלה מציע נציג הפרקליטות כי ההיתר חיפוש למשטרה יינתן רק בתאריכים  בין 28 ל-30 באוגוסט, אז הועמד הרכב מול ביתו של פילבר. בנוסף ביקשו כי המחפש לא יהיה קשור לשורת המפקדים, כמו שופט או שוטר שלא קשור לחקירה וכן יישמר עותק פורנזי מלא של הטלפון.

לדבריו, "יש נחיצות משפטית לעיין בטלפון. מדובר על הטרדת עד מדינה".

לטענת המשטרה והפרקליטות, פילבר הגיש תלונה למשטרה זאת חרף דבריו של עורך דינו מלפני יומיים, שטען כי "פילבר לא הרגיש מוטרד בזמן אמת וגם לא בדיעבד. ההפגנה מול ביתו לא שונה משום מחאה אחרת מול משכנם של ממלאי תפקידים".

במשטרה חקרו באזהרה עד כה 8  חשודים ועוד 2 נקראו לתת עדות, חלקם מקורבים ביותר לראש הממשלה נתניהו, בהם עופר גולן, מנהל הקמפיין ודובר משפחת נתניהו, ישראל (שרוליק) איינהורן, מנהל הקריאייטיב של הליכוד, יועץ התקשורת יוסי שלום וטופז לוק יועץ הדיגיטל של נתניהו והליכוד- גם הם בחשד למעורבות בהטרדה נגד עד המדינה שלמה פילבר.

החקירה החלה בעקבות סרטון שרץ ברשת, שם תועדו לכאורה אנשי מטה הליכוד ממקמים את הרכב סמוך לביתו של פילבר, ממנו נשמעו קריאות כלפיו ברמקולים.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
4 תגובות - 4 דיונים מיין לפי
1
עזבו חברה אני מיואש יש פה דיקטטורה חוקית
פיני | 30-10-2019 18:02
זה הכי גרוע בעולם
2
הייתי מחלק את העם לשנים אין מנוס
נאור | 30-10-2019 18:03
יש קבוצה שחושבת שהיא בת האור והאמת שהיא החושך המוחלט
3
מה שמדהים שהתשובות של המשטרה זהות לתשובות של
א | 30-10-2019 18:57
יאיר נתניהו בחקירה שלו, ועל יאיר כל הלאום של התקשורת קופצת, וכאן זה איזה פגם קטן, אבל אין טען להתייחס, והעיקר שעמיר אוחנה הוא מסכן את הדמוקרטיה, לפי איך שהדברים הולכים, אני מאוד חרד ליום שהסיר לחץ הזה יתפוצץ,
4
מעצר מתנכל,על מחשבות ודעות
אברי | 31-10-2019 8:19
ציד מכשפות של הסמול המתועב!!!!!!!!!!!!!!!!!!