הפעם באנגלית: אהרן רזאל במחווה לרב שלמה קרליבך

הפעם באנגלית: אהרן רזאל במחווה לרב שלמה קרליבך

הזמר והיוצר אהרן רזאל משחרר גרסה חדשה באנגלית לשירו "הגיבן הקדוש", המבוסס על סיפורו של הרב שלמה קרליבך זצ"ל. "זהו סיפור משנה תודעה שהייתי חייב להלחין אותו" סיפר רזאל- צפו

מפתיע: אהרן רזאל משחרר סינגל באנגלית
  (צילום: יחצ)

רזאל באנגלית: לאחר שריגש את ישראל עם הסינגל "הגיבן הקדוש", בו העניק פרשנות מוזיקלית לאחד מסיפוריו המוכרים של הרב שלמה קרליבך זצ"ל. הזמר והיוצר אהרן רזאל החליט כעת להשיק את הסינגל באנגלית עבור יהודי התפוצות.

"זהו סיפור משנה תודעה" סיפר רזאל על הסינגל "מאז ששמעתי אותו כמו רבים, הוא חרוט אצלי בנשמה והייתי חייב להלחין אותו ולתת לו פרשנות מוזיקלית אישית". רזאל מספר כי עבורו, כתלמיד של רבי שלמה, סיפור הגיבן הקדוש זאת אחת הפנינות המדהימות בתוך כל מורשתו העצומה. "חשוב להבין ולא להתבלבל: זה לא רק זה סיפור היסטורי, או אנקדוטה יפה, זה משהו שהולך אתך יום יום בחיים".

(מילים: רבי שלמה קרליבך | לחן: אהרן רזאל | הפקה מוזיקלית: אייל מזיג | איור קליפ: יהושע באום)

בסיפור הידוע של הרב קרליבך זצ"ל, מסופר על פגישה עם מטאטא רחוב בתל אביב, ניצול שואה, גופו שבור מזוועות המלחמה והוא בודד ועזוב.

בסיפור מגלה האיש שהוא מגיע מהעיירה פיָאסֶצ'נֶה, רבי שלמה מבין שהוא כנראה פגש את הרֶבֶּה' קלונימוס קלמן הי"ד, הידוע כרבי האחרון בגטו וורשה. לצערו, האיש לא מצליח להיזכר בכל חיי רבו, אך לפתע הוא נזכר במשפט אחד שנהג הרבי לומר להם עוד כילדים בטֶיש בליל שבת בעיירה, ובתרגום לעברית: "זכרו ילדים! הדבר הכי גדול בעולם, זה לעשות טובה למישהו אחר!…".

עוד באותו נושא

"זה חרוט לי בנשמה": אהרן רזאל בסינגל חדש ומפתיע

את החידוש המיוחד של רזאל, מלווה קליפ מיוחד שאייר יהושע באום, החברותא הראשונה של אהרן בצפת, לפני 22 שנה. גם כיום הם חברותות. האחד יוצר מוזיקה והשני משיב לו באיור, זאת הפעם הראשונה הפעם משתפים פעולה בין שתי האומנויות.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו