הפיצול בגור: מנהיג הפורשים "זה היה כבוש שנים" - סרוגים

הפיצול בגור: מנהיג הפורשים "זה היה כבוש שנים"

הרב שאול אלתר בן דודו של האדמו"ר הנוכחי, ומי שמוביל את הקבוצה שפרשה מחסידות גור מספר בהקלטה שהובאה באתר 'וואלה' כי "רבי זה נקרא שהוא מלמד, לא הצלחתי לקבל שום דבר"

author-image
הפיצול בגור: מנהיג הפורשים "זה היה כבוש שנים"
  רבי שאול אלתר מגור (צילום: חיים גולדברג/ סרוגים)

רבי שאול אלתר מי שמוביל לפיצול שמטלטל את החסידות הגדולה והמשפיעה בארץ, אומר בהקלטות שפרסם יקי אדמקר באתר 'וואלה' אומר על האדמו"ר: "הכבוד לא משחק תפקיד, מכתב התנצלות הייתי יכול לכתוב אבל לא זה הסיפור"

בחודשים האחרונים נרשמת מתיחות רבה בחצר חסידות גור, החסידות החזקה והגדולה ביותר בישראל – אך בשמחת תורה נרשם שיא חדש שעלול להוביל לפיצול שיזעזע את החסידות. זאת לאחר שרבי שאול אלתר, בן דודו של האדמו"ר הנוכחי רבי יעקב אריה אלתר, הודיע כי שכר מקום נפרד והזמין את חברי החסידות לתפילות חג בהנהגתו.

 

עוד באותו נושא

6 הערות על הפרשה שמאיימת על חסידות גור


19

בשיחה שהוקלטה נשמע רבי שאול אלתר אומר כי הוא אינ מאמין באדמו"ר הנוכחי שהוא "יהודי גדול", תחילה הוא נתן לו קרדיט אך לא הצליח לקבל משהוא מהרבי, "רבי זה נקרא שהוא מלמד, לא הצלחתי לקבל שום דבר." והדבר לדבריו "הלך ונהיה יותר גרוע ויותר גרוע".

לגבי הפיצול אמר הרב בהקלטה לפני כשבועיים כי "הכבוד לא משחק תפקיד, מכתב התנצלות הייתי יכול לכתוב אבל לא זה הסיפור. זה היה דבר כבוש הרבה שנים.. יש פה קבוצה של אנשים שאומרים: נעזוב ונלך בדרך שלנו ואני לא יודע מה לענות. אני טרוד"

מצאת טעות בכתבה? התוכן בכתבה מפר זכויות יוצרים שבבעלותך? נתקלת בפרסומת לא ראויה? דווח/י לנו
תגובה חדשה * אין לשלוח תגובות הכוללות מידע אסור, לרבות דברי הסתה, דיבה ולשון הרע. נפגעת מתגובה? דווח לנו
9 תגובות - 6 דיונים מיין לפי
1
כן יאבדו כל אוייביך ה׳
אבא של שני חיילים | 24-10-2019 16:30
חדשות מצויינות
מה הקשר אחי?, כול יהודי אהוב עלינו!!
דת"ל | 27-10-2019 13:25
מאחל הצלחה גדולה לחסידות גור היקרה.
2
תוך 5 שנים גור החדשה=5000 בתי אב בכל הארץ
א אייניקל | 24-10-2019 16:56
אבל נראה שלא תהא שום מריבה
3
לתגובת יהודי אילדע מפייסבוק
מוטי | 26-10-2019 23:28
שייגץ. מקווה שאתה לא דתי, כי אז הגדלת לפשוע. הגאון הגדול רבי שאול אלתר שליטא הוא ראש ישיבת שפת אמת ואחד מגדולי הלמדנים. תשאל את הגאון הרב אשר וייס מה הוא חושב עליו. סגרו לו את הישיבה, הרבי הנוכחי אסר לימוד עיוני, יש החמרה בנהלים הצניעות, יש בריונות איומה שמבישה את החסידות המפוארת הזאת, ובקיצור זו כבר לא חסידות גור שהייתה. מלבד זה הגרש הוא עניו מאוד. אם יש משהו שנעשה לשם שמים אז זה הפיצול המתהווה כעת. ואגב, אני בכלל מזרוחניק, אך את האמת צריכה להשמע.
גם אתה.
טשרנוביץ | 28-10-2019 22:08
דל לא היה שם לב בכלל שאחר כתב מיזרוחניק ואל תגיב לי שגם אני כי אני לא מיזוחניק.
חרטטן אתה לא מזרוחניק, כי דת"ל לא מכנה
ק | 27-10-2019 13:26
את עצמו מזרוחניק.... חחח רק חרדים. בקיצור אתה חסיד גור שמשוטט לו באתרים של מזרוניקים, ואתה יכול להירגע ללפחות שליש מכל המתשמשים באתרים האלה זה חרדים מובהקים לחלוטין!!, יש כמוך עוד עשרות אלפים חרדים שמשוטטים באתירם של מזרוחניקים. שבוע טוב.
4
ר' שאול אלתר לא מנסה לערער את גור,
משה | 23-12-2019 3:45
למעשה הפילוג בגור הוא כבר ישן, ישנם הרבה שרוצים משהו אחר מההתחלה, אלא שהממסד הגוראי לא נתן לזה לקרות בדרכים שלו, כי זה כביכול פוגע במוניטין של גור, כמו שפעם גדולי ישראל שלא היו כפופים לגור זה נחשב פגיעה בגור, ישנם שם כמה שחושבים בצורה הזאת. אך למעשה המהלך הנוכחי הוא מהלך מתחייב מתוקף כל מוסכמה לוגית או מוסרית ואף דתית, שכשיש קבוצה שרוצה לחיות כקהילה, חיים עפ התורה בדרך המקובלת בקהילות ישראל המובהקות, לא ניתן למנוע את זה. מטרתו של הרב שאול אלתר אינה פגיעה מוניטינית או כמותית בגור ולא כל מה שהוא פגיעה, אלא רק בית קהילתי רוחני לחסות בו, ואין בזה עניין של כמה יהיו בקהילה החדשה ובודאי לא כמה ייפרשו מהקהילה הותיקה, אלא אך ורק מי יהיו בקהילה החדשה, אלו יכולים להיות גם חסידי נדבורנא לצורך העיקרון, אלא שיש את המציאות של מי האנשים שמהם באה הדרישה לכך, ואם הקהילה תהיה גדולה תהיה בזה גם משמעות של הצלחה כמו בכל קהילה לא בגלל שזה על חשבון גור, וזה לא יכול להיות על חשבון גור כי מי שלא טוב לו שם לא ניתן למנוע ממנו למצוא איפשהו את מקומו. לכן כל מי שיש לו קצת אינטלקטואליה יהודית מפרגן לקהילה החדשה גם אם הוא אוהב במקביל את גור ויש רבים.
5
שלום
נועם | 11-01-2023 17:10
שלום ארוש מנהיג היהודים
6
יעקב
נועם | 24-01-2024 19:46
יעקב אריה אלתר מנהיג היהודים