שנת הלימודים במכללת הרצוג נפתחה בתנופה

אלפי סטודנטים החלו את לימודיהם במכללת הרצוג במסגרת לימודי התארים- שכוללים השנה תוכנית חדשה: 'מאירים - מנהיגות בחינוך היהודי', בה לומדים מורים מצטיינים ובעלי חזון אשר מבקשים לתרום לפיתוח מערכת החינוך

שנת הלימודים במכללת הרצוג נפתחה בתנופה
  (צילום: דוברות מכללת הרצוג)

אלפי סטודנטים החלו היום (רביעי) את לימודיהם במכללה במסגרת לימודי התואר הראשון והשני ובתוכניות הלימודים לקהל הרחב. כחלק מהתרחבות העשיה של המכללה נפתחה השנה תוכנית חדשה: 'מאירים – מנהיגות בחינוך היהודי', בה לומדים מורים מצטיינים ובעלי חזון אשר מבקשים לתרום לפיתוח מערכת החינוך, ולקידום ההנהגה שלה אל מול אתגרי העם היהודי במאה ה-21.

התוכנית משולבת בלימודי התואר השני בחינוך יהודי במכללה ומבקשת להעמיק את ההיכרות עם האתגרים הקיימים, ולהציע מרחב לדיון בהם, מתוך אמונה לפיה ניתן למצוא בעולם הרוח והמעש היהודי לדורותיו משאב רב עוצמה להתמודדות עמם. זאת מתוך הנחה לפיה עיסוק רציני ומחשבה משותפת של אנשי חינוך מצוינים הבאים מהשטח, בהנחיית מיטב המומחים ואנשי החינוך, יכול להציע פתחים להתמודדות עם גודל האתגר.

במסגרת התוכנית יעסקו הסטודנטים בנושאים כגון: חינוך ופוסט-מודרניזם; מנהיגות חינוכית בעולם יהודי משתנה; חדשנות ויזמות בחינוך; מהי משנה חינוכית; השיח היהודי ואתגר הפמיניזם; תולדות החינוך היהודי ומשמעותם לזמננו; מגמות מתקדמות בפילוסופיה של החינוך; תמורות בחברה היהודית בעת החדשה והשפעתן על מערכת החינוך; ועוד.

(צילום: דוברות מכללת הרצוג)

הקורסים בתכנית יינתנו על ידי מיטב המרצים ויתבססו על מחקרים ורעיונות עדכניים בתחום החינוך והמחשבה היהודית. בנוסף, ייפגשו הסטודנטים לאורך התוכנית עם אנשי חינוך פורצי דרך, עם גורמים מרכזיים במערכת החינוך ועם חוקרים בולטים בתחומים שונים. תוכנית זו מצטרפת לתוכניות השונות הקיימות במכללה שמטרתם להביא לקידום המורים הן בהיבט האקדמי והן בהיבט של העצמה אישית שתאפשר להם להמשיך ללמד ולחנך מתוך חדווה גדולה למרות השחיקה הקיימת במקצוע ההוראה.

ד"ר איתמר ברנר, ראש תוכניות התואר השני במכללה ומרכז תוכנית ההנהגה, מציין כי "אנו שמחים לראות את מאות הסטודנטים-המורים הפוקדים גם השנה את ספסלי בית הספר ללימודים מתקדמים ע"ש הרא"מ ליפשיץ, ובאים ללמוד לתואר שני. גם השנה, אנו משלבים את תכניות בתואר השני תכנים שיש בהם משום העצמה ופיתוח אישיים של הסטודנטים, מתוך שאיפה לבנות תואר המעניק ידע וכלים ברמה גבוהה לצד פיתוח האישיות. השילוב הזה הופך את הלמידה למהנה, גם אם מאתגרת".

ד"ר ברנר הוסיף כי הסטודנטים בשבע תכניות התואר השני במכללת הרצוג באים ממגוון קהלים – חילונים, ציונים-דתיים וחרדים, ושבים אל בתי הספר עם מה שרכשו במהלך תואר: "אנו שמחים מאד לראות את ההשפעה של הלמידה במכללה על כלל מערכת החינוך, ומקווים שהתכנים אותם רכשו הסטודנטים יסייעו להפוך את ההוראה והחינוך בישראל לאיכותיים יותר".

תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו