הרוסים שוב מתעמרים בנעמה יששכר; אמה לא הורשתה לבקרה

הרוסים שוב מתעמרים בנעמה יששכר; אמה לא הורשתה לבקרה

ההתעמרות של השלטונות הרוסיים באסירה הישראלית נעמה יששכר נמשכים. בימים האחרונים החמירו את הרוסים את תנאי הכליאה של יששכר (26) וסרבו להכניס את אמה למפגש עם הבת בכלא

author-image
ההתעמרות בנעמה יששכר; אמה לא הורשתה לבקרה
  יפה ונעמה יששכר

ההתעמרות של השלטונות הרוסיים באסירה הישראלית נעמה יששכר נמשכים. בימים האחרונים החמירו את הרוסים את תנאי הכליאה של יששכר (26) וסרבו להכניס את אמה למפגש עם הבת בכלא.

עוד באותו נושא

נעמה יששכר בראיון מהכלא: "ממש רוצה לחזור הביתה"


6

יששכר כלואה מזה חצי שנה, לאחר שנתפסה באפריל ונגזרו עליה 7.5 שנות מאסר בגין החזקת גרמים בודדים של קנאביס. יצויין כי מדובר בעונש חמור ביותר, בייחוד לאור העובדה, כי יששכר לא ביקשה להיכנס לרוסיה, אלא רק שהתה במוסקבה במסגרת טיסת המשך (קונקשיין) בין ישראל ובין המזרח.

ברוסיה מבקשים להשתמש ביששכר כקלף מיקוח כדי לשחרר האקר רוסי הכלוא בישראל והמבוקש בידי ארה"ב.

אמה של יששכר הגיעה לבקרה בימים האחרונים אך סורבה להיכנס לתוך בית הכלא בנימוק כי את מכסת הביקורים השבועית שלה סיימה בביקור של קונסולית ישראל במוסקבה. כל הנסיונות מצד עורכי הדין ומצד המשפחה עלו בתוהו, והיא נאלצה לשוב על עקבותיה.

"אני חסרת אונים ולא מצליחה להבין מדוע מידי יום מקשים יותר ויותר על נעמה", אמרה האם. "זו התעללות ואני מבקשת מנשיא המדינה, ראש הממשלה וראש המל"ל להביא לסיום ההתעללות בנעמה. נעמה חפה מפשע ומשלמת מחיר כבד בגלל החלטה מדינית ומשפטית של מדינת ישראל שכלל לא נוגעת לה. היא אינה יכולה להיות בת ערובה וקלף מיקוח בין מדינות".

לפני שבוע פרסמנו בסרוגים, כי בראיון שנתנה לתקשורת המקומית יששכר סיפרה על תחושותיה בנוגע למצבה ומאמציה של ישראל להביא לשחרורה. "אני לא מאמינה שאני כזו מפורסמת" אמרה. "אני קוראת ספרים, אני כותבת מכתבים, אני מתאימה את שיעורי היוגה שלי לחדר קטן. "אני מרוצה מהתמיכה הגדולה שאני מקבלת מישראל וארה"ב, אך זה לא תענוג גדול להתפרסם בנסיבות הללו. אני ממש רוצה לחזור הביתה, ומקווה שהפרסום הזה יעזור".

עוד באותו נושא

פעם שנייה: פוטין ונתניהו דנו בשחרור נעמה יששכר

עוד סיפרה כי היא מתכתבת מדי יום עם אחיה ואחותה שגרים בארה"ב, זאת מכיוון שנאסר עליה להתקשר לקרובים אחרים. "כאן אתה יכול לשלוח מכתבים אלקטרוניים לפחות כל יום. קרובי המשפחה עונים לי מיד במכתב בחזרה" אמרה. כשנשאלה על תנאיה במעצר, נעמה אמרה כי אין לה כל טענות בנוגע לאוכל או הטיפול הרפואי שהיא מקבלת. "הם מאכילים אותי היטב. הם נותנים לי תרופות להן אני זקוקה, ואפילו ויטמינים" טענה.

שותפותיה לתא הכלא, שלפי הדיווח נבחרו בגלל הידע שלהן באנגלית, ציינו כי הישראלית מחייכת הרבה, לומדת רוסית בכלא, מתקשרת עם האסירות האחרות, שומעת מוזיקה ברדיו ועושה יוגה. "באופן עקרוני, אנחנו עוזרים לה בכל דבר" סיפרו. "אין לה שאלות ובעיות היא ילדה חיובית מאד".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
פוטין בכוונה עושה שריר .קשרים הכל דטוי פוטין
א.א.חיפה | 29-10-2019 16:47
צריך לפנות לזכויות האדם.פןטין צריך לקבל פניה מהעולם. פוטין אף פעם לא האמנתי לו. הוא שררן. לא מזיז עףעף שביבי לא יאמין לו. כיוון שהיו בניהם שיחות והחלטות לגבי טיסה מעל סוריה כדי לפגוע בטילי האיראנים.והבסיסים שבנו מיועדים נגדנו..אנחנו נפוצף בלי להרגיש רע. לא נעים מפוטין.