ד"ר גדי טאוב באולפן סרוגים: "שפנים, איפה אתם? עורפים את הימין" - סרוגים

ד"ר גדי טאוב באולפן סרוגים: "שפנים, איפה אתם? עורפים את הימין"

ד"ר גדי טאוב מדבר על המעבר משמאל לימין ועל היחס שהוא מקבל, "לי, לאברי גלעד ולעירית שמורה שנאה מיוחדת של בוגדים", הוא לועג לפחד מההדתה וחרד מכוחה של מערכת המשפט

אור יזרעאלי ואוריאל בארי, חדשות סרוגים
גדי טאוב: "שפנים, איפה אתם? עורפים את הימין"

אולפן סרוגים: ד"ר גדי טאוב פובליציסט, סופר ואיש רוח עבר משמאל לימין והפך לאחד מתומכי נתניהו הבולטים שפוקדים את ההפגנות בכיכר גורן בפ"ת: "התחושה של רבים שיש שימוש בחקירות פליליות להתנקשות בדמוקרטיה"

לדברי טאוב, "ההפגנות הן על החזרת הדמוקרטיה לידי האזרחים. אנחנו מקווים שזה מכנס יותר אנשים מרק תומכי נתניהו, שאני ביניהם. התחושה של רבים היא שבמשך זמן רב, כבר הרבה לפני התיקים של נתניהו, מדינת ישראל משתמשת בחקירות פליליות כמכשיר להתנקשות פוליטית. הדבר הזה מתועד, זה לא תיאוריית קונספירציה ימנית מופרכת".

עוד באותו נושא

"מצילים את הדמוקרטיה": הפגנת הימין נגד מנדלבליט


35

טאוב טוען כי "באופן מתועד היו מקרים של חקירות שהמטרה שלהם הייתה למנוע מאנשים להגיע לתפקידים שלא נראים למערכת המשפט.

רק לאחרונה פרסמתי בפייסבוק מאמר של רובי ריבלין מ-2003 שהסביר איך עשו את זה לו. פתחו לו חקירה מופרכת על שום דבר, שנשארה קפואה 3 שנים, כדי למנוע ממנו להגיע למשרד המשפטים. אחרי זה התחלף היועמ"ש ומני מזוז סגר את החקירה ואמר שלא על זה תהיה תפארתה של הפרקליטות".

אם הייתי יודע איזה שפנים המתנחלים, לא הייתי דואג כשהייתי בשמאל

לטאוב יש ביקורת רבה על כך שהציונות הדתית לא נמצאת בהפגנות למען נתניהו: "אם הייתי יודע איזה שפנים המתנחלים, לא הייתי דואג כשהייתי בשמאל. איפה אתם עכשיו, מה זה? הולכים לערוף את ראשו של מחנה הימין, וזה חמור יותר מנתניהו או לא נתניהו. הולכים להשתמש באמצעים פליליים כדי לערוף את ראש מחנה הימין – ואם זה יצליח, כל מנהיג ימני שיבוא אחריו יהיה ממושמע וישתחווה לשלטון אוכפי החוק שקוראים לו בטעות בית המשפט. מנהיג ימני שעכשיו יסתובב הצידה וישרוק כאילו לא קורה כלום, לא יוכל אחר כך להיות בעמדת הנהגה".

"הציונות הדתית היא דבר יקר מפז", אומר טאוב, "אתם אומנם מאוד קטנים מבחינת האוכלוסייה, אבל אתם הגשר בין הזהות היהודית הלאומית לבין האמונה היהודית. את הגשר הזה אסור לתנועה הציונית לאבד בשום מחיר". טאוב חושב שרוגל אלפר ואחרים שלדבריו "צורחים הדתה שמדתה", זו הגרסה הפוסט- מודרנית שלא באמת מתמודדת עם שונות אלא לבסוף מביאה לכפיה. ולדבריו שיא העליבות של הפוסט מודניזם מתבטא ביחס לאסלאם, "אם יש משהו שאני שמח שעזבתי את השמאל, שאני לא צריך להעמיד פנים שעדאללה באמת רוצים שוויון ודמוקרטיה".

בשמאל לא אוהבים עריקים

על המעבר מהשמאל לימין: "קרו כל מיני דברים במקביל. קודם כל אני ריאליסט מבחינה מדינית, אז התפכחתי. האמנתי באוסלו שהפלסטינים רוצים בשלום עם העם היהודי על ידי חלוקת הארץ, וחשבתי שהרטוריקה המתלהמת זה קצף על פני המים- בעומק כולם מבינים שאין אופציה אחרת. זו טעות, אנחנו טעינו בדבר יסודי. התנועה הלאומית הפלסטינית לא דומה לתנועה הלאומית היהודית – שמטרתה הייתה העצמאות הפוליטית של העם היהודי. לעומת זאת השאיפה של הפלסטינים היא גאוגרפית – לחזור לנחלת אבותיהם. בזה הם דומים למתנחלים, אבל לא יעזור אם נמצא שטח שבו הם יהיו עצמאיים. הם רוצים לחזור לכפרים שלטענתם סבא שלהם היה בהם. לא קרה לכם אסון, קרתה לכם טעות קרדינלית היסטורית באשמתכם, כי הייתם יכולים לקחת חצי".

"אני הייתי מאד בעד ההתנתקות, כי אמרתי שאני רוצה פרידה. אמרתי שאני יודע מה זה מרכז- מתנגד להתנחלות אבל לא מאמין בשלום, אז אני רוצה להיפרד מהם מכיוון שאני רוצה חברה עם רוב יהודי חד משמעי ובולט. היום אני חושב שאנחנו במבוי סתום. אנחנו טעינו, ונתניהו צדק כשאמר שיהיה חמאסטן. הוא הצביע בעד כמי שכפאו שד כי חשב שאי אפשר לעצור את הרכבת הזאת. היום הוא חושב שאי אפשר לעשות נסיגה חד צדדית בלי לסכן קיומית את ישראל".

"הנקודה המכרעת בשבילי הייתה האביב הערבי. אחרי זה ראיתי שלא רק הלאומיות הפלסטינית היא ריקבון שאין כדוגמתו שלא שואף לעצמאות, אלא זה ככה בכל מדינות ערב. אנחנו נמצאים מול התמוטטות של ציביליזציה, אני לא מכיר אח ורע לזה בכל מקום בהיסטוריה. שום עיקרון של סדר לא עובד בעולם הערבי כרגע, והכל שוקע. אז אמרתי לעצמי שהכל נהיה כמו דעאש, אם לא יהיה שום מחסום על הירדן מה נעשה? מאיראן עד אלינו יהיה רצף של כאוס שיתגלגל לעברנו. תסתכלו על עיראק וסוריה, מדינות שהן פיקציה. אז עכשיו אתה אומר שלאומיות פלסטינית תחזיק מדינה? הרי היא רקובה עד העצם. אני לא רוצה לשלוט על הגדה, אבל מי שחושב שאפשר לסיים את הכיבוש לא חי איתנו. הדבר היחיד שמונע את השתלטות חמאס על הגדה זה צה"ל. אנחנו מצילים את התחת של אבו מאזן, אז הוא לא יתן לנו לצאת כי הוא זוכר מה קרה בעזה.

על המחירים במעבר לשמאל אומר טאוב: "יש שנאה רושפת. כי לא אוהבים עריקים. השמאל הוא מאוד מאוד דוגמטי, אני חושב שקרה לשמאל. אני חושב שלי לאברי גלעד ולעירית שמורה שנאה מיוחדת של בוגדים. בשמאל נוטים לחשוב שהימין הוא רשעות וטמטום. הם משוכנעים שדעות ימניות זו תעמולה זה לא דעות".

מסע דייג מטורף

על נתניהו אומר טאוב: "אני הייתי הכי קיצוני מכל מכריי והייתי בעד שיהיה חוק חסינות תקיף. אמרתי שאף אחד לא יעיז להילחם בהם אלא אם כן הוא מוכרח, כי הם יותר מדי חזקים- וזה מה שיש עכשיו. זה לא הולך להיות נעים שזה פרסונאלי, אבל אין ברירה כי אין אלטרנטיבה. אם יערפו את ראשו, אל תגידו לי שמנהיגי הימין האחרים יהיו. אנחנו רואים ניצנים, אבל אין ספק שזה מחדל מתמשך של הימין".

האם אצל אולמרט זה היה אותו סיפור? "בהחלט. הבעיה אם אולמרט שבסוף מצאו שהוא אשם, אבל אתה זוכר כמה חקירות היו עד שהגיעו למשהו. היה פה מסע דייג מטורף שהתחיל מזה שאי אפשר לתפור תיק לדניאל פרידמן, כי הוא היה אקדמאי צנוע שמעולם לא הוציא את האף מהספר. אי אפשר לחקור אותו כי יש לו קביעות והוא באקדמיה".

על המינויים, מנדלבליט ואלשיך: "המערכת גדולה מהם. הם נכנסים למערכת ולא יכולים לחולל שינוי כמו שהשר לא יכול לחולל שינוי, ובסוף מטמיעים את האתוס ששייך למערכת. האסטרטגיה בעבר הייתה שאם עושים דבר כזה, צריך לעשות את זה בגלוי ועל המקפצה למען ייראו ויראו. אם עורפים את ראשו של ראש ממשלה, אחר כך כולם מפחדים. זה מה שקורה לנו בפעם השלישית – רבין, אולמרט, ועכשיו מנסים לערוף את ראשו של נתניהו. אנחנו צריכים לעמוד על הרגליים האחוריות שלנו, ולא לאפשר לדבר הזה לעבור באמצעים חוקיים".

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
26 תגובות - 20 דיונים מיין לפי
1
.
אסף | 28-10-2019 15:58
סוף סוף מישהו שלא מאכזב אז והיום אני זוכר אותו מתוכניות ילדים ונוער בערוץ אחד בתור מנחה..... כיף לשמוע אותו..
2
ימני ימני
אני | 28-10-2019 17:10
אז הפכת להיות ימני ימני, ומאז יש לך לגיטימציה להתעלם מעובדות ולכתוב שטויות. איך רגב אומרת: כפיים טאוב, כפיים
אתה גזעני ונחות
1 | 06-11-2019 23:38
למה כפיים? בגלל שהמראיין שר יפה? חלאה גזענית ותת אדם.
3
המצב חמור מאוד מבחינה משפטית
אמיר | 28-10-2019 17:39
פחד מקוה שלא יהיה מלחמת אחים
4
מחאת הקוטג תהיה קטנה לעומת מה שנראה צפוי
עמית | 28-10-2019 17:54
נקווה שהכל יהיה חוקי הם פשוט לא מבינים את הכעס כלפי אכיפה בררנית שקורה פה
5
התרעתי לפני שנה
אורי אשקלון | 28-10-2019 18:19
אנחנו על סף.מלחמת אזרחים. יהיו פה הפגנות ומהומות כמו בצ'ילה בעירק ובלבנון. הקרן להשמדת ישראל עומדת לנצח בלי טובות של אירן וחיזבאללה.
6
אברי לינור וטאוב
במי מדובר | 28-10-2019 19:28
שלושה מתוסכבים. לינור גרושה ערירית, טאוב רווק מזדקן וערירי ואברי שנטש את אשתו המבוגרת למען אשה צעירה. מצאו קצת בית חיים אצל הסרוגים עם רגשי הנחיתות שרואים בכל חיחוני שתומך בעמדתם את המשיח.
עובדתית אתה טועה
אסף | 07-11-2019 7:03
גדי טאוב התחתן לא מזמן ובכל אופן להלין עליהם בגלל גירושים? הרי אחוזי הגירושים במרכז הארץ במעוז השמאל הם הגבוהים ביותר... זה טיעון חסר ערך
אין מה לעשות זה השמאל
ב | 29-10-2019 20:26
אין לך הסברים יותר משכנעים מרפש אישי. זו הרמה. קשה לליברלים דמוקרטים לקבל דעות אחרות . מדהים
וואוו כמה שאתה עלוב נפש כנראה שאתה גם עריר
שרון | 28-10-2019 22:01
גם רווק וגם מיסכן
וואו אפילו לפה השונאים של טאוב רודפים אחריו
שחר | 28-10-2019 21:29
ועכשיו תשובות ענייניות יש? מחנה עלוב.
7
גבעת חלפון
ס.תחמן | 28-10-2019 21:22
עשר שנים של מלכות בלפור הראשונה. המלך לא נגע בשום דבר ממה שמר טאוב מציג. בישראל אין הפרדת רשןיות. יש שלטון של בעלי האחוזות . לא אליטות לא נעליים ולא גרביים. רק בעלי אחוזות שמגדלות את הדור הבא ברוח הכת האוחזת באחוזה. רוצים שינוי? אין בעייה. רק צריך ללמוד את ההיסטוריה.
8
רעיון מאד מעניין
אלי בית שמש | 29-10-2019 0:16
לא מסכים איתו לחלוטין אבל בהחלט מעניין מאד
9
חסר בקרה על מערכת המשפט
יאיר | 29-10-2019 9:43
בארץ יש לא מעט גופים חשובים ללא בקרה. מתנהלים ומשפיעים עלנו מתחת לרדר. וזה לא תקין. למשל . מערכת המשפט. המדייה התקשורתית בחלקה. מערכת הבטחון ( צבא. משטרה. שבכ. מוסד ). בארהב כל הגופים האלו נמצאים בבקרה של הקונגרס והסנט.
10
התחלה
נתן | 29-10-2019 10:41
הוא רק רואה את קצה הקרחון שהוא יראה את כולו הוא יחזור בתשובה אמן כן יהי רצון .....
יחזור בתשובה ויעבור טיפולי המרה
חם או יפת | 30-10-2019 8:53
בעזרת השם, בימינו, אמן.
11
האח הגדול
נתן | 29-10-2019 10:42
האח הגדול שמפרסם משיקולי מערכת אוי לנו מכם...שותפים למערכת...
12
לא יודע שמאל או ימין
משה | 29-10-2019 11:51
על איזה ימין אתה מדבר? על ליצמן? שלא עושה צבא ולא שולח את ילדיו לצבא? זה ימין? אם זה ימין אז אני שמאל....משום מה קשה לי להבדיל בינך לבין ליברמן.
13
ההתנתקות
תום | 30-10-2019 13:24
אתה דר גדי טאוב איש יקר ואמיץ..שהבין היטיב את כל המעשים של חבריו לשעבר מהצד השמאלי של המפה..שהם לא נכונים ..והם נגררים לנרטיבים כוזבים.אני מעריך מאד את הכנות שבך..הבנת שלחבור לצד הימני היא זכות גדולה מאד..יהי אלהים עימך בכל אשר תעשה..וכן ירבו כמוך
14
גדי טאוב
ס.תחמס | 31-10-2019 16:04
שכח את ממשלת האחדות ב 85 במשבר קו 300.הנהגה שםעלה יחד ו הזמיר עף. היועמש שהיה מחליפו של ברק ורצה להיות סופרמן כמוהן קיבל בעיטה וסולק. זו המתכונת גם היום. בלי קשר שלטון המלוכה של נתניהו צריך להסתיים.
15
את ביבי והימין מפילים שרה ויאיר נתניהו
שוקי | 31-10-2019 20:25
ביבי אפשר לאשתו ולבנו למשוך אש , האש פגעה בו . קצת יותר יושר והערכה לעוזריו הקרובים היו חוסכים ממנו התקפות והשמצות מצד מקורבים שנפגעו , החל מאביב בושינסקי ורוני מאנה וכלה ביועז הנדל והאוזר שערקו לכחול לבן. ביבי לא למד את הלקח מפרשת יגאל עמדי שממנה נחלץ בקושי והמשיך להשתין מהמקפצה
16
אולמרט באמת עבר כמה קווים אדומים
אנוכי | 01-11-2019 2:24
הרבה מעבר לעסקי הנדל״ן המפוקפקים שעשה בוילה בירושלים עם דניאל אברהמס, היהודי המיליארדר הבעלים של סלים פאסט - שאחר כך (יחד עם סורוס) ממן את ״המחאה״ המהונדסת של קיץ 2011 ברחוב רוטשילד בתל אביב. אולמרט גם תלה את הדגל של הפלסטינים, שמתיימר להחליף את הדגל של מדינת ישראל - בכל רחבי ירושלים. זוכרים את הכל. וכמובן הולילנד, וילדיו הקיצונים והאומנות של אשתו... עדיף לשכוח, האמת.
17
מצוין. תרבותי ומפוכח.נכס לתרבות הפוליטית.
מד | 03-11-2019 14:49
.
18
המרה
אברם | 17-11-2019 10:46
איך התגלה האור לגבי טאוב?
19
בשלטון היה שמאלני
בקיצר , כשהשמאל היה | 22-11-2019 17:47
עכשיו ימין בשלטון אז הוא ימני. ממש אינטלקטואל ואיש של כבוד.
20
גדי טאוב
שולטהייז | 23-11-2019 7:20
אתה אופורטוניסט ועלוב וכך תיראה עתידך