"נאום בלהות" או "דברים נוקבים": כל התגובות לנאום אוחנה

"נאום בלהות" או "דברים נוקבים": כל התגובות לנאום אוחנה

את נאומו היום (שלישי) של אמיר אוחנה ממשרד המשפטים כינו בשמאל "תופעת בלהות", ואילו בימין "בירכו שלא נרתע מלומר את הדברים". בסרוגים הבאנו את התגובות לנאום מעורר המחלוקת

"נאום בלהות" או "דברים נוקבים": התגובות לאוחנה
  (צילום: חיים גולדברג/ סרוגים)

שר המשפטים אמיר אוחנה, חזר ומתח בעבר ביקורת על מערכת המשפט, אך בתפקידו כשר המשפטים הוא לראשונה פתח במתקפה חסרת תקדים נגד גורמים בפרקליטות ובמשטרה. את נאומו היום (שלישי) ממשרד המשפטים כינו בשמאל "תופעת בלהות", ואילו בימין בירכו שלא נרתע מלומר את הדברים.

מרבית התגובות שוגרו מצד מפלגות השמאל שגינו את דבריו של אוחנה: "שר משפטים מטעם", כינה אותו ח"כ בוגי יעלון מכחול לבן. הוא "בממשלת מיעוט זמנית, תוקף באופן מופקר, את משרתי הציבור במערכת המשפטית הממלכתית, ומסית נגדם. שליחיו של נתניהו הטרידו והפעילו לחצים על עד מדינה, ושריו מגינים על התנהגות עבריינית זו! לאן עוד נתדרדר בגלל הסתבכויותיו של נתניהו? עיתונאי כבר הותקף בגלל ההסתה – תורם של הפרקליטים? הוא מדבר על אחדות וממשיך בשיסוי ובהסתה. הוא מוכיח, שאיתו זה לא יילך!"

ח"כ עפר שלח ראה בנאומו של אוחנה דווקא מי ש"מסמל את ימי הדמדומים של נתניהו", הוא טען כי "מאז שנכנס לתפקיד הוא עוסק בעיקר בהתקפות על המערכות עליהן הוא מופקד, בשליחותם הגלויה של יושבי המעון בבלפור. כהונתו מביישת את קודמיו ואת המהות של להיות שר בישראל".

ח"כ, עו"ד איתן גינזבורג: "‏שר המשפטים החליט לבצע סיכול ממוקד בפרקליטות בשליחות אדונו מבלפור ולחסל סופית את אמון הציבור במערכת המשפט. לגיטימי לבקר ולהתווכח עם המערכת ואפילו להוביל בה שינויים. אבל ההתקפה הפרועה של אוחנה על הפרקליטות אינה לגיטימית ופסולה בכל אמת מידה. ככה מתנהג חבר מרכז ולא שר משפטים".

ממפלגת העבודה תמהה ח״כ עו״ד רויטל סויד: "האם צפינו בנאום של שר בממשלה או בהופעת בלהות מבעיתה של הג׳וקר התורן של נתניהו"? טענה כנגד דבריו כי "עומד שר משפטים זמני בממשלת מעבר שלא נגמרת ומקריא את דף המסרים וההסתה שהכתיב לו הנאשם מס' 1 מבלפור. מנדלבליט! אתה חייב להכריע בתיקי נתניהו – אי אפשר לתת לקרקס הזה להמשיך להרוס כאן כל חלקה טובה".

מימין,  תגובת 'התנועה למשילות ודמוקרטיה' לנאום שר המשפטים היא חריגה, במהלכה בירכו אותו וקראו לפרקליטות, כי "ראוי שיקשיבו לביקורת וינסו לעשות חשבון נפש ובדק בית".

לדברי הארגון, "דחיה אוטומטית של כל ביקורת אינה התנהלות המצופה ממשרתי ציבור בכירים, ובוודאי שאינה תורמת לחיזוק אמון הציבור במערכת". הם "מברכים את שר המשפטים שלא נרתע מלומר דברים נוקבים שאם יופנמו יביאו לחיזוק שלטון החוק וחיזוק אמון הציבור במערכות המשפט".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
8 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
למגיבה טובה מורגנשטרן
התמים | 29-10-2019 20:47
יש גוף שמבקר את הפרקליטות בראשות השופט בדימוס דוד רוזן שממש לא עושה הנחות לפרקליטות. מי שמעוניין - יכול להתלונן אצלו. לעצם העניין : שר המשפטים אוחנה שיבח את הפרקליטות על עבודתה המסורה והמקצועית. יש לו ביקורת על ההדלפות, אלא שהוא לא הביא תימוכין לדבריו באשר לזהות המדליפים ( ואין ספק שיש הדלפות גם מצד הסניגורים של נתניהו ) . כך או כך, יש להבחין בין טפל לעיקר. הטפל הוא ההדלפות שהן עניין פסול אבל לא מרכזי. העיקר הוא העבודה המקצועית ונקיית הכפיים שמבצעת הפרקליטות, מה שמוכיח שאין מגמתיות בחקירת החשדות נגד נתניהו, אלא עבודה מקצועית ראויה. אוחנה בא לקלל ונמצא מברך.
2
אוחנה גורם למירי להראות עילוי.
ציוני | 29-10-2019 21:29
וביבי לוקח את המדינה איתו לתהום. מצער לראות את סרוגים מנסה להיות אוביקטיבי. זה הזמן לקרוא לילד בשמו.
3
מתועב
חן | 29-10-2019 21:29
אוי לנו שבמדינת היהודים שר האחראי על המשפט מתפאר בתועבה. במשכב זכור. איה השראת שכינה ? א-להים הניצב בעדת א-ל? הסנהדרין היו אצל המזבח. שנזכה...
מילא
התמים | 29-10-2019 21:38
מפאר משכב זכר. אבל מפאר את הפרקליטות ? אומר שהפרקליטים מקצועיים ומסורים ? זה ממש בלתי נסלח. בוגד. עוכר ישראל. אנטישמי. שמאלן מסריח. עמלק. רשע. שילך לעזה. תזכירו לי, מה עוד ?
4
תודה לך שר המשפטים. הכה בהם עד פגירתם
מר חשוון | 30-10-2019 0:11
אמן
5
כל הכבוד
שלמה | 30-10-2019 6:35
אני לא הצבעתי ליכוד אבל מה שרואים לאחרונה בתשקורת והעלהום על ביבי אני יצביע בעזר השם ליכוד ובטוח לא יחזור על השגיעה להצביע לשקד!!!!!! למה הנושא של רות דוד נעלם בושה
לא יאומן
התמים | 30-10-2019 7:06
השר שיבח את עבודת הפרקליטים המסורים והמקצועיים. הדלפות היו ותמיד יהיו, מכל הצדדים. רות דוד עומדת למשפט שטרם הסתיים - עובדה שהפרקליטות לא עשתה לה הנחות. מה לגבי הלא תנאף שביצע ביבי ( פרשת הקלטת הלוהטת ) ?
6
אוחנה, חצי אמת פירושו שקר!
מיכאל | 30-10-2019 7:30
נכון אמרת. הפרקליטות חיסלה הרבה קריירות של אנשי ציבור... רק את המילה הכי חשובה במשפט הזה לא אמרת, והיא .... מ ו ש ח ת י ם. מתפלא עליך איך לא כואב לך הגב, אתה יורד מאד מאד נמוך.