גנץ ונתניהו נפגשו: "צפויה פגישה נוספת בין השניים" - סרוגים

גנץ ונתניהו נפגשו: "צפויה פגישה נוספת בין השניים"

יו"ר כחול לבן נפגש עם ראש הממשלה נתניהו בקריה בתל אביב, בסופה נאמר כי הם "דנו על מסגרת האפשרויות הפוליטיות הקיימות". צפויה פגישה נוספת בין השניים בקרוב

author-image
גנץ ונתניהו נפגשו: "צפויה פגישה נוספת בין השניים"
  (צילום: אלעד מלכה)

במסגרת מאמציו להביא להקמת ממשלת אחדות, יו"ר כחול לבן בני גנץ נפגש הערב (ראשון) עם ראש הממשלה בנימין נתניהו בלשכתו בקריה בתל אביב.

בתום הפגישה נמסרה הודעה משותפת מהליכוד וכחול לבן, לפיה "בפגישה דנו השניים על מסגרת האפשרויות הפוליטיות הקיימות. עוד סוכם כי צוותי המשא ומתן ימשיכו לעמוד בקשר. צפויה פגישה נוספת בין השניים".

מוקדם יותר היום נערכה פגישה ראשונה של נציגי המו"מ של הליכוד וכחול לבן, במהלכה השר יריב לוין דרש לדעת האם כחול לבן יקבלו את מתווה הנשיא, וכן האם מדובר במו"מ אמיתי. בתום הפגישה אמרו בליכוד כי "השר יריב לוין שב והדגיש כי הצוות מייצג את כל 55 חברי גוש הימין. במענה לשאלת נציגי צוות המו״מ של גוש הימין, סירבו נציגי כחול לבן פעם נוספת לקבל את מתווה נשיא המדינה, שהוא הדרך היחידה להקמת ממשלת אחדות לאומית רחבה".

עוד באותו נושא

כחול לבן בתום הפגישה: "הליכוד מתעקש על הבלוק"

בנוסף, הזהיר השר לוין מפני "הקמת ממשלת מיעוט הנשענת על המפלגות הערביות בהיותה מסוכנת לישראל. נציגי כחול לבן סירבו להתחייב כי לא יקימו ממשלת מיעוט מסוכנת זו". עוד ציינו כי "הצדדים הסכימו להמשיך בשיחות, והשר לוין הביע תקווה כי בישיבות הבאות תשתנה הגישה של כחול לבן, תיזנח האופציה הסהרורית של הקמת ממשלת מיעוט בתמיכת המפלגות הערביות, יתקבל מתווה הנשיא והדיונים יהיו מעשיים ומהירים".

מנגד, בכחול לבן טענו כי "הפגישה התקיימה ברוח טובה, ובמהלכה ביקשו צוותי המו״מ של כחול לבן לתאם פגישות המשך כבר לימים הקרובים בכדי לדון באפשרויות להרכבת הממשלה וקווי היסוד, וכן על בסיס ההבנה, שהמנדט נמצא כרגע בידי יו״ר כחול לבן, רא״ל במיל׳ ח״כ בני גנץ, ולכן הוא ראש הממשלה המיועד. הליכוד המשיך להתעקש לאורך הפגישה שהוא מייצג את בלוק החסינות של ה-55, ואינו מוכן לשום פשרה בנושא".

מחר גנץ ייפגש עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן, זאת לאחר שצוותי המו"מ של הסיעות נפגשו היום לראשונה. ביום שלישי צוות המו"מ של כחול לבן ייפגש עם נציגי מפלגות השמאל: בשעה 09:30 יפגשו עם צוות המו״מ של העבודה, ובשעה 11:30 יפגשו עם צוות המו״מ של המחנה הדמוקרטי.

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
תגובה אחת מיין לפי
1
מה הבשורה ?!
בהצלחה !! | 28-10-2019 11:35
.